annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

éénrichtingsnetwerk ???

OPGELOST
36 ANTWOORDEN 36
yvessr
Contributor
Bericht 1 van 37
4.819 Weergaven
Bericht 1 van 37
4.819 Weergaven

éénrichtingsnetwerk ???

Hallo allemaal,

 

Ik ben al 2 dagen aan het prutsen met mijn 2 computers en raak er niet uit, en dus graag help aub...

Ik heb 2 computers in een privaat thuisnetwerk en ik krijg daar geen toegang op, in de 2 richtingen.

Computer A is een Dell laptop en computer B een Medion Akoya P63024. Op beiden staat Windows11 Home.

Vanuit de Medion zie ik alle bestanden van computer A, kan ik er mee werken en is dus alles OK, maar vanuit Computer A zie ik met mijn verkenner 'netwerk' wel de Medion staan maar wanneer ik er op dubbelklik om de inhoud te bekijken krijg ik een foutboodschap:

'\\Medion-PC is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron...'

... en ik raak daar niet uit !!!!!!!!

netwerkverbinding foutboodschap.jpg

Heel vervelend.

36 ANTWOORDEN 36
Fishtown
Superuser
Bericht 11 van 37
1.113 Weergaven
Bericht 11 van 37
1.113 Weergaven

Hallo @yvessr 

, tijdens het spelen/reconstrueren van je probleem, heb ik het nu twee keer gehad waarbij ik er niet in wilde komen als ik het wilde openen met een dubbelklik. Door met de rechtermuisknop te klikken en vervolgens op openen te klikken, kon ik inloggen. probeer het eens

öffnen.png

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
yvessr
Contributor
Bericht 12 van 37
1.096 Weergaven
Bericht 12 van 37
1.096 Weergaven

@Fishtown 

 

Ik had dit reeds geprobeerd maar ik krijg onmiddellijk dezelfde foutmelding !.... spijtig natuurlijk...

 

Ik heb vanuit de 2 computerd gepingd naar de nadere en dat loopt perfect; zie hieronder:

ping op Dell15.jpg

 

ping op Medion-PC.jpg

 

... maar wat ik opmerk en NIET normaal vind is dat in de 'Verkenner' van de Medion ik op 'netwerk' alle computers zie, inklusief de eigen Medion-PC,  terwijl ik op de Dell de eigen computer niet zie !!!

 

 

daddle
Superuser
Bericht 13 van 37
1.087 Weergaven
Bericht 13 van 37
1.087 Weergaven

@yvessr 

 

Het is ook hetzelfde, wil zeggen het is de zelfde functie die gestart word, of jij in de verkenner (Win Explorer) op de naam van een Netwerk deelnemer een dubbele klik maakt, of als jij als Fischtown schreef  een rechte muisklik op  de deelnemers name doet en dan Openen kiest.

 

Het moet ergens in de configuratie van de Dell een kleine obstacle zitten.

Als de ping test laat zien. Alleen welke? Geen idee mehr.

 

Maar ik heb ook gemerkt dat de verbinding tussen een per Lan (Ethernet) aan de Router aangesloten PC en een in het zelfde Netwerk adress range per WLan verbonden PC  probleeme kan maken.

 

Misschien kan @Andi daar een beetje helpen.

Andi bist du so nett? Gibt es einen speziellen Fehler der hier in der Konfiguration von  @yvessr  Konfiguration auf dem LENOVO  Sorry,  Dell Laptop zutage tritt. Oder sind Lan und Wlan doch verschiedene Netzwerkabschnitte, die nicht so ohne weiteres kommunizieren können? Auch  wenn sie im selben  IP4 Adressbereich angeschlossen sind?

 

Gruß, daddle

 

Andi
Master Moderator
Bericht 14 van 37
1.076 Weergaven
Bericht 14 van 37
1.076 Weergaven

Hallo zusammen.

 

Läuft auf dem MEDION PC vielleicht eine Antiviren-Software, wodurch die Netzwerkanfrage des Laptops geblockt wird? Es könnte auch eine Firewalleinstellung auf dem MEDION PC sein. Vielleicht hilft es, die Windows Firewall Einstellungen einmal zurück zu setzen. Beim Versuch vom Laptop auf den MEDION PC zuzugreifen sollte keine Fehlermeldung erscheinen, sondern die Aufforderung einen Benutzernamen und ein Passwort einzugeben. An dieser Stelle müssen Zugangsdaten eingegeben werden, die auf dem MEDION PC existieren, nicht auf dem Laptop. Zusätzlich würde ich darauf achten, die Zugangsdaten eines Administratorkontos einzugeben und nicht eines Benutzerkontos. Mehr fällt mir aktuell nicht ein.

 


Gruß - Andi


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
daddle
Superuser
Bericht 15 van 37
1.070 Weergaven
Bericht 15 van 37
1.070 Weergaven

@Andi 

 

Danke für deine schnelle Antwort. Dieses Anmeldefenster hat vermutlich (bei mir?) einen kleinen Fehler, bzw eine ungünstige Anfangsdarstellung, da, will ich die Verbindung zu einem  Netzwerkteilnehmer herstellen, als Voreinstellung immer der  Username des Rechners, auf dem ich mich gerade befinde und von dem ich den Aufruf starte, kommt. Schon merkwürdig.

