annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Akoya P4010D MD 8850 AIO A-BE

6 ANTWOORDEN 6
Svenske
Newcomer
Bericht 1 van 7
1.187 Weergaven
Bericht 1 van 7
1.187 Weergaven

Medion Akoya P4010D MD 8850 AIO A-BE

Ik wil bovenvermelde All-in-one PC naar fabriekstoestand te zetten om hem daarna te schenken aan goed doel.  Ik heb echter de CD/DVD niet en de D-partitie is leeg

Toets F11  indrukken start herstel wel op maar na kiezen voor de nederlandse taal en akkoord geven voor herinstalleren zonder bewaren van bestanden, begint er geen herstel en start PC gewoon op.

 

We kan me helpen aub.

 

Groetjes.

paul.sevens@gmail.com

6 ANTWOORDEN 6
Teske
Mentor
Bericht 2 van 7
1.124 Weergaven
Bericht 2 van 7
1.124 Weergaven

Goedemorgen @Svenske

 

Wat je zou kunnen doen is Windows opnieuw installeren met de Media Creation Tool. 

 

Voordat je dit doet wil ik je wel vragen om er zeker van te zijn dat van eventuele data, die niet verloren mag gaan, een back up wordt gemaakt. 

 

Als je verder gaat met de onderstaande stappen, zorg er dan voor dat je een lege USB stick hebt van minimaal 8GB. 

 

  1. Download het hulpprogramma op https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 ('Hulpprogramma nu downloaden')
  2. Voer het hulpprogramma uit en ga akkoord met de licentievoorwaarden. 
  3. Kies op de pagina 'Wat wilt u doe?' achtereenvolgens 'Installatiemedia voor en andere pc maken en 'Volgende'. 
  4. Kies nu de gewenste taal en selecteer 'Windows 10 Home 64bit. 
  5. Kies voor USB-Flashstation. 

Nadat het installatiemedium is gemaakt, kun je deze gebruikten op het systeem welke je opnieuw wilt installeren. 

 

  1. Plaats de USB stick in het systeem. 
  2. Schakel het systeem in en druk repeterend op F8  om het boot menu te laten verschijnen. 
  3. Kies middels de pijltjestoetsen voor de USB stick en druk op enter. 
  4. Het systeem zal nu vanaf de USB stick opstarten en je kunt de installatie van Windows opnieuw uitvoeren. 

Hopelijk kun je hiermee vooruit. 

 

Groetjes Teske 

daddle
Superuser
Bericht 3 van 7
1.117 Weergaven
Bericht 3 van 7
1.117 Weergaven

@Teske   @Svenske 

 

Hallo Teske, je moet er ook rekening mee houden dat de harde schijf van de AIO nog steeds MBR-partitionering heeft, en dat er waarschijnlijk verschillende partities zijn, die allemaal verloren zullen gaan omdat de Win 10-installatiestick mogelijk de hele schijf opnieuw partitioneert.

Of neemt de installatie vanaf de USB-stick de MBR-partitionering over, zoals dat gebeurde toen ik een upgrade uitvoerde van een klassieke Win 7-installatie naar Win 10, zoals het geval was bij mijn oude 32 bit Win 7-laptop met MBR-partitionering?


Helaas kan ik niet meer controleren of de installatie ook de partitiescheme veranderde (de SSD bevatte alleen de Win-installatie) omdat de SSD na 11 jaar defect raakte. Maar ik herinner me dat ik een interne upgrade heb uitgevoerd, waarbij alle programma's enz. zijn behouden, zoals destijds door Microsoft werd aangeboden voor de gratis upgrade van Win 7 naar Win 10.

 

Maar als @Svenske  geen 32-bits Windows selecteert, zouden alle gegevens, ook de uitgebreide partitie  D  met de mappen Drivers en Tools, gewist worden. Als de PC een 64- bit CPU heeft en Win 64 installeert kan worden ? 


