annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

TV MEDION MD 31801

7 ANTWOORDEN 7
Blackfriday
Trainee
Bericht 1 van 8
1.171 Weergaven
Bericht 1 van 8
1.171 Weergaven

TV MEDION MD 31801

Onderwerp: TV MEDION MD 31801

Aanschaf: 19-12-2019

Aankoopbedrag: € 309,00

Kapotgegaan: 20-02-2022 (2 maanden na het verlopen van de 2 jaar garantietermijn)

 

Omdat een hoogwaardig product als een Ultra HD Smart-TV langer behoort mee te gaan dan de duur van de garantietermijn van 2 jaar [voor een Ultra HD Smart-TV is dat rond en de nabij 4jaar] is de tv op 20 februari 2022 in storing gemeld bij MEDION.

 

MEDION kiest er voor om mij niet kosteloos een nieuwe TV te leveren, maar zij kiest er voor om kosteloos o.a. de TV Power Board te vervangen.

 

Reparatie datum: 17-03-2022

Vervangen zijn: TV CHS.ASS.17MB130S-1N435276H92A435154IG

   TV POWER BOARD 171PS72R4 MD31801

   TV F+L(QNYL2DN02JCN_140)43505WORJWS

Na de reparatie op 17 maart 2022, waarbij een aantal onderdelen waren vervangen door gloednieuwe onderdelen, was de tv weer als nieuw en deed de tv het weer helemaal naar behoren.

 

In de algemene voorwaarden lees ik het volgende

Garantie:

13.4 bedoelde garantie is beperkt tot het - naar keuze van MEDION - kosteloos vervangen of herstellen van het Product (of een onderdeel daarvan) dan wel, indien vervanging of herstel redelijkerwijs niet van MEDION kan worden gevergd, het terugbetalen van de door de Klant voor het betrokken Product betaalde aanschafprijs.

 

Producten of onderdelen die worden vervangen, worden vervangen door of hersteld met identieke of vergelijkbare nieuwe producten of onderdelen.

 

Op de door MEDION uitgevoerde reparaties geldt een garantietermijn van één jaar op materiaal-, constructie- en/of reparatiefouten. Garantiegevallen leiden niet tot een vernieuwing en/of verlenging van de oorspronkelijke garantietermijn.

Opnieuw kapot: 22-03-2023 (5 dagen na verlopen van 1 jaar garantietermijn op reparatie)

 

Gemeld via mail: 23-03-2023

Eind februari 2023 begonnen de symptomen op te treden die geleid hebben tot het niet meer functioneren van de tv. Dat was binnen de garantietermijn van 1jaar na reparatie.

Eind februari gebeurde het dat af en toe de tv plotseling het beeld op zwart ging maar nog wel het geluid van het tv-programma te horen was. Nadat de tv uit werd gezet en daarna weer aan gezet, deed de tv het weer normaal.

Halverwege maart 2023 gebeurde het af en toe dat de tv plotseling helemaal uit ging. Nadat de tv daarna weer aan werd gezet, deed de tv het weer normaal.

 

Op woensdagavond 22 maart 2023 deed de tv het helemaal niet meer.

Alleen het blauwe lampje was nog te zien (infrarood sensor / stand-bymodus)

Wanneer met de afstandsbediening de tv aangezet wordt, blijft het beeld zwart en is er geen geluid.

Nadat de tv met de afstandsbediening weer uit wordt gezet, verschijnt het blauwe lampje weer.

 

Op 23 maart heb ik gesproken met een medewerker van de service hotline NL. Ik heb hem de situatie voorgelegd. Hij gaf toen te kennen dat dit nog onder de garantie valt. Met hem had ik afgesproken dat ik een aantal foto’s van de tv en een filmpje zou toesturen. Dat is ook gebeurd.

 

Tot mijn verbazing ontving ik vervolgens de mededeling dat de garantieperiode van het artikel is verstreken.

Binnen de gestelde garantietermijn van 1jaar op reparaties, is het product, de gloednieuwe onderdelen, alweer aan het haperen en uiteindelijk kapot gegaan.

Dat mag natuurlijk niet.

 

Van een hoogwaardig product (wat een Ultra HD Smart-TV toch is) waarbij kapotte onderdelen zijn vervangen door gloednieuwe onderdelen, mag toch worden verwacht dat deze gloednieuwe onderdelen langer mee gaan dan de gestelde garantietermijn van 1jaar op reparaties.

 

Ik wens dan ook een betere oplossing dan een mededeling dat de garantieperiode van het artikel is verlopen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 ANTWOORDEN 7
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 8
1.166 Weergaven
Bericht 2 van 8
1.166 Weergaven

Hallo @Blackfriday  en welkom
Ik weet niet hoe het in Nederland is! Volgens de Duitse wet wordt de garantie niet verlengd bij een reparatie, dit geldt ook voor de nieuw geplaatste reserveonderdelen. (De fabrikant zou zelfs het recht hebben om gebruikte onderdelen voor u te monteren, hij hoeft alleen de functie te herstellen).

 

Een garantie van één jaar op uitgevoerde reparaties dekt een betaalde reparatie buiten de garantie, dwz onderdelen en arbeid.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
daddle
Superuser
Bericht 3 van 8
1.157 Weergaven
Bericht 3 van 8
1.157 Weergaven

@Blackfriday 

 

Het staat doch duidelijk in Uw citaat uit de Nederlandse garantievoorwaarden:

 


@Blackfriday  schrieb:

Op de door MEDION uitgevoerde reparaties geldt een garantietermijn van één jaar op materiaal-, constructie- en/of reparatiefouten.

