annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Waarschuwing::Geen Medion service bij defecte Erazer Beast X25 € 2299,=

10 ANTWOORDEN 10
Harmpie
Trainee
Bericht 1 van 11
828 Weergaven
Bericht 1 van 11
828 Weergaven

Waarschuwing::Geen Medion service bij defecte Erazer Beast X25 € 2299,=

Ik heb december 2021 de laptop uit het onderwerp gekocht. Nooit moeten doen!!

De Medion garantie-periode is 2 jaar.

Na 2,5 jaar is de laptop defect. Omdat er ook zoiets bestaat als wettelijke garantie heb ik me daarop beroepen bij Medion. De wettelijke garantie is een regeling m.b.t. consumenten wetgeving en garantie.

De termijnen voor wettelijke garantie zijn daarin zijn vastgesteld ( de UNETO-VNI Tabel)  .

Dar gebeurd in een combinatie van productsoort en prijs.

Voor mijn laptop staat daarin een termijn van 3 jaar probleemloos gebruik, anders wordt het product als ondeugdelijk beschouwd.

Na divers heen en weer gemail met Medion alleen maar rigide reacties. "onze garantietermijn"is voorbij, dus bekijk het verder maar.............

 

Wordt nu dus gedwongen een juridische procedure te starten. Laat dit een waarschuwing zijn. Nooit meer elektronica van Medion

10 ANTWOORDEN 10
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 11
776 Weergaven
Bericht 2 van 11
776 Weergaven

Hallo @Harmpie en welkom
UNETO-VNI is de branchevereniging voor de installatiebranche (sanitairsysteemmonteurs,
Verwarmings- en klimaattechniek) en technische detailhandel. De vereniging heeft in totaal 5.300 leden
Installatiebedrijf aangesloten.

Het spijt me als ik vraag: Wat heeft deze beroepsvereniging met een wettelijke garantie te maken?

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Harmpie
Trainee
Bericht 3 van 11
744 Weergaven
Bericht 3 van 11
744 Weergaven

Op zich de branchevereniging niets direct te maken met wettelijke garantie, echter.....

De regelingen voor wettelijke garantie geven geen vaste termijnen aan per product/prijs combinatie. Dat is ondoenlijk om in wettelijke regelingen op die wijze vast te leggen.

Daarom wordt normaliter voor nagenoeg alle consumenten apparaten waar een stekker aan zit de experts-lijst van UNETO-VNI  gehanteerd. Juist  deze lijst omdat die samengesteld is door de branche en derhalve als goed referentiekader kan dienen.

De lijst is algemeen geaccepteerd. (alleen blijkbaar door Medion niet)

Paul2023
Mentor
Bericht 4 van 11
710 Weergaven
Bericht 4 van 11
710 Weergaven

Hoi @Harmpie,

 

Ik heb jou een privé- bericht gestuurd. Zou je daarop willen reageren?

 

Groet,

Paul2023

Teske
Mentor
Bericht 5 van 11
670 Weergaven
Bericht 5 van 11
670 Weergaven

Hoi @Harmpie

 

We vinden het heel erg vervelend dat er problemen zijn met het notebook.

 

Vanuit Medion heeft u een garantieperiode op het notebook. Uw notebook is aangekocht op 06.12.2021. Dat betekent dat de garantieperiode van 24 maanden verstreken is. Dat wil echter niet zeggen dat wij u niet meer kunnen helpen.

 

Buiten de garantieperiode kunnen wij u namelijk nog steeds een oplossing aanbieden. Echter zal dit tegen betaling zijn.

 

Wij kunnen een reparatie voor u aanmaken. Wat de kosten zullen zijn, kunnen wij vooraf niet aangeven. Dit wordt namelijk bepaald door de reparateur. Deze zullen een prijsopgave opstellen en naar u toesturen.  

 

Een andere mogelijkheid kunnen wij u niet aanbieden. 

 

Groetjes Teske 

Harmpie
Trainee
Bericht 6 van 11
637 Weergaven
Bericht 6 van 11
637 Weergaven

Echt hele slechte klantbenadering.

 

Wat kost het me allemaal om überhaupt een reparatie offerte te krijgen? Verzenden (apparaat kan niet voor het aankoopbedrag verzekerd worden, dus groot risico), terug zenden, onderzoekskosten.

 

Graag even een offerte voor onderzoek.

 

Paul2023
Mentor
Bericht 7 van 11
628 Weergaven
Bericht 7 van 11
628 Weergaven

Hoi @Harmpie ,

 

Zoals Teske eerder aangaf, kan er pas een prijsopgave/offerte door de reparateur worden opgemaakt nadat je de notebook heb opgestuurd.

Per slot van rekening zal eerst nagegaan moeten worden wat het probleem aan de notebook is en wat de reparatiekosten zullen zijn.

 

Groet,

Paul2023

 

 

Harmpie
Trainee
Bericht 8 van 11
595 Weergaven
Bericht 8 van 11
595 Weergaven

Beste Paul,

 

Ik heb niet gevraagd wat de reparatie kosten zullen zijn. Een eencelloige begrijpt dat er eerst moet worden onderzochtr.

De vraag was wat de kosten zijn om tot een offerte te komen: dus opsturen (gratis?), onderzoekskosaten, conclusie oorzaak defect, probleemoplossingsrichting vaststellen met bijbehorende kostenplaatje)

 

Alleen de kosten van bovengenoemde, niet van de reparatie zelf.

 

Dus gtraag alsnog een adequaat antwoord.

Groet.,

Paul2023
Mentor
Bericht 9 van 11
402 Weergaven
Bericht 9 van 11
402 Weergaven

Beste @Harmpie ,

 

Medion stuurt geen offertes voor onderzoekskosten de deur uit. Wanneer je een probleem aan jouw  apparaat meldt en blijkt dat het apparaat buiten garantie is, wordt er aan de hand van jouw melding een reparatie-opdracht aangemaakt indien het een hardware-issue betreft. Je kan dan het apparaat kosteloos opsturen. Nadat het apparaat onderzocht is in de repair centre van Medion, wordt vervolgens een prijsopgave naar jou toegestuurd. In het geval je geen gebruik wilt maken van de mogelijkheid tot reparatie buiten garantie, wordt het apparaat teruggestuurd nadat je €49,50 hebt betaald voor transport- en onderzoekskosten. Dit is de vaste werkwijze van Medion, waar niet van wordt afgeweken. Dus nee, je kan vooraf geen offerte ontvangen voor onderzoekskosten!

 

Hopelijk kan dit antwoord aangemerkt worden als "adequaat", want meer kan ik er niet van maken.

 

Groet,

Paul2023

Harmpie
Trainee
Bericht 10 van 11
100 Weergaven
Bericht 10 van 11
100 Weergaven

Ik heb uiteindelijk mijn laptop ter reparatie aangeboden aan Medion. Het lijkt wel of ik wordt geboycot.

Via de chat de laptop aangeboden en ik zou  binnen 4 uur een verzendlabel voor UPS krijgen, werd verteld. Het is nu dik 2 dagen later en nog steeds geen label. Een mail daarover wordt GEPROBEERD in 3 dagen te beantwoorden. Chatten hierover is geen optie op de site.

Bellen is voor mij geen optie." ( €0,70 per minuut voor een "service) Vorige telefonisch contact heeft me 7 euro gekost, zonder enig resultaat.

Kan iemand nakijken hoe het zit met mijn verzendlabel?

10 ANTWOORDEN 10