annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Medion P63024: geen geluid naar Monitor ???

83 RÉPONSES 83
yvessr
Contributor
Message 1 sur 84
14 857 Visites
Message 1 sur 84
14 857 Visites

Medion P63024: geen geluid naar Monitor ???

Ik schafte me enkele maanden geleden een Medion Akoya P63024 aan en wou die nu aansluiten op een nieuwe monitor Philips 27M1N3500LS met ingebouwde luidsprekers...

echter ... noch met HDMI, noch DP kabel verbinding wordt de audio-uit van mijn Intel UHD grafics 730 kaart herkend en dus onmogelijk er enig geluid uit te krijgen !

Wat is de oplossing, aub ???

 

83 RÉPONSES 83
yvessr
Contributor
Message 51 sur 84
1 918 Visites
Message 51 sur 84
1 918 Visites

@daddle 

 

... PowerRecover lukt NIET !

Ik heb het nu al 3x geprobeerd maar ik krijg telkens volgend foutboodschap:

'Het programma han het systeemgedeelte niet herstellen omdat de structuur onjuist is. Gelieve de klantendienst te contacteren.'

 

foutboodschap PowerRecover.jpg

 

Wat nu ???

daddle
Superuser
Message 52 sur 84
1 909 Visites
Message 52 sur 84
1 909 Visites

@yvessr 

 

Deze foutmelding hoor ik de eerste keer.

1. Heb jij iets aan het partitie scheme verandert? De groote?

2. Of had jij geprobeerd een ander bestuursystem te installeren, bv Linux?

 

3. Een andere vraag, wat doet die PC now, kan die nog Windows booten?

Ook weet ik niet precies welke structuur bedoeld is, die van de SSD of van de Recover bestanden in de herstelmap in de andere partitie D- of E:\? Eigentlijk zou Power Recover ook de (partitie) structuur weer herstellen?  

 

4. Ben jij intussen erin geslaagd PowerRecover met de F11 toets optestarten?

Als nee, maar je komt Windows binnen,  kun je naar Power Recover in de map Tools in partitie D of E:\ zoeken en de setup.exe van Power Recover oproepen.

Daarna rebooten en Power Recover nog eens starten.

Als niet praten we later wat ik verder zou doen, bevoor ik  de PC naar de Service zou opsturen.

 

5. Maar vertel mij hoe belangrijk zijn je bestanden voor jouw? Ziin het alleen documents, fotos, emails  muziek, filmpjes etc?

 

Die kun je allemaal manuell overzetten of redden naar een externe disk.

Ik zou davoor niet de partitie D- of E gebruiken, omdat het kan zijn dat de SSD volledig defect ist.  Dan ben je alles kwijt als de SSD vervangen moet worden. 

 

Ik zou evtl met de USB installatie stick  (min 8 GB) door het MediaCreationTool gemaakt een nieuwe schone installatie  maken. (daardoor werd de D- en E partitie niet verwijdert)

 

Dat zou  de snellste en veiligste manier zijn. Hoe dat werkt leg ik later uit (D-en E worden daardoor niet verwijdert).

Maar don't worry, jij hebt je Image van de system, dit stelt altijd je aanvankelijke toestand weer terug.

 

Of zijn het ook gegevens voor de belastingsdienst, financiele data of woningshuur erop?

Als niet zou ik een compleet schone nieuwe installatie an Windows  met de USB stick, door de MediaCreationTool herstelt, maken.

 

6.  Welk email program heb jij in gebruik. Hiervan dien  je een handmatige backup te maken.

 Aub beantwoord mijn vragen nr 1 t/m 6,

 

Ik zal je schrijven over wat je nog meer kunt doen om de plaat, die blijkbaar alleen logischerwijs een defect heeft (ik denk niet dat het een elektronisch defect is), te redden, als ik de antwoorden van je krijg.

 

Groetjes, daddle

 

 

daddle
Superuser
Message 53 sur 84
1 903 Visites
Message 53 sur 84
1 903 Visites

@yvessr 

 

Deze foutmelding hoor ik de eerste keer.

