annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

twee monitoren aansluiten op erazer p15805

9 ANTWOORDEN 9
Derk
Trainee
Bericht 1 van 10
1.412 Weergaven
Bericht 1 van 10
1.412 Weergaven

twee monitoren aansluiten op erazer p15805

Hoe sluit ik twee monitoren aan op miijn P15805 erazer laptop?

Ik denk zelf 1 op de HDMI aansluiting en de andere via de usb 3.1 met displayport functie.

Maar gaat dit werken of is het of/of. Ik heb inmiddels een adapterkabel voor deze usb poort naar hdmi.

Ik wil nl een of twee nieuwe hdmi monitoren aanschaffen, maar dan moet ik uiteraard wel zeker weten dat het gaat werken.

Ook wil ik eigenlijk voor een oudere acer laptop met hdmi aansluiting een KVM switch aanschaffen zodat ik een van de twee monitoren daarvoor kan gebruiken. (deze laptop gebruikt mijn vrouw af en toe) ik hoef dan ook maar 1 toetsenbord/ muis op mijn buro te plaatsen

Bedankt voor de reacties

9 ANTWOORDEN 9
Dane
New Voice
Bericht 2 van 10
1.390 Weergaven
Bericht 2 van 10
1.390 Weergaven

Als ik het goed zie, heeft die Laptop ook een mini DisplayPort (mDP) aansluiting? Dan kan je (indien het enkel voor beeldoverdracht is) beter de HDMI en DP gebruiken. Bijna alle HDMI compatibele beeldschermen hebben ook een DP aansluiting.

Dan heb je alleen zo'n type kabel nodig mDP -> DP
Succes!, Dane

Derk
Trainee
Bericht 3 van 10
1.386 Weergaven
Bericht 3 van 10
1.386 Weergaven

Bedankt voor de reactie

De laptop heeft een usb c poort met een P aanduiding en zou geschikt zijn voor aansluiting op een monitor. Ik weet alleen niet of het deze is of HDMI of dat je ze beide tegelijk kunt genruiken

daddle
Superuser
Bericht 4 van 10
1.358 Weergaven
Bericht 4 van 10
1.358 Weergaven

@Derk 

Als je een Monitor  op de USB C poort kunt verbinden  en en een over HDMI heb je tegelijker tijd  drie monitore met de Laptop display..

Maar jouw Notebook komt of met een MiniDisplay poort en een HDMI aansluiting, of in plaats van de mini DP een USB-C poort met de mogelijkheid een monitor met een  Adapter aan te sluiten. Maar dit te weten te komen benodigen wij de MSN nummer van de Laptop.  Maar jij denkt het is een USB-C met DP? Ok.

Maar in elk geval zou het mogelijk moeten zjn  om de HDMI en de andere poort parallel te gebruiken.

Groetjes, daddle

Fishtown
Superuser
Bericht 5 van 10
1.348 Weergaven
Bericht 5 van 10
1.348 Weergaven

Hallo @Derk 
De P15805 is gebaseerd op een barebone Clevo NH55RCQ.

Volgens hun servicehandleiding hebben ze drie aansluitmogelijkheden. U heeft de keuze, zie hier:

NH55RCQMonitor.png
Uw i5-9300H of i7-9750H CPU ondersteunt echter slechts drie beeldschermen.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Derk
Trainee
Bericht 6 van 10
1.338 Weergaven
Bericht 6 van 10
1.338 Weergaven

Iedereen bedankt voor de aangedragen oplossingen

Laptop heeft inderdaad ook een minidisplay aansluiting (aan de zijkant) die heb ik steeds over het hoofd gezien, dacht dat het mini usb was

Laptop heeft dus drie aansluitingen:

usb c met display port mogelijkheid (staat een P bij)

hdmi

minidisplay

Voor alle duidelijkheid nog het msn nummer: 30027937

Model: md63400

Iedereen nogmaals bedankt voor de reactie

daddle
Superuser
Bericht 7 van 10
1.331 Weergaven
Bericht 7 van 10
1.331 Weergaven

@Derk 

Wat de vorige poster schreef, is mogelijk van toepassing op de Clevo-versie, maar de Medion-computer gebruikt een aangepaste BB CLV NH55RCQ-M P15805 ERAZER.

De gebruikershandleiding op de serviceportal voor de P15805 NL, BE, AT, enz. vermeldt als alternatief een DP-verbinding via USB-C of Mini DisplayPort:

daddle_0-1752999721890.png

De P15806 staat in de technische specificaties op de service pagina vermeld met een Mini DP:

daddle_2-1753000293302.png

@Derk 

Hoe is dat bij jouw laptop?  Vermeld het MSN- en MD-nummer van je laptop.

daddle

Derk
Trainee
Bericht 8 van 10
1.324 Weergaven
Bericht 8 van 10
1.324 Weergaven

Ik heb op de achterkant een usb-c poort met een D en bij( zou dus als displayport gebruikt kunnen worden

Op de rechter zijkant een usb 3 poort en een minipsplaypoort (dacht eerst dat het

mini usb was) en se kaartlezerp

Linker zijkant usb en hdmi

MSN nr: 30027937

model MD63400

daddle
Superuser
Bericht 9 van 10
1.320 Weergaven
Bericht 9 van 10
1.320 Weergaven

@Derk  schrieb:

Laptop heeft inderdaad ook een minidisplay aansluiting (aan de zijkant) die heb ik steeds over het hoofd gezien, dacht dat het mini usb was

je hebt gelijk, in de handleiding voor jouw MSN 3002793 wordt er inderdaad aan de achterkant  (10) een USB C- mit DP functie, een HDMI poort (11) en aan de rechter zijkant  de mini Display poort aangetoont (No 19)  .

Maar het is well funny, dat de  mainboard dezelfde betekening heeft als de anderen-> CLV NH55RCQ-M P15805 ERAZER bk zonder de miniDP aan de zijkant, 

In plaats daarvan alternatief op de achterkant ofwel MiniDP of USB-C met DP-functie-

Ook raar is dat op de service pagina ->  https://www.medion.com/nl/service/product-detail/30027937 vor jouw MSN 30037937 in het lijstje geen USB-C met DP functie word vermeld.

daddle_0-1753002850225.png

Ik ben beniuewt of je een DP signal uit  de USB C poort haalt.

daddle

Derk
Trainee
Bericht 10 van 10
1.316 Weergaven
Bericht 10 van 10
1.316 Weergaven

Ik ben me aan het oriënteren voor nieuwe monitoren. Daarom keek ik naar de mogelijkheden welke ik eventueel zou hebben

Ga dus voor monitoren met zowel displaypoort en hdmi

Neig met de kennis van nu naar monitoren van medion, maar dat kan nog veranderen 

Eerst met vakantie 

Wanneer eea werkt zal ik dat zeker melden

9 ANTWOORDEN 9