annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

beeld probleem

49 ANTWOORDEN 49
jojo52
Contributor
Bericht 1 van 50
1.279 Weergaven
Bericht 1 van 50
1.279 Weergaven

beeld probleem

graag ontvang ik advies betreft het laden van beeldmateriaal op mijn PC.
Het probleem doet zich vooral voor bij het spelen van Fortnite , vooral zichtbaar bij Fortnite Lego.
beelden worden traag geladen en beeld hapert regelmatig.

Ik twijfel eraan of het nut heeft 2 x 8 gb extra geheugen toe te voegen ( nu 2x 8 gb ) OF een modernere videokaart aan te schaffen (indien mogelijk)

De PC is een Medion Erazer bandit P10 uit 2020  ( MSN:10023547)met de volgende specificaties ;

Eigenschappen

• Graphics card: VGA PCPartner GF GTX1660 Super 

• Processor: CPU Intel Core i7-10700 2,9GHz 

• Memory: 2x 8 GB DDR4-SDRAM (PC4-21300 / 2666 MHz)Dual Channel Memory (2/2 Slots covered; 32 GB max.)
  • Motherboard: MB ECS B460H6-EM 

• Optical drive: DVDRW LITEON DS-8ACSH S2 

• Hard disk1: HDD 1TB TOSH DT01ACA100 SATA 32MB 

• Hard disk2: SSD M.2 (2280) 512GB Phision PS5012-E12 B16A PCIE 

• Network1: LAN (onBoard); 10/100/1000 Mbit; Realtek RTL8111H 

• Network2: WLAN Intel AX200 AX+BT NGWG.NV 

• Software: Preload System (Win 10 Home 64Bit) - No Disc! 

• Components1: 

• Components2: Power supply HK 650-11PP 550W 

• Components3: USB Keyboard GTech KB313U NB DE bk V2 

• Components4: USB Mouse GTech MA105U NB bk 

• Interfaces/Connectivity:

De PC werkt op zich prima ,alleen krijg ik het vermoeden dat ik of te weinig geheugen heb OF dat de niet al te beste videokaart aan vervanging toe is ,bijvoorbeeld een  RTX 4060 of iet vergelijkbaars.

49 ANTWOORDEN 49
daddle
Superuser
Bericht 2 van 50
278 Weergaven
Bericht 2 van 50
278 Weergaven

@jojo52 

Hi JoJo.

ik denk niet dat de hardware onvoldoende voor Fortnite is  Ik heb ook een PC met haast dezelfde identieke technische uitrusting, behalve dat ik een proc i5 heb.

Ik denk dat het meer een softwareprobleem is. of een vluchtige fout in de SSD.

Welke Bios versie heb je geinstalleerd? De meest nieuwe is versie 107. 

Groet, daddle

Paul2023
Mentor
Bericht 3 van 50
276 Weergaven
Bericht 3 van 50
276 Weergaven

Hoi @jojo52 ,

Bij het kiezen van een zwaardere grafische kaart, zal je wel rekening houden met jouw voeding. Een zwaardere videokaart betekent vaak ook een zwaardere voeding.

Volgens de systeemvereisten van het spel, zou jouw huidige configuratie met gemak het spel moeten aankunnen.

Je zou jouw instellingen in het spel kunnen controleren en indien je deze hebt ingesteld op maximum, deze te verlagen naar een lagere waarde of kiezen voor "automatisch"als u deze optie heeft.

Aanvullend kan je ook de Medion Service app installeren en jouw systeem daarmee controleren en eventueel updaten.

De Medion Service app kan je downloaden door te klikken op: https://www.medion.com/de/service/service-app.

Met betrekking tot jouw RAM-geheugen, zou je deze kunnen upgraden naar 32 Gb (2x16GB). Dat hiermee het probleem opgelost zal worden, kan helaas niet met zekerheid gesteld worden.

Indien met het bovenstaand advies het probleem niet verholpen kan worden, zou ik wel willen weten of het spel wel goed gewerkt heeft in het verleden.

Groet,

Paul2023

jojo52
Contributor
Bericht 4 van 50
268 Weergaven
Bericht 4 van 50
268 Weergaven

goede morgen ,

de bios versie is 3.2

jojo52_0-1731665921072.png

een software probleem kan je bijna uit sluiten omdat het spel waar ik problemen mee ondervind (fortnite) online word gespeeld ,het software gedeelte wat wel op de pc heb ik vervangen en is up to date.