 

Dann muss ich in der Maske "Andere Optionen wählen", dann kann ich den Usernamen der auf dem angefragtem Rechner besteht eingeben, und das Passwort.

Danach steht die Verbindung, soweit ich Zugriffsmöglichkeit und Freigaben auf dem anderem angefragtem Rechner eingerichtet habe.

 

Das fiel mir anfangs nicht auf, da ich auf allen meinen Rechnern den gleichen Useraccount anlege,mit anderem PW. Aber das stört die Netzwerkverbindungen nicht

 

Gruß, daddle

yvessr
Contributor
Bericht 16 van 37
1.057 Weergaven
Bericht 16 van 37
1.057 Weergaven

Hallo @Andi  en  @daddle   en  @Fishtown ,

 

bedankt voor jullie samenwerking en tips...

 

wanneer ik op mijn Dell, in de 'verkenner', dubbelklik op de Medion-PC logo krijg ik GEEN verbingsscherm om email en paswoord in te vullen, maar meteen het kader met de foutboodschap !

... en rechts klikken en 'openen' vragen, veranderd daar niets aan.

 

Op al mijn computers gebruik ik hetzelfde gebruikersaccount.

 

Wat ik toch nog steeds vreemd vind is de boodschap in het foutvenster '... Het netwerk is niet aanwezig of niet gestart'; moet men daar geen verdere aandacht aan schenken ?

 

daddle
Superuser
Bericht 17 van 37
1.043 Weergaven
Bericht 17 van 37
1.043 Weergaven

@yvessr

 


@yvessr  schrieb:

 

netwerkverbinding foutboodschap.jpg


Ja maar het lijkt erop dat de belangrijke melding  deze fett gedrukte bovenstaande was.

Dus het werd geprobeerd op de Medion terecht te komen, maar er werd geen machtingen voor deze netwerkbron of geen permissie door de Medion PC gegeven.

 

Dus is er  geen netwerk, lees geen bestaande verbinding tussen de Dell and de Medion terecht gekomen. Alsr geen network. Zo zou ik deze melding  interpreteren.


 Dus check de firewall op de Medion PC  (en de Dell) en deactiveer voor  de tijdruimte van je test je Antivir programma op de Medion PC. 

Net als @Andi voorstelde.

 

daddle

 

Fishtown
Superuser
Bericht 18 van 37
1.033 Weergaven
Bericht 18 van 37
1.033 Weergaven

Hallo @yvessr 
Ik heb het nu opnieuw geprobeerd met de verbinding via lenova - wlan - router - lan - Medion en
Als u uw Dell opstart zonder dat de LAN-stekker in de Medion is gestoken, wordt deze niet weergegeven op de Dell. Nu steekt u de LAN-stekker in de Medion PC en wordt deze weergegeven in de Dell.
Het heeft dus een netwerkverbinding met elkaar. Dubbelklik erop, dit zou u naar de netwerkaanmelding met gebruikersnaam en wachtwoord moeten brengen. Meestal kreeg ik, zoals ik al schreef, zo nu en dan ook een netwerkfout
Zoals al geschreven kreeg ik deze foutmelding ook als het vinkje ontbrak bij het delen van bestanden in het netwerk en in het privénetwerk.(post2+5)


Uw gebrek aan Dell in uw eigen netwerk kan ook een probleem zijn. U kunt dit activeren door de FDResPub-service handmatig opnieuw te starten ?

Doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
yvessr
Contributor
Bericht 19 van 37
987 Weergaven
Bericht 19 van 37
987 Weergaven

Na nog meer dagen van frustrering omdat ik geen oplossing vond heb ik vanmorgen beslist Windows 11 opnieuw te installeren op mijn Dell laptop. Dat lukte perfect en na al de updates gedaan te hebben deed ik mijn 'Verkenner' open en klikte daar op netwerk; en ja hoor nu zag ik alle aangesloten PC's, inkl. mijn eigen PC. Ik hoopte dat mijn netwerk probleem voorbij was maar dat was een vergissing... als ik op de Medion icon klik krijg ik nu wel geen foutmelding meer maar wel een aanmeldingscherm met mijn hotmail adres en een vak om mijn paswoord in te vullen... maar het netwerkpaswoord wordt NIET herkend !!!

Ik herhaalde dit enkele keren... zonder succes en besloot dan maar een nieuw paswoord aan te maken; dit verliep vlot via de Athenticator en werd bevestigd met mijn gsm...

Als ik daarna Outlook open om mijn mails te bekijken wordt het paswoord bijgewerkt en alles is OK, mijn mails komen binnen, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem als ik in het netwerk wil gaan; naam / paswoord wordt gewijgerd !!!

Hoe kan dit nu ???

Fishtown
Superuser
Bericht 20 van 37
985 Weergaven
Bericht 20 van 37
985 Weergaven

Hallo @yvessr 
Helaas heb ik niet alles van Google vertaling begrepen.


Het netwerkwachtwoord en de gebruikersnaam zijn hetzelfde als de gebruikersnaam en het wachtwoord van het Microsoft-account. Probeer dat eens.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
36 ANTWOORDEN 36