Garantiegevallen leiden niet tot een vernieuwing en/of verlenging van de oorspronkelijke garantietermijn


Dus geen garantieverlenging, en de uitgevoerde garantiereparatie valt niet onder de garantievoorwaarden speciaal voor reparaties die geen  garantie reparatie zijn.

Ik weet dat dit erg vervelend is, maar dat is de wet.

 

daddle

 

Blackfriday
Trainee
Bericht 4 van 8
1.150 Weergaven
Bericht 4 van 8
1.150 Weergaven

De Algemene voorwaarden van Medion is niet de wet en al helemaal niet een wet van Meden en Perzen.  Ze zijn niet in beton gegoten..

Een product als een smart tv behoort zo'n 4 jaar mee te gaan. Na 2jaar kapot en wordt gerepareerd met gloednieuwe onderdelen. Daarvan mag je verwachten dat de tv weer 2jaar meegaat. Maar het tegendeel blijkt; kapot na 1jaar, na afloop garantietermijn op de reparatie.....

Een tegemoetkoming zou fijn zijn.

Fishtown
Superuser
Bericht 5 van 8
1.143 Weergaven
Bericht 5 van 8
1.143 Weergaven

Hi @Blackfriday 

Compensatie zou mooi zijn...
Ja, dat zou het zijn, maar dat gaat niet gebeuren en je hebt er geen recht op, ook al is het heel vervelend dat de televisie defect is.
je kreeg al een gratis reparatie met reserveonderdelen 2 maanden na het verstrijken van de garantie als een gebaar van goede wil.
nu om meer vragen zal waarschijnlijk niet lukken.
Vaarwel Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
daddle
Superuser
Bericht 6 van 8
1.139 Weergaven
Bericht 6 van 8
1.139 Weergaven

@Blackfriday 

 


@Blackfriday  schrieb:

 

Een product als een smart tv behoort zo'n 4 jaar mee te gaan. Na 2jaar kapot en wordt gerepareerd met gloednieuwe onderdelen.


In welke wereld leef jij? Als Fishtown al zij, jij hebt buiten de algemene  garantietijd  een gratis reparatie gekregen. Maar daarvoor, en  daarna, gelden de garantievoorwaarden van Medion, en ik denk zij zijn meestal royaler dan de wettige bestemmingen. 

Maar in jouw geval, drie jaren na een koop is er zeker geen garantie meer te verwachten:

 


@Blackfriday  schrieb:

De Algemene voorwaarden van Medion is niet de wet en al helemaal niet een wet van Meden en Perzen.  Ze zijn niet in beton gegoten..

En jij citeerde zelf de Medion garantievoorwaarden; dus denk ik het is jouw wel bewust dat hun geldig zijn. Dit heeft niks te maken met "niet in beton gegoten" of van "Meden en Perzen". Deze idioom ken ik niet maar het sounds wel een beetje aanmatigend!

 

Of je geeft een Link naar een passage voor de wettige voorwaarden waarin explicit gedeclareerd word, dat je na een garantiereparatie een verlenging krijgt, ook op ingebouwde nieuwe onderdelen van meer dan een jaar.

 

Uiteraard kun je een goodwill reparatie aanvragen, maar zeker niet met die ondertoon want daar heb ik toch recht op.

 

daddle

 

 

Blackfriday
Trainee
Bericht 7 van 8
1.131 Weergaven
Bericht 7 van 8
1.131 Weergaven

De wettelijke garantie geldt zolang je mag verwachten dat het product meegaat.

In dit geval: je mag verwachten dat een smart tv minstens 4jaar meegaat.

Wanneer het product na twee jaar en twee maanden kapot gaat, geldt nog steeds de wettelijke garantie op het product.

Het product (de tv) wordt gemaakt met gloednieuwe onderdelen. Daarvan mag je verwachten dat deze minstens 4jaar meegaan. Maar nee: het product gaat kapot na1 jaar en 2 dagen na reparatie.

Ook dan geldt: 

De wettelijke garantie op een product dat 4jaar zou moeten meegaan. 

In dit geval 3jaar te vroeg ....

Compensatie is zeer wenselijk 

Blackfriday
Trainee
Bericht 8 van 8
1.114 Weergaven
Bericht 8 van 8
1.114 Weergaven

De service-hotline in Nederland is bereikbaar op 0900-2352534

In Nederland is de service hotline geopend: maandag t/m vrijdag van 07:00 uur tot 21:00 uur. Zaterdag van 10:00 uur tot 18:00 uur. Zon-en feestdagen van 10:00 uur tot 14:00 uur.

 

Wanneer u geen garantie meer heeft op uw product, kunt u in Nederland en België tijdens kantooruren op respectievelijk 0900-5433833 en 0900-51111 contact opnemen.

 

En wat een slechte service:

Met garantie is bellen gratis.

Maar wanneer je (volgens Medion) geen garantie meer krijgt (terwijl je er wel recht op hebt) betaal je € 0,70 per minuut.

Met een maximum van € 14,00 (veertien euro) per gesprek!!

 

 

7 ANTWOORDEN 7