annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion P63024: geen geluid naar Monitor ???

83 ANTWOORDEN 83
yvessr
Contributor
Bericht 1 van 84
14.841 Weergaven
Bericht 1 van 84
14.841 Weergaven

Medion P63024: geen geluid naar Monitor ???

Ik schafte me enkele maanden geleden een Medion Akoya P63024 aan en wou die nu aansluiten op een nieuwe monitor Philips 27M1N3500LS met ingebouwde luidsprekers...

echter ... noch met HDMI, noch DP kabel verbinding wordt de audio-uit van mijn Intel UHD grafics 730 kaart herkend en dus onmogelijk er enig geluid uit te krijgen !

Wat is de oplossing, aub ???

 

83 ANTWOORDEN 83
yvessr
Contributor
Bericht 31 van 84
1.606 Weergaven
Bericht 31 van 84
1.606 Weergaven

hallo,

 

zonet de testjes uitgvoerd (verwijderen van Realtek en Monitor in het apparaatbeheer), terug opgestart en helaas, toestand identiek als van tevoren : GEEN sound en in 'systeem/geluid' 'Geen uitvoerapparaten gevonden' !

daddle
Superuser
Bericht 32 van 84
1.604 Weergaven
Bericht 32 van 84
1.604 Weergaven

@yvessr 

 


@yvessr  schrieb:

 

Ik weet niet of dit mocht, maar bij wijze van test stak ik het oortje van mijn GSM achtereenvolgend in de LS uitgangen van de Medion vooraan en achteraan en daarna ook in  audio uitgang van de monitor... NERGENS geluid !!!...

Wanneer precies heb je dit gedaan. Voor de test met de Laptop van je Broer of pas daarna? Daarvan gaat ook niets stuk.  



@yvessr  schrieb:

- wat betreft de aansluiting op mijn Medion, werkte die NIET (enkel beeld) bij de eerste aansluiting; ik zocht dus op de Philips ondersteunings site en vond daar de bijhorende .inf file; na installatie veranderde er niets ... nog steeds geen sound...


Had je toen ook de uitvoer in de settings en in het UITVOER kastje omgezet weg van der  Realtek HD Audio uitput??

Er zitten trouwens erg veel koptelefoontjes plus een Luidsprekerset in het lijstje. 

 

 

Sound_Uit.PNG

 

Zijn  de Philip Haut-parleurs (Realtek Audio) die van je Monitor.? Die worden als niet aangesloten betekent. Maar een keer moeten ze toch wel contact met de PC via de HDMI aansluiting gehad hebben.

Ist er  bij de Philips Software voor de Monitor een programmetje, dat je oproepen kunt? Misschien kun je daarin de Luidspreker On  en Off schakelen?

 

@yvessr  schrieb:

- wat betreft de aansluiting op de PC van mijn zoon heb ik GEEN philips driver geinstalleerd; dat werkte onmiddellijk...

Precies wat ik vermoed had. Daaarom zou ik ook het eerst de Philip drivers eruit nemen en na het Rebooten van de PC opnieuw  testen.

Maar niet vergeten het Kaste aantevinken voor de verwijdering ook van de Software van de PC. Dann Reboot.

 

Groetjes, daddle

 

Edit:

Net tusssenin kwam jouw nieuwe post tijdens  ik de mijne schreef. Daardoor antwoord in de volgende Nr. 33 

daddle
Superuser
Bericht 33 van 84
1.593 Weergaven
Bericht 33 van 84
1.593 Weergaven

@yvessr 

 

Dat moet je niet met alle twee gelijktijdig doen, maar eerst een, rebooten en testen, en daarna pas die andere.

Je zegt ook niet of jij de Realtek drivers opnieuw geinstalleerd hebt, en waar vandaan gehaald?

 

En of jij het in het deinstallatie raampje ook  "Software van de PC verwijderen" had aangevinkt?

Daarmee worden de oude drivers ook uit de Driver Pool verwijderd. 

En doe het zonder Internet aansluiting, anders zet Windows Update de drivers er weer erin. Anders heb jij geen controle welke.

 

Ga nog eens in apparaatbeheer kijken, welke drivers nu voor de soundkaart geinstallerd werden.

 

En check of die OEM103.inf inderdaad die is voor de realtek chip. Je kunt die inf openen en nakijken.

 

Als alles niet helpt, dan  zou je toch wel mijn advies moeten volgen, of met PowerRecover de originale installatie herstellen (na een Image maken op een externe disk), of met de MediaCreationTool een nieuwe virginlike installatie van Windows maken.

