annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion MD 31011 boot loop

9 ANTWOORDEN 9
ledsrepair
Trainee
Bericht 1 van 10
1.644 Weergaven
Bericht 1 van 10
1.644 Weergaven

Medion MD 31011 boot loop

Beste,

 

Sinds een aantal dagen kan ik mijn medion tv niet meer aan krijgen.

Het medion logo komt erop en een aantal seconden later herstart hij weer. Ook de blauwe led onderaan knippert.

Zou dit een software probleem kunnen zijn?

 

Alvast bedankt.

9 ANTWOORDEN 9
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 10
1.632 Weergaven
Bericht 2 van 10
1.632 Weergaven

Hallo @ledsrepair  en welkom,

heb je reststroomontlading al geprobeerd?

https://community.medion.com/t5/kb/en/ta-p/92923

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
ledsrepair
Trainee
Bericht 3 van 10
1.615 Weergaven
Bericht 3 van 10
1.615 Weergaven

Ja helaas wel, zonder effect.

 

Ik had voor het toestel ook een update .bin bestand gevonden en dit op een lege FAT32 usb stick geplaatst.

Helaas blijft dan ook gewoon de blauwe led knipperen en staat het medion logo over het gehele scherm.

Dit duurt telkens ca 30s en dan herstart dit terug.

Ik vrees dat er nieuwe firmware op moet of het moederbord vervangen...

ledsrepair
Trainee
Bericht 4 van 10
1.585 Weergaven
Bericht 4 van 10
1.585 Weergaven

Misschien kan @Daniel verder helpen met de firmware?

ledsrepair
Trainee
Bericht 5 van 10
1.556 Weergaven
Bericht 5 van 10
1.556 Weergaven

Ondertussen heb ik de vraag aan de servicedienst van medion zelf gesteld en het blijkt dat er geen software van te verkrijgen is voor dit model.

 

Er was mij gevraagd om via de afstandsbediening het toestel te resetten maar dat lukt niet aangezien het toestel enkel het medion startscherm toont en om de 30s terug herstart. Ook de blauwe led onderaan blijft met een frequentie van een second

knipperen.

P_20230119_110020.jpg

Teske
Mentor
Bericht 6 van 10
1.525 Weergaven
Bericht 6 van 10
1.525 Weergaven

Hey @ledsrepair

 

Zou je mij een prive berichtje willen sturen met je gegevens? 

Ik zou graag voor je informeren of er nog een andere mogelijkheid is. 

 

Groetjes Teske 

Mathieu-Vdb
New Voice
Bericht 7 van 10
80 Weergaven
Bericht 7 van 10
80 Weergaven

Beste Teske,

 

Ik zit sinds gisteren met exact hetzelfde probleem als @ledsrepair .

 

Via de afstandsbediening uitschakelen gaat niet en een reboot van het toestel verandert ook niks aan de loop van het tv toestel

 

Graag wat hulp aub.

 

 

Paul2023
Tutor
Bericht 8 van 10
43 Weergaven
Bericht 8 van 10
43 Weergaven

Hoi @Mathieu-Vdb 

 

Ik wil je verzoeken de onderstaande stappen door te nemen om hiermee mogelijk het probleem te verhelpen.

 

Verwijder alle aangesloten apparaten (decoder, soundbar, dvd speler) en verwijder hierna de stekker voor minimaal 1 uur uit het stopcontact. Sluit na minimaal 1 uur de tv weer aan op het netstroom en open hierna het menu op de tv. Is de klacht op dat moment nog aanwezig, rad ik je aan de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Je kunt de tv terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de volgende instructies:

- Druk op de menutoets van de afstandsbediening
- Ga naar de instellingen
- Kies hier voor "Installatie"
- Kies voor "Eerste installatie"

 

De tv zal hierna herstarten. Hierna test je de tv uit met enkel een app bijvoorbeeld Netflix of Youtube of in het menu van de tv.

Is het probleem hierna niet meer aanwezig, raad ik je aan om de tv weer in te stellen en de eerdere aangesloten apparatuur één voor één weer aan te sluiten. Op deze wijze kan nagegaan worden of het probleem mogelijk door andere apparatuur of door een defecte aansluiting veroorzaakt wordt.

Mocht het probleem zich wél nog voordoen, raad ik je aan om te controleren of er mogelijk een software-update beschikbaar is voor uw tv en deze uit te voeren.

 

Groet,

Paul2023

Mathieu-Vdb
New Voice
Bericht 9 van 10
32 Weergaven
Bericht 9 van 10
32 Weergaven

Beste Paul,

 

Bedankt voor je antwoord.

Ik zal de stappen uitvoeren die je opgesomd hebt.

Mathieu-Vdb
New Voice
Bericht 10 van 10
16 Weergaven
Bericht 10 van 10
16 Weergaven

Beste Paul,

 

Er is geen verandering te bespeuren, nadat ik de stroomkabel van de tv terug in het stopcontact gestoken heb.

De tv blijft zichzelf opnieuw opstarten elke 30seconden.

 

De tv reageert op niks van knoppen van de afstandsbediening.

 

Hoe kan zou een software update kunnen installeren op het toestel? Als deze op niks reageert van de afstandsbediening?

 

Alvast bedankt voor uw antwoord.

 

Groeten,

 

9 ANTWOORDEN 9