1. Heb jij iets aan het partitie scheme verandert? De groote?

2. Of had jij geprobeerd een ander bestuursystem te installeren, bv Linux?

 

3. Een andere vraag, wat doet die PC now, kan die nog Windows booten?

Ook weet ik niet precies welke structuur bedoeld is, die van de SSD of van de Recover bestanden in de herstelmap in de andere partitie D- of E:\?

 

4. Ben jij intussen erin geslaagd PowerRecover met de F11 toets optestarten?

Als nee, maar je komt Windows binnen,  kun je naar de map Tools in partitie D of E:\ zoeken en de setup.exe oproepen. Daarna rebooten en Power Recover nog eens starten.

Als niet praten we later wat ik verder zou doen, bevvor o´je de PC naar de Service moet opsturen.

Maar don't worry, jij hebt je Image van de system, dit stelt altijd je aanvankelijke toestand weer terug.

5. Maar vertel mij hoe belangrijk zijn je bestanden voor jouw? Ziin het alleen documents, fotos, eMAils  muziek en filmpjes ? 

Die kun je allemaal manuell overzetten of redden naar een externe disk. Ik zou davoor niet de partitie D- of E gebruiken, als de SSD toch defekt ist, gaan die bestanden verloren.

AUB antwoord op mijn vragen .

 

Groetjes, daddle

 

yvessr
Contributor
Message 54 sur 84
1 867 Visites
Message 54 sur 84
1 867 Visites

@daddle 

hier ben ik eindelijk terug , na veel problemen !

na een lange zoektocht ben ik in de chat bij een Medion technieker terecht gekomen. Veel zoekwerk want hij had de Medion foutmelding welke ik kreeg nog nooit gezien, en de raad om best een Windows11 herinstallatie te doen met een MediaCreationTool- file op eenUSB stick. Toen ik hem vertelde dat ik verkoos PowerRecover te gebruiken vanwege Medion specifieke drivers verzekerde hij me dat Medion GEEN eigen drivres heeft en dat ik er alle belang bij had online te werken !...

Een eerste proef lukte niet want ik kreeg een foutmelding en dus ging ik op zoek en ontdekte uiteindelijk dat mijn Windows versleuteld was met BitLocker ! Ik heb die dus weggehaald en dat duurde meer dan 1 uur...Dan nogmaals proberen met de USB en eindelijk OK. Ik koos voor een nieuwe windows zonder behoud van mijn gegevens en bestanden en na ongeveer een half uur stond die erop. Bij het herstarten duurde heel lang om vele updates te doen en daarna moest ik alle Microsoft features configureren... 

Eindelijk startte mijn Medion weer op en kon ik beginnen mijn apps te herinstalleren...

Eerst gekeken naar de Audio... helaas geen wijziging; enkel de 2 Realtek settings voor de 2 audio uitgangen (Voor- en achteraan) en geen sprake van HDMI of enige audio output item !!!

Ik heb dus veel gevloekt en mijn hoofd gebroken om een kersverse Windows te installeren... zonder het minste resultaat !

Daarna heb ik de hulpdienst van Intel aangeschreven om te vragen hoe het zat met de audio over HDMI van hun graphics 730 en ik kreeg meteen antwoord met de vraag om een van hun testprogs uit te voeren en hun de resultaten daarvan door te zenden; ik deed dit vanmorgen en wacht nu op een antwoord ...

Ziezo dat was mijn verhaal... Voor het vervolg zien we wel maar ik vrees er al voor dat ik die dure Philips monitor met 2x ingebouwde 5W LS niet had moeten kopen !

