op 07.11.2024 17:13
op 07.11.2024 17:13
De fan's van mijn pc werken altijd en terwijl dat er recentelijk onderhoud werd uitgevoerd waarbij alles grondig is schoongemaakt. Toch blijven de fan's draaien. Ik heb tot nu toe geen hoge temperaturen bereikt. Hoe kan ik dit het best oplossen?
Dank u
op 08.11.2024 09:22
op 08.11.2024 09:22
Hoi @BenKaraMuratLan ,
Zou je het MSN-nummer van jouw apparaat willen doorgeven? Ik wil daarmee controleren of jouw apparaat over een tweede (meestal NVIDIA) grafische kaart beschikt. Het kan zijn dat het beeld van jouw apparaat wordt aangestuurd door uitsluitend de geïntegreerde GPU, welk gepaard gaat met een behoorlijke belasting van de CPU.
Controleer zelf ook voor de zekerheid in apparaatbeheer, bij de beeldschermadapters, over hoeveel grafische kaarten jouw apparaat beschikt. Vervolgens kan je bij de beeldscherminstellingen controleren welke grafische kaart actief is. Indien je in apparaatbeheer 2 grafische kaarten ziet bij de beeldschermadapters , waaronder een NVDIA, kan je de andere uitschakelen en verdergaan met de NVDIA. Dit is alleen om te testen of de fan minder hard gaat werken.
Groet,
Paul2023