annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion P63024: geen geluid naar Monitor ???

83 ANTWOORDEN 83
yvessr
Contributor
Bericht 1 van 84
11.239 Weergaven
Bericht 1 van 84
11.239 Weergaven

Medion P63024: geen geluid naar Monitor ???

Ik schafte me enkele maanden geleden een Medion Akoya P63024 aan en wou die nu aansluiten op een nieuwe monitor Philips 27M1N3500LS met ingebouwde luidsprekers...

echter ... noch met HDMI, noch DP kabel verbinding wordt de audio-uit van mijn Intel UHD grafics 730 kaart herkend en dus onmogelijk er enig geluid uit te krijgen !

Wat is de oplossing, aub ???

 

83 ANTWOORDEN 83
Maverick
Contributor
Bericht 71 van 84
1.294 Weergaven
Bericht 71 van 84
1.294 Weergaven

Hoi @yvessr 

Wij kunnen je adviseren de automatische driver-updates van Windows 11 uit te schakelen. Dit zal voorkomen dat reeds geïnstalleerde drivers automatisch worden overschreven.

Voor het uitschakelen van de automatische driver-updates, kunt je gebruik maken van de onderstaande instructies:

* Start het systeem op en ga naar het bureaublad;
* Klik met de rechtermuisknop op 'Deze PC' en kies voor 'Eigenschappen';
* Ga nu naar de optie 'Geavanceerde systeeminstellingen';
* Ga in dit venster naar het tabblad 'Hardware' en kies voor de optie 'Instellingen voor Apparaatinstallatie';
* Vink het bolletje voor 'Nee' aan en kies voor 'Wijzigingen opslaan'.

Indien 'Deze PC' niet te vinden is op het bureaublad, kunt u hiervoor linksonder op je scherm de zoekfunctie van Windows gebruiken (Het vergrootglas icoontje).

 

Groeten Maverick.

yvessr
Contributor
Bericht 72 van 84
1.258 Weergaven
Bericht 72 van 84
1.258 Weergaven

@daddle 

 

... ik kreeg een antwoord van Medion Support maar geen oplossing voor mijn probleem, want daar werd niet op ingegaan.

men vertelde me enkel dat er waarschijnlijk een probleem is met PowerRecover, maar gaven daarvoor ook geen alternatieve oplossing om toch mijn PC naar de Medion Windows11 versie, welke op de PC ingebakken zit, te resetten en raadden me aan een nieuwe versie van Win11 te installeren met MediaCreationTool... wat ik ondertussen al lang gedaan had !

En vermits daarmee de sound op mijn monitor nog niet werkte deed ik nog een proef: ik verwijderde de nieuw geinstalleerde Intel UHD graphics 730 driver en verving hem door deze welke in mijn computer 'Recovery' disk zit ... helaas, dit bracht me ook geen beterschap !...

Ik laat het probleem dus maar zoals het is en zal me een draadloze LS aanschaffen om toch wat geluid uit mijn PC te krijgen... spijtig voor de hoge kosten van de Philips monitor...

 

Ondertussen, na de installatie van ven de nieuwe Win11 versie, zit ik wel met een ander probleem (netwerk herkenning) maar dat zal ik in een nieuwe tread moeten melden en hulp vragen want het heeft niets te maken met dit onderwerp.

 

Toch bedankt om er zoveel werk en tijd ingestoken te hebben en sorry als ik me misschien soms niet perfect uitdrukte... 🤗

daddle
Superuser
Bericht 73 van 84
1.242 Weergaven
Bericht 73 van 84
1.242 Weergaven

@yvessr 

 

Bedankt voor de feedback. Dus hat de support -line ook geen antwoord voor de "Structuurprobleem" foutmelding? Hoe kwam je eigenlijk aan de bitlocker vergrendeling? Je had toch Windows Home. Of is in Win 11 Home Bitlocker standard. In Win 10 gaat het pas met de pro versie.

