annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

foutcode A2 prob tussen Bios/Uefi en windows

28 ANTWOORDEN 28
Carine-Go
Apprentice
Bericht 1 van 29
1.443 Weergaven
Bericht 1 van 29
1.443 Weergaven

foutcode A2 prob tussen Bios/Uefi en windows

Beste, na onze vakantie (PC 3 wkn zonder stroom - Sataschijf) startte hij altijd op in Bios. Dit kon ik tijdelijk oplossen doch nu opnieuw ofwel Bios ofwel zwart scherm met rechts onderaan foutcode A2. Via Uefi geen automatisch herstel mogelijk. Melding "kan opstartvolume niet vinden". Via de prompt staat er geen C schijf maar X:\ ...

Na stroomdeconnectie (30 min) heel soms toch opstarten van win10 en dan chkdsk is volledig oké. Windows werkt dan normaal maar na een tiental minuutjes hangt hij opnieuw volledig vast. Bij het opstarten enkele zwart scherm met logo "Medion" en re onderaan dus A2. 

Kan er iemand mij helpen hoe ik eventueel een upgrade van Bios kan plaatsen of hoe ik de i/o met windows terug kan herstellen?

Windows werkt dus eigenlijk perfect eenmaal deze is opgestart doch kortstondig.

 

28 ANTWOORDEN 28
Carine-Go
Apprentice
Bericht 21 van 29
310 Weergaven
Bericht 21 van 29
310 Weergaven

 Bedankt voor alle hulp. Ik zal het zo proberen want ik heb er eentje gevonden online. Dan maar hopen dat het  lukt.

 

Met vriendelijke groeten

daddle
Superuser
Bericht 22 van 29
292 Weergaven
Bericht 22 van 29
292 Weergaven

@Carine-Go 

 


@Carine-Go  schrieb:

 Bedankt voor alle hulp. Ik zal het zo proberen want ik heb er eentje gevonden online.


Wat of welk "eentje" heb je gevonden? Wat bedoel je daarmee? Een PCIe M,2 SSD? Er zijn duizende te krijgen. Welke heb je genomen? Geef even de link.

 

daddle

Giraffe_200
Explorer
Bericht 23 van 29
260 Weergaven
Bericht 23 van 29
260 Weergaven

Hi @Carine-Go , 

 

Erg vervelend dat je nog problemen ervaart met de PC. Je geeft aan dat de computer uit 2020 komt, dit betekent dat hij buiten de garantie valt.

Je kan daarom het beste contact opnemen met het volgende telefoonnummer: (Let wel: er zijn kosten aan verbonden)
NL: 0900-5433833

BE: 0900-51111

 

Groetjes Giraffe

Carine-Go
Apprentice
Bericht 24 van 29
245 Weergaven
Bericht 24 van 29
245 Weergaven

Hallo, 

Een Phison 512GB model: PS5012-E12. 

Ik weet dat op mijn (kapotte) SSD een Oem partitie staat en boot enz. Dus daar zal het vermoedelijk al wel misgaan. Ik start op met mijn USB 

en Windows Media Tool (win10) zoals u aanraadt en ik zie wel wat ervan komt. De volhouder wint zeggen ze maar of dat het 

met mijn PC zo gaat zijn betwijfel ik wel. Ik heb nog een telefoonnr. achter de hand en als laatste professionele hulp. 

 

daddle
Superuser
Bericht 25 van 29
244 Weergaven
Bericht 25 van 29
244 Weergaven

@Giraffe_200 

 

Kosten verbonden aan Kontakt opnemen? 

Is het de 900er nummer die extra kosten maakt?

D it is geengoede  service vvor Medion klanten. In Duitsland is het vaak so, dat mensen, die een PC hebben die buiten de garantie valt en deze aan Medion voor een reparatie willen opsturen, geen RMA ticket meer krijgen. Hebben al  vele users uit de community reported.

Echt  vervelend hoor!

daddle

Carine-Go
Apprentice
Bericht 26 van 29
240 Weergaven
Bericht 26 van 29
240 Weergaven

Ja een 900 nummer.

Dat is niet prettig om te horen. Ook al is de garantie verlopen men zou na 4 jaren toch nog een herstelservice moeten aanbieden. Uiteraard tegen een kostprijs. Dit geeft me een totaal ander beeld van Medion. Zeer spijtig en zeer klantonvriendelijk. Gelukkig bestaat er nog een community 

waar ik terecht kan ook al ziet het er voor mijn PC slecht uit. Met groetjes Carine

 

daddle
Superuser
Bericht 27 van 29
239 Weergaven
Bericht 27 van 29
239 Weergaven

@Carine-Go 

 

 


@Carine-Go  schrieb:

 

Een Phison 512GB model: PS5012-E12. 

Ik weet dat op mijn (kapotte) SSD een Oem partitie staat en boot enz. Dus daar zal het vermoedelijk al wel misgaan. Ik start op met mijn USB 

als de installatie met de MediCreationTool USB stick niet gelukt, is er wel iet mis  met de moederboord, de memory, of de video card.

Heb je al vooor de zekerheid  bij de HDD de kabels er uit te trekken, om te proeven dat deze  geen storing veroorzaakt?

 

daddle

Carine-Go
Apprentice
Bericht 28 van 29
237 Weergaven
Bericht 28 van 29
237 Weergaven

Ga ik proberen.

daddle
Superuser
Bericht 29 van 29
212 Weergaven
Bericht 29 van 29
212 Weergaven

@Carine-Go 

 

Beste, 

het zou net verkeerd zijn als je een naam van die User aan die je  schrijft vooraf zet. Type een @ en dann word een  namenslijste vnn diegene getoond,  die in de thread betrokken zijn.

Dan weten wij hoe je bedoeld  bv @daddle; net als ik het met jouw doe @Carine-Go

 

daddle

28 ANTWOORDEN 28