 

daddle
Superuser
Message 55 sur 84
1 863 Visites
Message 55 sur 84
1 863 Visites

@yvessr 

 


@yvessr  schrieb:

@daddle 

hier ben ik eindelijk terug , na veel problemen !

na een lange zoektocht ben ik in de chat bij een Medion technieker terecht gekomen. Veel zoekwerk want hij had de Medion foutmelding welke ik kreeg nog nooit gezien, en de raad om best een Windows11 herinstallatie te doen met een MediaCreationTool- file op eenUSB stick. Toen ik hem vertelde dat ik verkoos PowerRecover te gebruiken vanwege Medion specifieke drivers verzekerde hij me dat Medion GEEN eigen drivres heeft en dat ik er alle belang bij had online te werken !...


Dit is van de technician tenminste half verkeerd.  Ik geef jouw examples welke drivers vaak niet door een Update of Windows zelf worden geleverd.

Natuurlijk zijn de driver die Medion gebruikt niet eigen Drivers maar van de fabricanten, en aangepast; maar ze zijn getest in het zamenspel en alles op de PC werkt.

Dit is met Updates niet  het geval!

 

Daarom is het een goeie zaak het met Power Recover en hersteld orignele installatie te proberen. Die drivers die Windows Update jouw geinstallerd had, hat jij al getest als je die nieuwste Nvidia an Sounddriver hebt geinstallerd,. En we weten daarvan dat het zo niet lukte.

Dus ik zou als laatste test  de originele installatie met PowerRecover herstellen. En dat gaat heel vlug. Geen Updates bij toelaten (Internet afgeschaked, heel belangrijk) niks instlleren en de Monitor testen-

 

En als je daarna toch een nieuwe schune Installatie wilt heben, dan is het niet zon

 

Maar waarvoor vraag jij mij over vele posts wat te doen is?

Dan vraag je iemand anders en doe je het toch wel anders. En dit helpt niet eens. Bad luck. 🙄

Dan hoef ik me ook niet meer met jouw zaak bemoeien.

 

daddle

 

yvessr
Contributor
Message 56 sur 84
1 857 Visites
Message 56 sur 84
1 857 Visites

.. dat wil zeggen, nog eens alles opnieuw beginnen ?

Ik had al mijn progs reeds geherinstalleerd en ga dus weer alles kwijt zijn ! Is er eht een kans dat dit gaat werken ???

Jij zegt internet afsluiten; dat kan makkelijk maar gaat er gedurende de herinstallatie geen zoektocht zijn naar updates ??? 

 

Vermits het me niet lukte PowerRecove te laten lopen en ik de MEDION foutboodschap kreeg welke ik je toonde vroeg ik aan een technician wat de oplossing was... daarvoor mijn contact !

daddle
Superuser
Message 57 sur 84
1 849 Visites
Message 57 sur 84
1 849 Visites

Nee, hij zoekt alleen als je WLAN actief set. Maar je kunt het overgaan..En Power Recover ging niet door bitlocker? Ik ben in de Auto naar het vliegveld, kan niet merr schrijven. Maar moet jij weten, of je de monitor evtl dann kunt  of nog wilt benutten.

 

daddle

 

yvessr
Contributor
Message 58 sur 84
1 840 Visites
Message 58 sur 84
1 840 Visites

  

hierbij, ter info, kopie van het antwoord wat ik kreeg van INTEL:

 

Re:NO sound from UHD730 to monitor ?

 

Hi yvessr, You are very welcome, thank you very much for providing that information and the SSU document.

 

Based on the information shown in the SSU document, we can confirm that the graphics driver version currently installed on your computer is 30.0.100.9837.

 

It is important to mention that we always recommend to install the graphics driver provided by the manufacturer of the computer, since that driver was customized by them to work with your specific platform.

 

I looked on MEDION's website, but I was not able to find drivers for P63024.

 

Based on that, even though the Intel® graphics drivers are generic, we would like to inform you that there is a new driver version available for your processor, which is 31.0.101.4952. For testing purposes, please try a clean installation of that driver following the instructions in the links below:

https://www.intel.com/content/www/us/en/download/785597/intel-arc-iris-xe-graphics-windows.html?wapk...

https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000057389/graphics.html

 

Depending on the model and the manufacturer of the monitor, there might be drivers that are required to be installed. I looked on Phillip's website, but I was not able to find a driver for that particular model:

https://www.philips.es/c-w/search.html#q=27m1n3500ls&cq=%40ps_contenttype_key%3D%3Dproduct&numberOfR...