 

daddle

yvessr
Contributor
Bericht 34 van 84
1.574 Weergaven
Bericht 34 van 84
1.574 Weergaven

Hi @daddle ,

 

ik heb heel wat info...

Ik begon met, wat je voorstelde, om de realtek te verwijderen met uitgeschakelde netwerkverbinding bij herstart installeerde hij zich onmiddelijk weer !

Ik kreeg van een buurman een koptelefoon met stekker in leen en probeerde daarmee de audio output aansluitingen vooraan en achteraan de Medion en die werken perfect; zodra ik hem aansluit wordt de audio verbinding gedetecteerd door Windows en Realtek en heb ik inderdaad goede audio ! Probeer ik die op de audio uit van de monitor dan krijg ik niets; geen detectie en uiteraard ook geen geluid, noch met of zonder Philips monitor .inf.

 

En dus besluit ik daaruit dat die Medion aansluitingen via Realtek werken er dat de audio out van de Intel Grafics 730 defect zijn; ofwel is het, zoals jij denkt een Windows probleem ofwel is die Intel kaart stuk !

Ik ga dus nu uitkijken hoe ik best Windows opnieuw installeer, online of via de medion recovery disk, zonder mijn bestanden kwijt te geraken... en geeft dat geen oplossing dan zal de Medion waarborg moeten aangesproken worden...

Ziezo...

 

daddle
Superuser
Bericht 35 van 84
1.570 Weergaven
Bericht 35 van 84
1.570 Weergaven

@yvessr 

 


@yvessr  schrieb:

Hi @daddle ,

Ik begon met, wat je voorstelde, om de realtek te verwijderen met uitgeschakelde netwerkverbinding bij herstart installeerde hij zich onmiddelijk weer !


Dit gebeurt als je vergeet tijdens de deinstallatie ook het hoekje bei de lijn "Software van de PC verwijderen"  aan te vinken.

 


@yvessr  schrieb:

Ik ga dus nu uitkijken hoe ik best Windows opnieuw installeer, online of via de medion recovery disk, zonder mijn bestanden kwijt te geraken... en geeft dat geen oplossing dan zal de Medion waarborg moeten aangesproken worden..


Ja , maar maak aub eerst een Image, dan kun je altijd makkelijk terug naar je Installatie mt alle bestanden. Neem daarvoor "AOMEI Backupper free." Die gaat ged voor een Dsk-Image.

Een andere mogelijkheid zou zijn, koop een kleine goedkoope nieuwe SSD  (128 GB is groot genoeg, krijg je al voor 15-25 €), plaats die in de Laptop en installeer daarop de nieuwe Windows met de Medion Creation Tool.

Dan kun je zonder veel moeite altijd terug; hoewel een Image steeds een goeie verzekering is

 


@yvessr  schrieb:

En dus besluit ik daaruit dat die Medion aansluitingen via Realtek werken er dat de audio out van de Intel Grafics 730 defect zijn; ofwel is het, zoals jij denkt een Windows probleem ofwel is die Intel kaart stuk !


Dus zou de Proc foutig zijn? Of de zamenwerking met de Soundcard en de Realtek driver. Maar dan kan eigentlijk nergens een klang uitvoer gebeuren.

Er is een niet opgeklaarde fout melding in OEM103.inf. Is die voor de soundkaart? Of waarvoor? Kijk aub in die file naar binnen.

 

daddle

yvessr
Contributor
Bericht 36 van 84
1.558 Weergaven
Bericht 36 van 84
1.558 Weergaven

ik stuur je nog herbij een overzicht van wat er abnormaal is in het bestandsbeheer (wel ZONDER uitroepteken); de actuele Gebeurtenissen fout; deze doet zich voor voor de Intel UHD graphics 730 kaart en wat NIET kan opgestart worden is 'oem5.inf'

 

Fout Intel graphicskaart 730.jpg

 

Als ik de info hiervan bekijk staat daar: 'outranked drivers: oem103.inf'... ik kan beide uiteraard terug vinden en openen met mijn kladblok maar het zijn vele blz waarvan ik niets begrijp...

ben jij daar wegwijs in ?

 

 

daddle
Superuser
Bericht 37 van 84
1.526 Weergaven
Bericht 37 van 84
1.526 Weergaven

@yvessr 

 

Nee met deze foutmeldingen kom ik ook niet terecht. IIk beb ook vaaker similar foutmeldingen, die ten einde maar niks bezeggen,  daar de PC gewoon functioneert.

Er ziin ook een paar meldingen betrekkelijk  "dit en dat kan niet opstarten", en dan functioneert het toch wel.

 

Ben jij al verder gekomen met een nieuwe installatie?

