annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Backlight MD32190 lijkt kapot

OPGELOST
6 ANTWOORDEN 6
Gijs
Apprentice
Bericht 1 van 7
2.950 Weergaven
Bericht 1 van 7
2.950 Weergaven

Backlight MD32190 lijkt kapot

Het backlight lijkt kapot aan de linkerzijde.

De tv geeft donker beeld aan die kant. Is er iets wat ik zelf nog kan proberen om het te verhelpen? Heb inmiddels een nieuwe tv gekocht maar misschien voor de slaapkamer nog te redden.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Gijs
Apprentice
Bericht 3 van 7
2.844 Weergaven
Bericht 3 van 7
2.844 Weergaven

Helaas is hij buiten de garantie. Ik heb hem gisteren zelf open gemaakt omdat ie anders toch weg zou gaan. Na wat zoeken heb ik het probleem gevonden, de backlight word aangestuurd door een aantal lange printplaatjes die eronder zitten deze zitten aan elkaar verbonden en 1 van de verbindingen was niet goed waardoor de helft van het backlight niet aanging. Het nu gerepareerd 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
EastClintwood
Moderator
Bericht 2 van 7
2.870 Weergaven
Bericht 2 van 7
2.870 Weergaven

Hoi @Gijs,

 

Het is waarschijnlijk een defect.

 

Als de TV gerepareerd moet worden, neem dan contact op met onze serviceafdeling.

 

Groeten,

EastClintwood


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Gijs
Apprentice
Bericht 3 van 7
2.845 Weergaven
Bericht 3 van 7
2.845 Weergaven

Helaas is hij buiten de garantie. Ik heb hem gisteren zelf open gemaakt omdat ie anders toch weg zou gaan. Na wat zoeken heb ik het probleem gevonden, de backlight word aangestuurd door een aantal lange printplaatjes die eronder zitten deze zitten aan elkaar verbonden en 1 van de verbindingen was niet goed waardoor de helft van het backlight niet aanging. Het nu gerepareerd 

EastClintwood
Moderator
Bericht 4 van 7
2.837 Weergaven
Bericht 4 van 7
2.837 Weergaven

Hoi @Gijs 

 

Bedankt voor je feedback met de oplossing voor het probleem.


Groeten,

EastClintwood


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Capslockje
New Voice
Bericht 5 van 7
2.637 Weergaven
Bericht 5 van 7
2.637 Weergaven

Ik heb hetzelfde probleem met mijn tv ..de helft is schaduw, donker. Het leek even weg te zijn maar nu weer en aanhoudend. Baal enorm.  Wat kan ik doen? 

 

Groet

Capslockje
New Voice
Bericht 6 van 7
2.636 Weergaven
Bericht 6 van 7
2.636 Weergaven

och, is dit makkelijk te doen? 

Gijs
Apprentice
Bericht 7 van 7
2.614 Weergaven
Bericht 7 van 7
2.614 Weergaven

Nee het is niet heel gemakkelijk maar het is te doen. Waarschijnlijk moet de tv volledig uit elkaar en het hele scherm eraf wat best wel delicaat is. Er zijn wel wat YouTube filmpjes van. Zoek op vestel tv backlight repair. Bij mij was het een breukje in de aansturing van de led's. Dit zijn 3 langwerpige printplaatjes die aan elkaar verbonden zijn. Het beste is om ze te vervangen.

Screenshot_2022-10-23-10-30-23-155_com.android.chrome.jpg

6 ANTWOORDEN 6