Bovendien worden de stuurprogramma's vermeld in het serviceportaal, maar ze zijn allemaal voor Vista / Windows 7 32/64--bit. Of die ook werken in Win 10, en aan de andere kant kan Win 10 nog steeds geschikte stuurprogramma's bieden voor alle oude hardware ?  


@Svenske 

 

Betrekkelijk de herstel met de F11 Toets dat die niet functioneert betekent jij hebt op de een of andere manier de partitie scheme verandert. Dan vindt PowerRecover de recover files niet meer, die op de partitie D zitten, in de map recover.


Toen  jij de computer kocht, werden er ook een Windows 7 32-bit installatie-dvd en een ondersteunings-dvd met de tools en drivers  meegeleverd. Heb jij die nog?

 

En je mag niet vergeten dat partitie D ook verloren zal gaan omdat Windows een nieuwe GPT-partitionering van de hele schijf zal uitvoeren, wat betekent dat de vorige partitieindeling  verloren gaat plus de hele inhoud daarvan.

 

Je j computer ondersteunt zelfs 64-bits ; als jij de 32-bits Windows downloadt met de MediaCreationTool en tijdens de installatie alleen de vorige C-partitie selecteert als de doelpartitie voor de installatie (die u eerst moet verwijderen in het installatiemasker, inclusief alle partities en mogelijk zelfs kleinere andere die vóór C:\ Systeem  staan ​​vermeld ) en de Win RE, indien beschikbaar, of Windows dan de hele schijf (een Seagate 1 TB) zou partitioneren als GPT.

 

Of neemt de MediaInstallTool  C gewoon op de klassieke manier over als MBR


Heb jij ook een productsleutel voor Win 10? Ik weet niet of Win 10 nog steeds gratis wordt geleverd, als je vanaf Win 7 komt?

 

Groetjes, daddle

daddle
Superuser
Bericht 4 van 7
1.111 Weergaven
Bericht 4 van 7
1.111 Weergaven

@Teske @Rex 

 

Kan deze thread niet naar de juiste locatie in Computer/Netwerk Desktop/AIO's Nl worden verplaatst?
Ik moest eerst in mijn persoonlijke gegevens duiken om dit thread  terug te vinden via mijn laatste berichten!

 

Cheers, daddle

Teske
Mentor
Bericht 5 van 7
1.041 Weergaven
Bericht 5 van 7
1.041 Weergaven

Beste @daddle@Svenske

 

Deze tool werkt op Windows 11, Windows 10, Windows 8/8.1 en Windows 7.

In principe is het mogelijk dat partities verloren gaan. Maar je kan tijdens de installatie kiezen welke partitie je wilt gebruiken.


Het is inderdaad wel de 32bit versie van Windows. Dus met het zoeken naar de juiste Media Creation Tool graag hier wel opletten.

 

De All In One PC is niet geschikt voor Windows 11. Enkel voor Windows 10. Helaas zijn er niet veel drivers meer voor onderdelen.

 

De F11 toets zal inderdaad niet werken. Dit omdat deze PC nog met een CD/DVD medium werkt en niet met een partitie.

 

Hopelijk heb je hier voldoende informatie aan. 

Groetjes Teske

daddle
Superuser
Bericht 6 van 7
1.030 Weergaven
Bericht 6 van 7
1.030 Weergaven

@Teske 

 

 

Sorry  Teske, maar Ik snap  jouw hele post niet. 

Jij  schreef in Post 2 hij moet Win 10 64 bit  downloaden. Maar hij kwam met Win 7 32-bit installed. En hij wil niet Win 10 installeren. Zijn vraag was hoe hij de PC, die hij wil verkopen, terug kan zetten naar de uitleveringstoestand, dus Win 7.

 


@Teske  schrieb:

Deze tool werkt op Windows 11, Windows 10, Windows 8/8.1 en Windows 7.

In principe is het mogelijk dat partities verloren gaan. Maar je kan tijdens de installatie kiezen welke partitie je wilt gebruiken.

Niemand schreef dat het Tool (je bedoeld zeker de MediaCreationTool) niet werkt. Alleen het werkt zeker niet met Windows 7.

