op 07.11.2024 17:13
op 07.11.2024 17:13
De fan's van mijn pc werken altijd en terwijl dat er recentelijk onderhoud werd uitgevoerd waarbij alles grondig is schoongemaakt. Toch blijven de fan's draaien. Ik heb tot nu toe geen hoge temperaturen bereikt. Hoe kan ik dit het best oplossen?
Dank u
op 08.11.2024 09:22
Hoi @BenKaraMuratLan ,
Zou je het MSN-nummer van jouw apparaat willen doorgeven? Ik wil daarmee controleren of jouw apparaat over een tweede (meestal NVIDIA) grafische kaart beschikt. Het kan zijn dat het beeld van jouw apparaat wordt aangestuurd door uitsluitend de geïntegreerde GPU, welk gepaard gaat met een behoorlijke belasting van de CPU.
Controleer zelf ook voor de zekerheid in apparaatbeheer, bij de beeldschermadapters, over hoeveel grafische kaarten jouw apparaat beschikt. Vervolgens kan je bij de beeldscherminstellingen controleren welke grafische kaart actief is. Indien je in apparaatbeheer 2 grafische kaarten ziet bij de beeldschermadapters , waaronder een NVDIA, kan je de andere uitschakelen en verdergaan met de NVDIA. Dit is alleen om te testen of de fan minder hard gaat werken.
Groet,
Paul2023
Hoi @BenKaraMuratLan ,
Zou je het MSN-nummer van jouw apparaat willen doorgeven? Ik wil daarmee controleren of jouw apparaat over een tweede (meestal NVIDIA) grafische kaart beschikt. Het kan zijn dat het beeld van jouw apparaat wordt aangestuurd door uitsluitend de geïntegreerde GPU, welk gepaard gaat met een behoorlijke belasting van de CPU.
Controleer zelf ook voor de zekerheid in apparaatbeheer, bij de beeldschermadapters, over hoeveel grafische kaarten jouw apparaat beschikt. Vervolgens kan je bij de beeldscherminstellingen controleren welke grafische kaart actief is. Indien je in apparaatbeheer 2 grafische kaarten ziet bij de beeldschermadapters , waaronder een NVDIA, kan je de andere uitschakelen en verdergaan met de NVDIA. Dit is alleen om te testen of de fan minder hard gaat werken.
Groet,
Paul2023
op 23.12.2024 15:40
op 23.12.2024 15:40
Hoi Paul,
Bij het zoeken van mijn continu blazen van de fan probleem stuitte ik op jouw post.
Naar aanleiding van deze post heb ik één van de twee beeldschermadapters uitgeschakeld. Ik had er op mijn erazer crawler e25 twee staan:
AMD Radeon (TM) graphics
Nvidia geforce RTX 3050.
Ik heb de AMD radeon uitgeschakeld. Hierdoor werd ook mijn tweede externe monitor zwart. Het blazen van de fan stopte wel onmiddelijk.
Vervolgens heb ik de AMD radeon weer ingeschakeld (rechtermuisknop apparaat inschakelen) Het blazen van de fan is nu, 15 minuten hierna, nog steeds gestopt.
Hopelijk is jouw post oplossing van mijn continu blazen van de fan zonder reden probleem.
Gr. jos
op 24.12.2024 07:31
op 24.12.2024 07:31
Hallo @JOKE66,
De afbeelding kan niet worden geautoriseerd omdat het serienummer zichtbaar is.
Maak het indien nodig onherkenbaar en upload de afbeelding opnieuw.