annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

herinstalleren windows 11

4 ANTWOORDEN 4
Aket
New Voice
Bericht 1 van 5
70 Weergaven
Bericht 1 van 5
70 Weergaven

herinstalleren windows 11

Dag mensen,

ben nieuw hier en hoop dat iemand me kan helpen.

Heb een notebook MD61660 met origineel windows 10 home editie, geupgrade naar windows 11.

Sinds een week krijg ik windows niet meer gestart (blauw scherm), wat ik ook probeer, via suggesties van microsoft, met powerrecover (hoe lang duurt dit eigenlijk, 1 keer geprobeerd, bleef een hele dag draaien), etc. Windows 11 opnieuw op USB stick gezet via microsoft (installatiemedia gemaakt etc.) geprobeerd, soms wordt de c schijf niet herkend, weer geprobeerd, c schijf wel herkend maar installatie na enkele minuten afgebroken. Dit enkele malen herhaald maar telkens wordt installatie afgebroken. 

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen? ik hoop het.

vr.gr. Anton

4 ANTWOORDEN 4
daddle
Superuser
Bericht 2 van 5
62 Weergaven
Bericht 2 van 5
62 Weergaven

@Aket 

Het lijkt er erg op dat de boor M.2 SSD niet in orde is. Als de installatiemedium zelf de M2.boot SSD  niet herkent. Power Recover uren draait  maar het niet haalt enz....

Maar  als je de USB Stick met het Micosoft MediaCreationTool gemaakt hebt, dan kun je in de 2 beeldscherm de reparatieopties binnen gaan, Dus in Win RE.

Daar kun je de startsectors laten testen/ herstellen; of je kunt in de Advanced opties eeen CMD openen, en met DISM and SFC /scannow de integrity van je Win installatie testen, of er alle system files in orde ziin.

Als dit niet helpt, dann moet je des SSD eruit halen, en testen of de laptop dan gewoon in het Bios bootet. 

an hheb je wel zeekerheid dat de SSD foutief is

Groet , daddle

Paul2023
Mentor
Bericht 3 van 5
37 Weergaven
Bericht 3 van 5
37 Weergaven

Hoi @Aket,

Aangezien je aanvankelijk Windows 10 op jouw apparaat had en deze naar Windows 11 hebt geüpdatet, zou je voor de zekerheid een USB-installatie medium kunnen aanmaken met Windows 10 erop?. Probeer dan eerst Windows 10 te installeren en daarna deze te updaten naar Windows 11.

Groet,

Paul2023

Aket
New Voice
Bericht 4 van 5
29 Weergaven
Bericht 4 van 5
29 Weergaven

dankjewel voor de suggesties, ga het proberen en laat weten of dit lukt

daddle
Superuser
Bericht 5 van 5
14 Weergaven
Bericht 5 van 5
14 Weergaven

@Aket  @Paul2023 

Ik denk dat de SSD defect is.  Ze word niet , of alleen maar af en toe herkent. Ook Power Recover haalt het niet, de volledige Image te schrijven

Dan zal  ook een  Win 11 installatie net kunnen slagen.

Je kunt net zo goed een Win10 of Win 11 MediaCreationTool stick maken. De Win RE voor het testen en eventueel reparatie van de startsektoren  doen het alle twee gelijk goed.  Maar als wij in Duitsland zeggen: 

Probieren  geht voor studieren

in dutch

Proberen is beter dan studeren.

Success, daddle

4 ANTWOORDEN 4