Toch vreemd dat redelijk zware programma's als photoshop nagenoeg geen problemen oplevert

jojo52
Contributor
Bericht 5 van 50
264 Weergaven
Bericht 5 van 50
264 Weergaven

goede morgen Paul ,dank voor uw reactie,

Inderdaad , de instellingen van het spel staan op automatisch, ook heb ik de instellingen wat lager gezet om uit te proberen of dat effect heeft, echter zonder resultaat .

Dan de medion service app, die heb ik op de PC staan maar iets snap ik niet ,of de app werkt niet.

de app start op 

jojo52_0-1731666829050.png

en vervolgens blijft het scherm leeg, app opnieuw geinstalleerd ,zelfde resultaat ???

groet John

daddle
Superuser
Bericht 6 van 50
261 Weergaven
Bericht 6 van 50
261 Weergaven

@jojo52 

@jojo52  schrieb:

goede morgen ,

de bios versie is 3.2

het spel waar ik problemen mee ondervind (fortnite) online word gespeeld ,het software gedeelte wat wel op de pc heb ik vervangen en is up to date.

Toch vreemd dat redelijk zware programma's als photoshop nagenoeg geen problemen oplevert

Je hebt een B460H6-Em moederboord.  De syntax van je Bios versie klopt niet. De nieuwe versie heet   "460H6W0X.107" Daarvoor was 102, 106 enzv.

Maar ik kan je foto noch niet zien,

En trouwens, het verschil tussen Fortnite online en Photoshop  i jouw netwerk en router die er tussen zitten.

daddle

jojo52
Contributor
Bericht 7 van 50
257 Weergaven
Bericht 7 van 50
257 Weergaven

Je hebt volkomen gelijk, en daar had niet aan gedacht ,het netwerk .

ik heb een prima upload ( 1 Gig) maar de upload blijft wat achter

over een paar weken stap ik over naar kpn met een max van 1 gig up en down , dat zou dan dit probleem kunnen ondervangen.

Bij toeval kom ik op   https://www.lagofast.com/en/blog/fortnite-pc-lag/   daar word het probleem aangekaart en ook hun hebben het over een netwerk probleem

groet John

Paul2023
Mentor
Bericht 8 van 50
252 Weergaven
Bericht 8 van 50
252 Weergaven

Hoi @jojo52 , 

Dat van de Medion Service app is een bekend probleem, waarbij het niet op alle apparaten naar behoren functioneert, maar het is altijd de moeite waard om het te proberen.

In jouw geval werkt het dus niet.

Wat @daddle aangaf met betrekking tot het verschil tussen Photoshop en Fortnite, komt erop neer dat het probleem ook kan worden veroorzaakt door jouw netwerkverbinding.  

Indien je WIFI gebruikt, kan je proberen om gebruik te maken van een UTP-kabel voor jouw netwerkverbinding. 

Om na te gaan of het aan de snelheid van jouw netwerkverbinding ligt, kan je bijvoorbeeld jouw apparaat meenemen naar een locatie waarvan je zeker weet dat daar een snelle verbinding aanwezig is en het daarop proberen.

Groet,

Paul2023

daddle
Superuser
Bericht 9 van 50
247 Weergaven
Bericht 9 van 50
247 Weergaven

@Paul2023  @jojo52 

Maar dit heelp niet als het netwerk probleem binnen  PC  zit.

Ik zou het eerst nog eens  de WiFi driver complete deinstalleren, niet  te vergeten het kastje bei " Deze Software  van de PC te verwijderen" aan te vinken. Dann reboot.

Daarna,  of Windos levert de nieuwe WiFi driver, of je installeert hem vanuit de Drivers  map (map stuurprogramma's op partitie D of E); niet te vergeten ook de  Bluetooth stuurprogramma.

En kijk of  een Repeater halfways of een DLAN Accesspoint na bij de PC een betere performance geeft.

daddle

jojo52
Contributor
Bericht 10 van 50
243 Weergaven
Bericht 10 van 50
243 Weergaven

Mijn pc is bekabeld aangesloten dus het wifi gebeuren kan ik uitsluiten

@daddle mij is geleerd ,waar je geen verstand van hebt moet je afblijven,dus uw opmerking betreft: e hebt een B460H6-Em moederboord.  De syntax van je Bios versie klopt niet. De nieuwe versie heet   "460H6W0X.107" Daarvoor was 102, 106 enzv.

Hier heb ik totaal geen verstand van dus daar zal ik maar van afblijven.

Ik ben wel op zoek naar updates van MEDION voor mijn Pc maar mijn pc  MD34733  MSN 10023547 blijkt niet in de 11 pagina lange reeks van modellen voor te komen ???

zou dat te maken kunnen hebben dat de PC MEDION in Essen is gekocht ?  achter MD nummer staat ook DE

49 ANTWOORDEN 49