 

Ik heb nog een andere herinnering Jij schreef in een van je post, je hat Win 11 met de MCT Stick geinstalleert, tijdens  de bitlocker ungrendeling nog actief was? Wat ik toen al niet begreep. Misschien heeft deze omstandighijt  voor deze fout gezorgd...  (sorry, vertalingsfout)

Is BitLocker nu  gedeactiveerd?

Aan de MODs @Major_ToM  en  @Andi :

 

Kan een van jullie aub uitleggen wat deze foutmelding betekent als je PowerReEcover oproept?

 

PR_Struktur.PNG

 

Deze foutmelding kwam al heel vroeg, toen hij het eerst probeerde PowerRecover op te starten, bevoor hij een schone nieuwe installatie met de MCT  USB stick maakte.

Maar  pas later zij hij dat er toen nog BitLocker geactiveerd was.

Maar nu BitLocker werd gedeactiveert, komt nog steeds de zelfde melding (picture)

 

Als de partitie scheme niet meer originaal was, komt dan niet de melding "Kan de recover bestanden niet finden"? 

 

Groetjes, daddle

 

 

 

yvessr
Contributor
Bericht 74 van 84
1.236 Weergaven
Bericht 74 van 84
1.236 Weergaven

@daddle 

 installatie deed met... om nog effen op te klaren: Bitlocker stond ingeschakeld sinds vele maanden, maar ik heb het volledig verwijderd alvorens ik de 2de poging met PowerRecover deed en daarna de nieuwe Win11 installatie voltooide met een MediaCreationTool USB stick.

daddle
Superuser
Bericht 75 van 84
1.231 Weergaven
Bericht 75 van 84
1.231 Weergaven

@yvessr 

 

Ja, dit zei ik ook.

Maar je zei dat tijdens de MCT.USB stick installatie:

 


@yvessr  schrieb:

 dzt duurde bijna 1 uur en ondertussen installeerde ik toch reeds een nieuwe Win11 vanop USB...


Sorry, dit had ik  verkeerd vertaald. Ik dacht "tijdens" inplaats van ondertussen; jij bedoelde daarmee:  "na de BitLocker ongrendeling" had je al ondertussen Win 11  geinstalleerd.

Sorry voor mijn slechte kennis van de Nederlandse taal. Ik ben Duits. 😏

 

Doei, daddle

 

daddle
Superuser
Bericht 76 van 84
1.122 Weergaven
Bericht 76 van 84
1.122 Weergaven

@Andi  

 

Hallo Andi, kannst Du oder Ihr diese Frage zu der Fehlermeldung, die ich einige Posts vorher an Euch gestellt hatte, beantworten. ( Vielleicht war die Frage ja ein wenig versteckt)

 


@daddle  schrieb:

Aan de MODs @Major_ToM  en  @Andi :

Kan een van jullie aub uitleggen wat deze foutmelding betekent als je Power Recover oproept?

 

PR_Struktur.PNG

 

Deze foutmelding kwam al heel vroeg, toen hij het eerst probeerde PowerRecover op te starten, bevoor hij een schone nieuwe installatie met de MCT  USB stick maakte.

Maar  pas later zij hij dat er toen nog BitLocker geactiveerd was.

Maar nu BitLocker werd gedeactiveert, komt nog steeds de zelfde melding (picture)

 

Als de partitie scheme niet meer originaal was, komt dan niet de melding "Kan de recover bestanden niet finden"? 


Deutsch:

Diese Fehlermeldung kam sehr früh, als er Power Recover startete, vor der Neuinstallation  mit dem MCT USB Stick.

Aber da war  BitLocker noch aktiviert.

 

Auch nachdem BitLocker deaktiviert war, und zwischenzeitlich auf C eine Neuinstalllation mit dem MCT Stick erfolgt war, und er Power Recover aufruft,  kommt die selbe Fehlermeldung.

 

Aber  sollte nicht gerade wenn die Startpartitionen und die Win DATA Partition irgendwie verändert  wurde oder defekt ist, Power Recover unabhängig von der veränderten Konfiguration, einem verändertem Betriebssystem, oder einem (logischem) Defekt der Efi- und Win Data Partition, die originale Systemconfiguration und die Win DATA  mit der originalen Medion Installation wieder herstellen?

