annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Medion P63024: geen geluid naar Monitor ???

83 RÉPONSES 83
yvessr
Contributor
Message 1 sur 84
14 855 Visites
Message 1 sur 84
14 855 Visites

Medion P63024: geen geluid naar Monitor ???

Ik schafte me enkele maanden geleden een Medion Akoya P63024 aan en wou die nu aansluiten op een nieuwe monitor Philips 27M1N3500LS met ingebouwde luidsprekers...

echter ... noch met HDMI, noch DP kabel verbinding wordt de audio-uit van mijn Intel UHD grafics 730 kaart herkend en dus onmogelijk er enig geluid uit te krijgen !

Wat is de oplossing, aub ???

 

83 RÉPONSES 83
yvessr
Contributor
Message 41 sur 84
1 564 Visites
Message 41 sur 84
1 564 Visites

OK @daddle , ik wil er wel aan beginnen maar eerst nog een vraagje aub ?

Als ik een image maak van mijn c: disk dan is de huidige windows daarin begrepen, veronderstel ik. Maar als ik dan, na de nieuwe installatie , een recovery start, gaat die recovery dan de  nieuwe versie niet weer terug overschrijven met de gebackupte oude versie ???

daddle
Superuser
Message 42 sur 84
1 553 Visites
Message 42 sur 84
1 553 Visites

@yvessr 

 

Alleen een Image van C:\ ist niet voldoende.  Jij moet een System-Image kunnen maken, dan wordt er vervolgens  een back-up gemaakt van alle bestanden die betrekking hebben op Windows.

Dit is de C-Partitie, de EFI-partitie van 100 MB en andere hulppartities, en ook de WIN RE.

Deze hulppartities die er zijn, worden in de normale Windows schijfbeheer niet aangetoond, behalve de 100 MB Efi (System) partitie en de Windows RE, de herstellingspartitie. 

 

In principe dit wat de betaalde programmas doen als ze een Windows klonen (onmiddelijk "on the fly") Windows compleet op een parallel aangesloten nieuwe disk koperen. Of  een System backup op deze manier kunnen maken.

 

En zo dat de image of de Klon booten kan. En je Medion herstelling (Power Recover) ook functioneert.

 

 

De meeste gratis back-up programma's kunnen geen  volledige back-up van een Windows-installatie, inclusief alle hulppartities maken. Dit is alleen mogelijk in de betaalde versie.

 B.V, met Aomei,  of  Acronis of  Mini Tool Partition  Wizard, als betaalde versie.

En als jij allen een Backup van C:\ maakt, dan kun je daarmee niet je harde schijf (de SSD) met een functioneerende Windows installatie herstellen.

 

Maar als je doet wat ik in mijn laatste Post 40 heb geschreven, dus een image van jouw hele een  TB (1000GB) grote SSD maakt, dan wordt door het  herstellen van de Backup de hele disk weer in de zelfde toestand verzet als ze tijdens het herstellen van de backup was, incl. de Medion herstellinspartitie. Dit kunnen de free versies van de genoemde programmas.

 

.Zo'n backupbestand kan, afhankelik daarvan hoeveel bestanden  er in totaal  op de gehele SSD staan, van af 70groot worden. Dus je externe schijf moet groot genoeg zijn, ten minste 256 GB. 

 

Success, daddle

 
yvessr
Contributor
Message 43 sur 84
1 528 Visites
Message 43 sur 84
1 528 Visites

@daddle 

Ik heb een volledige versie van Aomei Backupper kunnen installeren en daarmee een Systeem Backup gemaakt naar een externe harde schijf; dat is uitgevoerd en OK....

Nu moet ik dus een nieuwe versie installeren van Win11; kan ik dit doen met de USB-versie welke ik met MediaCreationTool maakte en een uptodate versie van Win11 is, of is het beter PowerRecover te gebruiken welke dan de 1 jaar oude versie gaat installeren van Medion welke op mijn F: schijf staat ???...

 

 

daddle
Superuser
Message 44 sur 84
1 526 Visites
Message 44 sur 84
1 526 Visites

@yvessr

 

 

Goed zo. Heb jij een license gekocht? Of is het in NL nog als Test versie te verkrijgen?

 

Je weet dat je voor de herstelling van je backup een bootmedium met AOMEi moet herstellen. Dit bootet en beinhoud een AOMEI programma which lets you restore the backup to your disk.

 

Wij willen tog weten of de Medion PC ok is?

Dus doe het met Power Recover, dan heb je de originele  installatie met de Medion drivers setup

 

Als het dann niet zou gaan, kun je nog een keer proberen met een nieuwe installatie met de door de Media Creation Tool gemaakte USB Stick.

 Maar dit later, dan kan ik je daarvoor noch tips geven

 

daddle

yvessr
Contributor
Message 45 sur 84
1 525 Visites
Message 45 sur 84
1 525 Visites

OK, ik ga er mee beginnen maar ik veronderstel dat ik dan daarna veeeeeeel windows updates zal moeten doen ???.......

daddle
Superuser
Message 46 sur 84
1 517 Visites
Message 46 sur 84
1 517 Visites

@yvessr

 

Ja, dan wel. Maar het zou alleen een test installatie zijn. Daarna testen we hetzelfde met de USB Stick met Windows 11 / 23H2.  Daarna zijn haast geen  Updates noodig.

 

Als de geluid per Monitor  dan ook functioneert, dan kun je overleggen of jij dan de nieuwe installatie behoud, en je programas opnieuw installeert. Of terug gaat naar je backup. 

 

Datas zo als Fotos, Filmpjes, eMAils, Muziekbestanden en Documents you can copy directly to your D-drive or to the external schijf.

 

daddle

yvessr
Contributor
Message 47 sur 84
1 507 Visites
Message 47 sur 84
1 507 Visites

OEI... ik heb wel een probleem om de PowerRecover op te starten; mijn keyboard is een draadloos keyboard (Logitech) en daarmee kan ik F11 met starten niet gebruiken want dat keyboard is dan nog niet actief !

Is er een andere manier ???

daddle
Superuser
Message 48 sur 84
1 503 Visites
Message 48 sur 84
1 503 Visites

Ja er is de App Power Recover in Windows!!!

 

Mijn draadloos keyboard gaat ook meteen met het drukken van de startknop!

Daarvoor moet in het Bios de USB poort  zettingen op Legacy staan

yvessr
Contributor
Message 49 sur 84
1 495 Visites
Message 49 sur 84
1 495 Visites

ik keek zopas in mijn UEFI settings maar onmogelijk de USB aan te passen; alleen enabled of disabled !

daddle
Superuser
Message 50 sur 84
1 487 Visites
Message 50 sur 84
1 487 Visites

 

 

@yvessr 

 

Als alle USB ports op Enabled staan, en er geen extra instelling ist for internal of external, dan functioneert de F11 toets ook

Mar je moet de PC mert de F11 toets geperst houdend opstarten. Niet de combinatie Fn plus F11.

Maar ik denk je hebt nu al in Windows de App Power Recover gevonden.

 

83 RÉPONSES 83