annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion P63024: geen geluid naar Monitor ???

83 ANTWOORDEN 83
yvessr
Contributor
Bericht 1 van 84
14.812 Weergaven
Bericht 1 van 84
14.812 Weergaven

Medion P63024: geen geluid naar Monitor ???

Ik schafte me enkele maanden geleden een Medion Akoya P63024 aan en wou die nu aansluiten op een nieuwe monitor Philips 27M1N3500LS met ingebouwde luidsprekers...

echter ... noch met HDMI, noch DP kabel verbinding wordt de audio-uit van mijn Intel UHD grafics 730 kaart herkend en dus onmogelijk er enig geluid uit te krijgen !

Wat is de oplossing, aub ???

 

83 ANTWOORDEN 83
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 84
2.135 Weergaven
Bericht 2 van 84
2.135 Weergaven

Hallo @yvessr en welkom
heb je een schermweergave?
Geluid uit op het toetsenbord?
toetsfuncties.png
Is er een probleem met de stuurprogramma's in Apparaatbeheer (uitroepteken)?
Heb je geluid op je computer? (hoofdtelefoon/geluid uit)?
Is het geluid op de monitor gedempt in het menu?

27M1N3500LS.png

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
daddle
Superuser
Bericht 3 van 84
2.126 Weergaven
Bericht 3 van 84
2.126 Weergaven

@yvessr 

 

Ben jij al in de Sound (Geluid) instellingen geweest an heb je de Sound Uitput omgeschakled weg van de REALTEK Luidsprekers naar de Philips Sprekers. Dann gaat het geluid over de HDMI daarheen.

Instellingen ->> System-> Geluid -> Uitvoer   Uitvoerapparat kiezen

 

Groetjes, daddle

yvessr
Contributor
Bericht 4 van 84
2.115 Weergaven
Bericht 4 van 84
2.115 Weergaven

bedankt @Fishtown voor je verwelkoming en hulp !

Ik heb ALLES wat je suggereerde nagekeken en uitgevoerd maar toch nog steeds geen enkele sound !

 

- heb je een schermweergave?: PERFECT beeld, zowel via HDMI als vie DP
- Geluid uit op het toetsenbord?: Geluid NIET 'uit' op toetsenbord

- Is er een probleem met de stuurprogramma's in Apparaatbeheer (uitroepteken)?: GEEN uitroepteken
- Heb je geluid op je computer? (hoofdtelefoon/geluid uit)?:  Ja
- Is het geluid op de monitor gedempt in het menu?: GEEN enkel geluid

Ook in de settings van  de monitor is het geluid NIET gedempt

 

Wat ik wel heb opgemerkt is dat er schijnbaar een 'error' is in het opstartevenement (zie bijlage); maar hoe dit op te lossen ????.....

GRAAG hulp !2023-10-27_095006.jpg

 

 

 

 

yvessr
Contributor
Bericht 5 van 84
2.114 Weergaven
Bericht 5 van 84
2.114 Weergaven

Hallo @daddle , bedankt voor je hulp !

Dat heb ik uiteraard geprobeerd maar er wordt GEEN nieuwe Sound Output gedetecteerd als ik laat zoeken en dus valt er niets te setten !!!

Heel spijtig natuurlijk !

daddle
Superuser
Bericht 6 van 84
2.100 Weergaven
Bericht 6 van 84
2.100 Weergaven

@yvessr 

 

Ik ken jouw Monitor niet. Is er  een separate ingang voor geluid, die je met een extrakabel vanaf de soundkaart moet aansluiten?

 

 Eigentlijk zou de geluid door de HDMI signaalen mee worden overgedragen.. Misschien is je HDMI aansluitingen niet goed.

 

Er moet  in Apparatebeheer in de  categorie  Audio, Video en Gamecontroller een "Intel Display-Audio" vermeld worden.

Heb jij die?

 

Groet, daddle

 

Edit:

 

Is er een extra Luidspreker USB of Audio Ingang op de Monitor zo dat jij een directe Verbinding met de Audio uitgang kunt maken?

 

 

yvessr
Contributor
Bericht 7 van 84
2.095 Weergaven
Bericht 7 van 84
2.095 Weergaven

Neen, geen audio IN op de monitor; wel 2x HDMI + 1 DP en 1 audio UIT...

Ik sloot zowel de HDMI als de DP aan met de met de monitor meegeleverde kabels en probeerde het ook met een alternatieve HDMI kabel... geen succes !

 

In het apparaatbeheer wordt de monitor wel herkend als video monitor maar bij de Audio... controllerslijst staat hij NIET.

 

Hopeloos ???

daddle
Superuser
Bericht 8 van 84
2.089 Weergaven
Bericht 8 van 84
2.089 Weergaven

@yvessr 

 


@yvessr  schrieb:

In het apparaatbeheer wordt de monitor wel herkend als video monitor maar bij de Audio... controllerslijst staat hij NIET.


Ik zei niet dat de monitor daar bij de Audio moet staan. 

 

Ik sprak van de categorie "Audio, Video en Gamecontroller".  Die is van boven gerekend de tweede lijn in het apparaatbeheer.

Daarin moet  "Intel Display-Audio" staan.   Die is voor de geluid ook in de HDMI signal verantwoordelijk.

 

Misschien moet je in de Menü van de Monitor de luidsprekers inschakelen?

 

daddle

daddle
Superuser
Bericht 9 van 84
2.086 Weergaven
Bericht 9 van 84
2.086 Weergaven

@yvessr 

 

Ik zou in plaats van jouw nog even in de Instellingen -->  System --> Sound nakijken.

Als de verbinding met de HHDMI kabel goed zit, dann moeten de Luidsprekers aangetoond worden in de Uitvoerlijst.

 

En jij hebt geen hoofdtelefoontjes of vooraan of achteraan iaan je PC aagesloten? Dan kan er nergens anders geluid worden uitgezonden- Als dat wel het geval is, wordt het geluid sowieso uitgeschakeld

 

Ook geen stekkertje in de audiouitgang van de monitor gestoken? Darar moet als je dit wilt een versterker op aangesloten worden. Maar dann worden  de ingebouwde monitor luidspreker ook uitgeschakelt.

 

Heb jij dan Uitvoerkastje geopend door de pijltje naar beneden aan te klikken , dan moeten daar de externe Luidsprekers te zien zijn.

Staat daar iets ?

 

daddle

yvessr
Contributor
Bericht 10 van 84
2.069 Weergaven
Bericht 10 van 84
2.069 Weergaven

nergens HDMI noch DP te vinden in het apparaatbeheer !!!

 

apparaatbeheer.jpg

audio uitvoerkastje:

geluid.jpg

83 ANTWOORDEN 83