annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kopieren van VHS naar DVD met Medion Life E70004 (MD 83425)

3 ANTWOORDEN 3
Tom77
Beginner
Bericht 1 van 4
1.583 Weergaven
Bericht 1 van 4
1.583 Weergaven

Kopieren van VHS naar DVD met Medion Life E70004 (MD 83425)

Ik heb thuis al even het toestel MD83425 waarmee je normaal van VHS naar DVD kan kopieren.
Jammer genoeg lijk ik daar maar niet in te slagen.

Ik heb de documentatie gevolgd en ben in de setup menu gegaan om de dubmodus in te stellen op VCR naar DVD.
Volgens de handleiding zou je daarna een DVD moeten plaatsen en zou je dan de tape moeten starten en vervolgens pauzeren. Daarna zou je naar DVD modus moeten gaan en de speed instellen om dan dubbing te drukken.
Dat lijkt me precies niet juist. Van het moment ik naar DVD modus ga stopt de pauzering van de VHS.
Ik heb geprobeerd in de VHS mode meteen op de dubbing knop te drukken maar dat lijkt ook niet te werken.
Het toestel is tot op heden amper gebruikt en zou eigenlijk niet defect mogen zijn. Het lijkt dan ook eerder of ik iets verkeerd doe.
Volgens de uitleg zou van het moment je een lege DVD plaatst het toestel die zelf moeten initialiseren. Ik heb geen idee hoe je moet weten of dat effectief gebeurt, ik zie bitter weinig gebeuren. Eer komt wel een melding dat een DVD - R geplaatst is.
Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met de DVD zelf, ook al zou ik niet meteen weten wat.
Hopelijk weet er iemand wat ik precies mis doe.
Alvast bedankt voor de hulp

 
 
 
3 ANTWOORDEN 3
Teske
Mentor
Bericht 2 van 4
1.472 Weergaven
Bericht 2 van 4
1.472 Weergaven

Beste @Tom77

 

Wij zien dat je tot op heden nog geen reactie hebt gehad op dit bericht. 

Zou je me kunnen laten weten of het ondertussen al opgelost is of dat je nog hulp nodig hebt? 

 

Groetjes Teske 

Tom77
Beginner
Bericht 3 van 4
1.462 Weergaven
Bericht 3 van 4
1.462 Weergaven

Beste @Teske ,

 

Ik heb tot op heden inderdaad nog geen reactie gehad.
Ik ben er ondertussen wel in geslaagd een extra toestel aan te koppelen via een SCART-kabel.
Op die manier lukt het wel om af te spelen en vervolgens delen op te nemen naar DVD.
Ik heb dan ook beeld van wat ik precies aan het opnemen ben.

De dubbing lijkt ondertussen ook te lukken maar niet helemaal zoals het in het boekje staat.
Tijdens het dubben heb ik ook geen beeld op de tv, wat het dubben wel erg moeilijk maakt.

Ik heb de indruk dat het is beginnen werken eens ik wat met de "input" knop op de afstandsbediening zat te "spelen".
Je zou denken dat het drukken op die knop telkens een andere input selecteert maar dat lijkt niet het geval te zijn.
Het geeft eerder aan dat je nu gaat scrollen tussen verschillende input signalen. Maw, na het drukken op de input knop moet je op de afstandsbediening nog naar boven of naar onder drukken om te wisselen tussen verschillende inputsignalen.
Het lijkt alsof het sindsdien werkt.   Zou dat kunnen?
Ik heb ook normaals door de instellingen gegaan maar daar heb ik volgens mij niets meer gewijzigd dus ik vermoed dat het inputsignaal het hem gedaan heeft.

Groetjes en alvast bedankt voor je reactie,

Tom


Teske
Mentor
Bericht 4 van 4
1.456 Weergaven
Bericht 4 van 4
1.456 Weergaven

Beste @Tom77

 

Zoals we het nu lezen lijken de problemen opgelost. 

Maar het is ons niet helemaal duidelijk wat je vragen op dit moment nog zijn. Zou je die nog even benoemen? Dan ga ik er weer mee aan de slag om je, hopelijk, te voorzien van een duidelijk antwoord. 

 

Groetjes Teske 

3 ANTWOORDEN 3