cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

ERAZER Engineer P10, loopt dagelijkse vast. Freezes of BSOD.

3 REPLIES 3
AnarchyNL
Newcomer
Message 1 of 4
692 Views
Message 1 of 4
692 Views

ERAZER Engineer P10, loopt dagelijkse vast. Freezes of BSOD.

Hallo Allemaal,

Heb nu al wel best wel lang een P10 Engineer en dit schijt ding heeft eigenlijk nooit goed zijn werk gedaan, krijg regelmatig een BSOD of gewoon freezes.

Dit gebeurt meestal tijdens het surfen op gewoon wat sites, als je eenmaal in een game zit gebeurt dit dus niet.

Ik ben zelf niet heel erg goed met computers, heb al wel het een en ander geprobeerd. Helaas worden de foutcodes als ik de kritieke meldingen ook niet opgeslagen.

Voeding is vervangen, zit nieuwe SSD in en heb de ram gecontroleerd. En uiteraard opnieuw geinstalleerd.

Nu zie ik op de site dat er een update voor de bios is.

Mijn ERAZER Engineer P10 / X10 loopt sporadisch vast, wat kan ik doen?

Een BIOS en EC update  naar versie 560H6W0X.027 is beschikbaar voor uw PC om de fout te herstellen. Het ...

⚠️ Let op! Zorg ervoor dat alle programma's (vooral toepassingen die op de achtergrond actief zijn) gesloten zijn voordat u het updateproces uitvoert.
Schakel de PC nooit uit tijdens een BIOS update!

Procedure voor de installatie van versie 560H6W0X.027

Deze update wordt in twee stappen uitgevoerd:

1. BIOS-Update
  2. EC-Update
    1. BIOS-Update

1. Sluit eerst alle actieve programma's.
      2. Download het bestand BIOS_B560H6-EM_V27.zip.
      3. Unzip het gedownloade bestand BIOS_B560H6-EM_V27.zip in een willekeurige directory op uw harde schijf / SSD.
         Belangrijk: Dubbelklik niet op het bestand BIOS_B560H6-EM_V27.zip, maar pak het eerst uit. Anders kunnen er foutberichten optreden tijdens het updateproces.
        💡 Tip: U kunt uzelf later werk besparen door een kort pad te kiezen, bijvoorbeeld C:\bios.
      4. Open een opdrachtprompt met beheerdersrechten. Druk hiervoor op de Windows-toets op uw toetsenbord en typ cmd. Klik in het zoekveld met de rechtermuisknop op Opdrachtprompt in de hitlijst en selecteer Als administrator uitvoeren.

5. Om de update uit te voeren, verandert u met de opdracht cd (staat voor Change Directory) in het bestandspad met de uitgepakte bestanden om naar de map Update\1_BIOS.
        Hier zijn twee varianten voor:
        1. Typ cd c:\bios\update\1_bios en bevestig met Enter (of de juiste map, als u deze anders hebt genoemd).
        2. Open de geselecteerde map in Windows Verkenner, klik in de adresbalk bovenaan en kopieer het pad naar het klembord. Daarna kunt u het plakken na het typen van cd en een lege ruimte invoeren.
        3. Zorg er op deze manier voor dat u naar de map 1_BIOS bent verplaatst voordat u de update uitvoert.

Alleen als ik deze probeer uit te voeren, kreeg ik de foutmelding Unable to load driver.

Iemand misschien met een oplossing? En ligt het wel aan de BIOS of is het een ander probleem...

Alvast bedankt.

6. AnarchyNL_0-1756203740517.png
3 REPLIES 3
AnarchyNL
Newcomer
Message 2 of 4
691 Views
Message 2 of 4
691 Views

Alleen als ik deze probeer uit te voeren, kreeg ik de foutmelding Unable to load driver.

Iemand misschien met een oplossing? En ligt het wel aan de BIOS of is het een ander probleem...

Alvast bedankt!

daddle
Superuser
Message 3 of 4
685 Views
Message 3 of 4
685 Views

@AnarchyNL 

Je had wel de download gedecomprimeerd naar bv C:\Bios?

En dan in het Win cmd raampje met cd..  of  cd \  naar  c:\ gewisseld, en dan  met 'cd Bios\update' in de folder Bios\update gewisseld? Pas daarna mag je de cmd uitvoeren.

Groet, daddle

Fishtown
Superuser
Message 4 of 4
682 Views
Message 4 of 4
682 Views

Hallo @AnarchyNL en welkom.

De Engineer P10 had verschillende printplaten, afhankelijk van het MSN-nummer. Geef het MSN-nummer van de computer of printplaat.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
3 REPLIES 3