 

Sonst würde doch Power Recover keinen großen Sinn machen.

 

 

Freundlichst, daddle

 

 

 

 

 

Andi
Master Moderator
Bericht 77 van 84
1.112 Weergaven
Bericht 77 van 84
1.112 Weergaven

Hallo @daddle.

 

Tut mir leid, die Meldung sagt mir nichts.

 


Gruß - Andi


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
yvessr
Contributor
Bericht 78 van 84
1.102 Weergaven
Bericht 78 van 84
1.102 Weergaven

@Andi @daddle @Maverick @Fishtown 

 

Ik dank U allen voor uw pogingen om me uit dit probleem te helpen, maar blijkbaar kunnen we daar niet veel aan doen.

 

Ik had dit probleem ook reeds gemeld aan de Medion Service en ik kreeg gisteren van hen een antwoord waarin staat:

Mijn PC terugsturen naar Duitsland (gratis met verzendtiket), maaaaaaaaaar... de herstellingskosten zullen mij aangerekend worden en ze zullen 14 dagen duren.

Ik kan dit NIET kan aanvaarden ! Ten eerste mijn Medion is minder dan 1 jaar oud (moet dus in FULL garantie zijn) en daarbij komt nog dat ik hem absoluut, inclusief verzending heen en terug, geen 3 weken kan missen !

 

... en dus zal ik mijn PC NIET opsturen... er verder mee werken (met het probleem) en gezien deze 'Service' zeker geen publiciteit maken voor MEDION ! 

 

Sorry vrienden; ik hoop dat U me kan begrijpen ?

Nogmaals allemaal BEDANKT !!!

Maverick
Contributor
Bericht 79 van 84
1.076 Weergaven
Bericht 79 van 84
1.076 Weergaven

Wij hebben een reparatie aangeboden welke binnen de garantie (incl. herstellingskosten) gerepareerd zal worden mits de reparatiedienst geen daarvan afwijkende hard-en of softwaredefecten constateert.
De reparatiedienst heeft hierin het laatste woord omdat zij inhoudelijk een beter oordeel kunnen geven over wat het probleem is en hoe dit het beste opgelost kan worden.

daddle
Superuser
Bericht 80 van 84
1.068 Weergaven
Bericht 80 van 84
1.068 Weergaven

@yvessr 

 

Deze verhouding van Medion Servce vind ik wel een beetje vreemd,maar kan het mij niet  voorstellen. Ik denk je hebt iets niet helemaal goed begrepen.

 

Als je PC nog geen jaar oud is, en zulke probleeme met het niet overdragen van het geluid over een HDM  verbinding, als ook een probleem in de netwerkconfiguratie voorligt, dann ist het eerste gedachte altijd er is iets fout met de configuratie van zijde de eigenaar.

 

Maar nadat ik je alle noodzakelijke infos over de  configuratie van de geluid uitvoer en van de netwerk punt voor punt doorgegeven heb, en ook een compleet nieuwe installatie van Windows  11 niet geholpen heeft, denk ik wel het zou goed zijn je PC naar de service op te sturen. Er  zit er ergens een foutje erin.

 

Als @Maverick al zei, de zaak word bekeken, en je zou alleen een kostenraming krijgen, als ze merken dat er aan de PC geprutst worden is. Het simple openen en wisselen van RAM of SSDs valt daar niet onder.

 

Maar de PC moet wel in origineel toestand zijn, dus de originele schijf erin hebben

 

Als je een kostenraming zou krijgen, en je wilt de reparatie niet laten maken, krijg je je PC onveranderd weer terug gestuurd. Zonder berekening.

Dit zijn de duitse Medion Garantie voorwaarden. En als ik het goed begrepen heb @Maverick  zei iets dergelijks.

 

Ik zou het doen. Je weet ook niet of er  in toekomst  meer foutjes bekend worden.

 

cheers, daddle

83 ANTWOORDEN 83