 

Additionally, we also suggest a BIOS update to the latest version. So, if the issue persists after testing our driver, please get in contact directly with MEDION Support in order to verify if they have a graphics driver available for your device and to make sure the latest BIOS version is currently installed, or to gather the instructions on how to update it:

https://help.medium.com/hc/en-us/articles/216287508-Contact-Medium-Support

 

Once you get the chance, please let us know the results.

 

 

Regards,

Albert R.

 

Intel Customer Support Technician

@daddle

daddle
Superuser
Message 59 sur 84
1 812 Visites
Message 59 sur 84
1 812 Visites

@yvessr 

 


@yvessr  schrieb:

Vermits het me niet lukte PowerRecove te laten lopen en ik de MEDION foutboodschap kreeg welke ik je toonde vroeg ik aan een technician wat de oplossing was... daarvoor mijn contact !


ja maar door bitlocker. Dit kon ik niet weten. Maar laat je ook zien, hoe goed informeerd de Technieker van Medion  in de Hotline was.

Als je BitLocker  deactiveert hebt, zal ook Power Recover  functioneeren.

Maar als je je gegevens kunt missen, en veronderstelt de monitor luidspreker doen het met de originele koop installatie, dan moet je niet ellendig lange Updates maaken. 

 

Dit gaat heel makkelijk van binnen Windows, indien je de USB Stick insteekt, dan de setup.exe van de stick start. 

Dan word WIndows meteen op de nieuwste versie geupdated, die op de stick met het MediaCreationTool geschreven werd (momenteel 23H2)

Vlugger en beter dan door het step by step over het Internet te doen.

 

 

Edit:

Did you understand the Intel english page about a clean driver installl? they write:

 

Uninstall and Install the Graphics Driver

  1. Disconnect from the internet to make sure the driver will not be automatically updated by Windows.
  2. Go back to the Intel Graphics entry in the Device Manager.
  3. Right-click Intel Graphics and click Uninstall.
  4. In the device removal dialog box, check Delete the driver software for this device and click OK.
  5. Restart the computer after the uninstallation is complete.
  6. Open the Device Manager.
  7. Expand the Display adapters section again.
  8. If no older drivers are stored in the system, the graphics controller in Device Manager should now be listed as Microsoft Basic Display Adapter, Standard VGA Graphics Adapter or similar. If not, repeat steps 2 through 5.
  9. Reboot the computer when prompted.

Did you do a new install with that given Intel driver versie  31.0.101.4952?

 

And did you read this section:

The generic Intel driver provides users with the latest and greatest feature enhancements and bug fixes that computer manufacturers (OEMs) might not have customized yet. OEM drivers are handpicked and include customized features and solutions to platform-specific needs.

 

Dit bevestigt de juistheid van mijn uitspraken over de OEM (Medion) drivers, dat deze niet generiek zijn, maar aangepast: Daarom heeft de Medion-technicus ongelijk.

 

En dit betekent,, dat he wel mag functioneeren met de oude originel Medion installatie.

 

 

Groet, daddle

 

yvessr
Contributor
Message 60 sur 84
1 796 Visites
Message 60 sur 84
1 796 Visites

OK @daddle , dit is voor mij de enigste oplossing...

Ik ga dus Windows 11 opnieuw installeren mer de PowerRecover (indien die nu werkt) en dan zien we wel.

Toch nog een vraagje, als het kan: Je zei me die herinstallatie te doen met afgesloten internetverbinding; dat is geen probleem, maar zodra de installatie klaar is moet ik die verbinding toch weer maken !

Zal de WindowsUpdate dan niet automatisch alle drivers bijwerken ???...

83 RÉPONSES 83