cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Medion MD31590: flikkerende strepen op TV scherm

16 REPLIES 16
TvGekocht
New Voice
Message 1 of 17
2,203 Views
Message 1 of 17
2,203 Views

Medion MD31590: flikkerende strepen op TV scherm

Ik heb 2 jaar geleden een TV aangekocht en sinds gisteren krijg ik flikkerende witte strepen die soms uitlopen tot vlekken. Het gebeurd om de paar seconden en gebeurt op alle bronnen/kanalen. Is er iemand die weet waaraan dit kan liggen? Zijn er nog TV schermen die hetzelfde vertonen? 

Zoals je kan zien is het ook niet altijd op dezelfde plaats 

Screenshot_2023-12-06-22-20-16-825_com.miui.gallery-edit.jpg

Screenshot_2023-12-06-22-16-34-433_com.miui.gallery-edit.jpg

 

Screenshot_2023-12-06-22-20-32-412_com.miui.gallery-edit.jpg

16 REPLIES 16
Ysewyn
Trainee
Message 11 of 17
904 Views
Message 11 of 17
904 Views

Beste, 

 

Ik heb het als ik naar menu gaat, ik heb het als Ik een film wil bekijken wanneer ik op een console wil spelen. 

Ik heb al de nodige kabels uitgetrokken. Ik heb zelfs een nieuwe hdmi kabel gebruikt. Ik heb het ook Als ik naar netflix kijk of naar YouTube, dus bij alles. Het is echt irritant. 

Mvg

Ysewyn

Paul2023
Tutor
Message 12 of 17
855 Views
Message 12 of 17
855 Views

Hoi @Ysewyn ,

 

Ik wil vragen om de onderstaande stappen door te nemen om hiermee mogelijk het probleem te verhelpen.

Verwijder alle aangesloten apparaten (decoder, soundbar, DVD speler) en verwijder hierna de stekker voor minimaal 1 uur uit het stopcontact. Sluit na minimaal 1 uur de tv weer aan op het netstroom en open hierna het menu op de tv. Is de klacht op dat moment nog aanwezig, raad ik jou aan de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Je kunt de tv terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de volgende instructies:

- Druk op de menutoets van de afstandsbediening
- Ga naar de instellingen
- Kies hier voor "Installatie"
- Kies voor "Eerste installatie"

De tv zal hierna herstarten. Hierna test je de tv uit met enkel een app bijvoorbeeld Netflix of Youtube of in het menu van de tv.

Is het probleem hierna niet meer aanwezig, raad ik je aan om de tv weer in te stellen en de eerdere aangesloten apparatuur één voor één weer aan te sluiten. Op deze wijze kan nagegaan worden of het probleem mogelijk door andere apparatuur of door een defecte aansluiting veroorzaakt wordt.

Mocht het probleem zich wél nog voordoen, adviseer ik jou te controleren of er mogelijk een software-update beschikbaar is voor jouw toestel en deze uit te voeren.

 

Groet,

Paul2023

Ysewyn
Trainee
Message 13 of 17
822 Views
Message 13 of 17
822 Views

Beste. 

 

Ik heb al deze stappen al ondernomen niks helpt. 

Ik heb het ook al geprobeerd om eerste installatie. Maar het lukt niet. Ik heb ook al gecontroleerd of ik een system update maar die heb ik ook niet. Wat nu? Dit duurt echt al te lang.. 

 

Gr

Ysewyn 

 


@Paul2023  schreef:

Hoi @Ysewyn ,

 

Ik wil vragen om de onderstaande stappen door te nemen om hiermee mogelijk het probleem te verhelpen.

Verwijder alle aangesloten apparaten (decoder, soundbar, DVD speler) en verwijder hierna de stekker voor minimaal 1 uur uit het stopcontact. Sluit na minimaal 1 uur de tv weer aan op het netstroom en open hierna het menu op de tv. Is de klacht op dat moment nog aanwezig, raad ik jou aan de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Je kunt de tv terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de volgende instructies:

- Druk op de menutoets van de afstandsbediening
- Ga naar de instellingen
- Kies hier voor "Installatie"
- Kies voor "Eerste installatie"

De tv zal hierna herstarten. Hierna test je de tv uit met enkel een app bijvoorbeeld Netflix of Youtube of in het menu van de tv.

Is het probleem hierna niet meer aanwezig, raad ik je aan om de tv weer in te stellen en de eerdere aangesloten apparatuur één voor één weer aan te sluiten. Op deze wijze kan nagegaan worden of het probleem mogelijk door andere apparatuur of door een defecte aansluiting veroorzaakt wordt.

Mocht het probleem zich wél nog voordoen, adviseer ik jou te controleren of er mogelijk een software-update beschikbaar is voor jouw toestel en deze uit te voeren.

 

Groet,

Paul2023


 

Paul2023
Tutor
Message 14 of 17
807 Views
Message 14 of 17
807 Views

Hoi @Ysewyn ,

 

Allereerst mijn excuses voor het dubbele advies die ik gegeven heb. Zou je mij het MSN nummer van jouw televisie willen doorgeven? Ik kan aan de hand van het MSN-nummer, controleren of uw televisie nog onder garantie valt. Indien jouw televisie nog onder garantie valt, en een eventuele oorzaak van het probleem onder de garantievoorwaarden valt, zou deze onder garantie kunnen worden gerepareerd.

 

Groet,
Paul2023

Ysewyn
Trainee
Message 15 of 17
742 Views
Message 15 of 17
742 Views

@Paul2023 

 

MSN nummer is: 30030641.

Ik denk dat mijn tv ongeveer rond de 2 jaar is. 

 

Mvg 

Ysewyn

Paul2023
Tutor
Message 16 of 17
734 Views
Message 16 of 17
734 Views

@Ysewyn 

 

Bedankt voor het doorgeven van het MSN nummer van jouw televisie. Aan de hand van het MSN nummer, kunnen wij stellen dat jouw televisie theoretisch nog onder garantie valt. In ieder geval, zou de televisie nog onder garantie moeten vallen, als de aankoopdatum minder dan 3 jaar geleden is geweest en de televisie aangeschaft is bij de ALDI.

In alle andere gevallen (plaats van aankoop) zal de aankoop minder dan 2 jaar geleden moeten zijn, om nog van de garantie gebruik te kunnen maken.

 

Ik wil je adviseren om contact op te nemen met Medion, via de Service Hotline of door middel van het contactformulier op de Medion Website.

 

De service-hotline in Nederland is bereikbaar op 0900-2352534 en in België op 02-2006198.

Openingstijden België: maandag t/m vrijdag van 09:00 uur tot 17:00 uur.
Openingstijden Nederland: maandag t/m vrijdag van 08:30 uur tot 17:00 uur.

 

Het contactformulier kunt u bereiken door te klikken op: https://www.medion.com/nl/service/contact-form/general?supportq1=2&supportq2=21F&supportid=21F10

 

Groet,

Paul2023

SandyM
Beginner
Message 17 of 17
346 Views
Message 17 of 17
346 Views

Is ditt probleem unmiddels opgelost en zo ja, hoe?

 

Vriendelijke groet,

Sandy

16 REPLIES 16