 

daddle

 

 

 

yvessr
Contributor
Bericht 38 van 84
1.521 Weergaven
Bericht 38 van 84
1.521 Weergaven

hi @daddle , ik wou je juist wat info geven... een half uurtje geleden was ik klaar met een nieuwe Win11 installatie via de mediacreationtool vanuit windows omgeving. Ik heb er echter voor gekozen alle persoonlijke gegevens en applicaties te behouden tijdens de installatie en uiteindelijk is er NIETS veranderd of verbeterd; er wordt geen enkele audio output item gedetecteerd !

Misschien moet ik het opnieuw proberen maar dan vanuit Boot en met enkel behoud van mijn gegevens ? maar ik durf niet goed want ik heb zoveel programmas geinstalleerd en als ik die om een of andere reden allemaal kwijt raak ben ik hopeloos !

Misschien toch maar proberen zoals jij het voorstelde... eerst toch een vraagje: mijn harde schijf is uiteraard gepartitioneerd en zoals het normaal is staat Win11 op schijf C: als ik nu Windows volledig nieuw installeer ben ik dan al die partities kwijt of heeft dat enkel invloed op schijf C: (wat ik vermoed en hoop) ???

 

Toch nog een nieuwsje te melden : ik vroeg hulp aan Philips en vertelde hen dat ik geen geluid uit de luidsprekers kreeg... promp, zonder de minste ckommentaar kreeg ik een mail welke me meldde dat zij onmiddelijk een andere monitor zouden opsturen ! Ik kreeg hem vandaag reeds geleverd en was wel een beetje benieuwd (zonder al te veel hoop);  inderdaad status quo !...

 

 

Fishtown
Superuser
Bericht 39 van 84
1.518 Weergaven
Bericht 39 van 84
1.518 Weergaven

Goedemorgen @yvessr 
Het kan ook zijn dat er sprake is van een hardwarefout, dan helpen alle softwareaanpassingen niet.
Ik merkte echter dat de OEM 5.inf
Met de drivernaam 31.0.101.4900 voor jou vanaf 10.2023, op de Intel-pagina staat ook 10.23.2023
https://www.intel.de/content/www/de/de/products/sku/212270/intel-core-i511400-processor-12m-cache-up...
Dus een nieuwe generieke driver. Verwijder dit en installeer het originele stuurprogramma uit de stuurprogrammacollectie op station D

doei Fishtown

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
daddle
Superuser
Bericht 40 van 84
1.511 Weergaven
Bericht 40 van 84
1.511 Weergaven

@yvessr 

 


@yvessr  schrieb:

 

Ik heb er echter voor gekozen alle persoonlijke gegevens en applicaties te behouden tijdens de installatie en uiteindelijk is er NIETS veranderd of verbeterd; er wordt geen enkele audio output item gedetecteerd !

 

@yvessr schrieb:b 

maar ik durf niet goed want ik heb zoveel programmas geinstalleerd en als ik die om een of andere reden allemaal kwijt raak ben ik hopeloos !


 

Maar daarom zei ik maak een Image voorderhand, dan heb je volledige installatie met alle Progammas binnen een quartiertje  terug,als je de image weer opspeelt.

 

Zo heef de test geen grote waarde.

1. Step AOMEI Backupper Free downloaden en installattie ( 10 min)

2  Starten Aomei Backupper en een image from your disk maken, en op een externe  Disk redden 30-40 min.

3. Internet afkoppeln (uitschakelen) Power Recover; met F11 toets geperst  de PC opstarten 

4. Power Recoover een volledige reset laten maken  ( 20 min)

5. De herstelled installatie starten en zover als nodig verpersoonlijken, alleen de absoluut noodzakelige dingen; geen Wlan, ( 10 min)

6. Je monitor aansluiten en de geluid uitoer op de monitor luidsprekers  instellen

En wel ten eerste in de instellingen ( Win toets plus X) --> Sound 

Ten tweede in de geluid Uitvooer  

En een beetje geduld hebben, bevoor de verbinding ok is kan een beetje duuren.

Als je da geen verbinding krijgt, dann is er iets met je mainboard, of proc mis.

 

En de originele oude driver te installeren had ik al gesuggereerd. Als je PowerReccover uitvoerd, dan zijn  deze drivers alle correct geinstallleerd. Wat tot nu toe niet goed gelukt was.

Maar geeft niets, dubbel is beter. Sommige hebben dit graag.

 


@yvessr  schrieb:

In het apparaatbeheer wordt de monitor wel herkend als video monitor maar bij de Audio.. controllerslijst staat hij NIET.


Maar misschien in de uItvoer kastje?

 

Groet, daddle

 

 

 

 

 

 

 

 

x

83 ANTWOORDEN 83