 

En voor Win 7 heeft hij een Medion OEM Win 7 ISO  DVD met de  koop meegekregen, maar die beinhoud niet de Medion programma toevoegingen.

Ten tweede was de vraag niet of partities veloren gaan; allleen ik zij je moet partities wissen, anders zegt de Windows  installatie routine "Er  bestaat geen vrije plaats vor de gewenste installatie"

 

De vraag of partities verloren gaan was niet gesteld.  

Alleen als je Windows 10  wilt installeren, moet je bedenken dat zijn Win 7 installatie een MBR partitionering heeft, en niet GPT.  

 


@Teske  schrieb:

De F11 toets zal inderdaad niet werken. Dit omdat deze PC nog met een CD/DVD medium werkt en niet met een partitie.


Dit is niet juist. In de manual word op pagina 79 gezegt, dat je of F11  of F12  voor  herstel van de uitleveringsinstallatie moet drukken, dan kom je op de screen van PowerRecover.

Kijk hier:

"Wiederherstellung des Auslieferzustandes::
1. Entfernen Sie alle eventuell eingesetzten Massenspeichergeräte (Speicherkarten,
USB-Stick etc.).
2. Schalten Sie den All-In-One PC ein.
3. Drücken Sie bei der Meldung „Press F11 to run recovery“ oder „Press F12 to run
recovery“ die entsprechende Taste.
Nach einigen Sekunden erscheint die Meldung „Windows is loading files“. Warten
Sie ab, bis die Daten geladen sind. Am Ende erscheint das Menü „Power Recover“."

 

De Recover map en files voor  PowerRecover vind je op partitie  D , maar @Svenske  schreef dat de partitie leeg gewist was.

 

Dus  hij  kan van de meegeleverde Win 7 Iso een  Win 7 installeren. Op de envelop van de Win 7 Iso DVD zit er de product key , of op een stikker op de PC. Maar de Medion-programmatoevoegingen ontbreken dan. Wat niiet zo erg scheelt, als hi de PC toch wil verkopen.

.

Als hij die DVD niet vinden kan, zou ik met bv. een partitie programma als  MiniToolPartition Wizard alle partities wissen, en een leege grote partitie op zijn harde schijf installeren. 

Dit is normalerwijze zeker genoeg.

 

Om de product key in zijn  Win 7 installatie te redden, kan hij ook een inplace Upgrade  van Win 7 naar Win 10 proberen. Alleen ik weet niet of de gratis upgrade  -->  Win 7 naar Win 10 nog steeds wordt ondersteund door Microsoft.

 

Groetjes, daddle

 

 

Paul2023
Tutor
Bericht 7 van 7
869 Weergaven
Bericht 7 van 7
869 Weergaven

@Svenske 

 

Ik vind het een nobel streven dat je jouw pc wilt schenken aan een goed doel. Echter, moet je wel rekening houden met de volgende zaken:

 

-Bij het installeren van Windows 7, moet je er van bewust zijn dat Microsoft geen ondersteuning meer biedt voor dit besturingssysteem.

Updates worden niet meer aangeboden voor dit besturingssysteem, waardoor het gebruik ervan, als risicovol kan worden aangemerkt.

Veel programma's zullen ook niet werken , omdat de minimumvereisten daarvoor, hoger liggen dan Windows 7.

- Bij het installeren van Windows 10, zal de functionaliteit van de pc ver onder de maat zijn. Veel Windows 10 stuurprogramma's zal je niet kunnen installeren op dit apparaat.

 

Indien je toch ervoor kiest om Windows 7 op jouw apparaat te installeren, kan je op het internet zoeken naar de geschikte Windows 7 ISO bestand voor jouw apparaat. Je kan daarbij denken aan websites als www.archive.org . 

Voor de juiste product key, kan je de behuizing van jouw pc controleren op de aanwezigheid van een sticker met daarop een Windows product key.

 

Groet,

Paul2023

6 ANTWOORDEN 6