annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koptelefoon gelijk met speakers ?

2 ANTWOORDEN 2
Kornomaniac
Beginner
Bericht 1 van 3
986 Weergaven
Bericht 1 van 3
986 Weergaven

Koptelefoon gelijk met speakers ?

Hoi !

 

Sinds kort eigenaar van een Medion MD31965 televisie.  

 

Nu gebruikte mijn vrouw op onze oude televisie een draadloze headset waarvan het ' dock' met een gewone 3,5mm plug in de aux poort ingestoken zat. We konden bij de oude tv tegelijkertijd muziek uit de speakers krijgen van de TV en uit de hoofdtelefoon.

 

Bij de Medion televisie valt het geluid van de speakers onmiddelijk weg als we het 3,5 MM stekkertje in de AUX poort steken. Ook al is de headset niet in gebruik. Gewoon dat het stekkertje in de AUX poort steekt maakt dat we geen geluid uit de speakers kunnen krijgen.

 

We moeten momenteel dus elke keer als de vrouw de hoofdtelefoon wilt gebruiken achter de televisie onkruiden om het stekkertje in te steken en naderhand weer uit te trekken.

 

Bestaat er hier een oplossing voor dat iemand weet ?

 

Dankuwel alvast 🙂

2 ANTWOORDEN 2
daddle
Superuser
Bericht 2 van 3
981 Weergaven
Bericht 2 van 3
981 Weergaven

@Kornomaniac 

 

Hallo,

ik heb deze TV niet, dus kann ik niet even vlug in het menu nakijken hoe de zettingen moeten ingesteld worden voor gelijktijdig  gebruik.

Ik denk in het algemeen schakelt de koptelefoon stekertje de TV luidsprekers af, net als bij jullie.

 

Misschien zijn er instellingen die dit kunnen voorkomen. Maar die ken ik niet, ook niet naar een kwartiertje  manual lezen.  😏

 

Heeft je draadloze headset transmitter alleen een analoge ingang? Of zit er ook een optical aansluiting (SPDIF) erin? Dan zou je die kunnen benutten. De TV heeft een optical out, die bei de meesten TVs altijd actief zijn.

 

Er is er een workaround. Koop een digitale DAC- converter voor  het omzetten van SPDIF-signalen naar analoog. In zo'n box zitten aan de analoge kant cinch plugs en 3,5 mm jack plug uitgangen.

Je kunt er dan daar de koptelefoon op aansluiten, en de luidsterkte  aan de hoofdtelefoon zelf regelen. 

 

Of je hebt een AV Receiver, dan kun je met de optical cable (TosLink, SPDIF) of een HDMI / ARC aansluiting

rechtstreeks op de ontvanger aansluiten, en daar je hoofdtelefoon koppeln.

 

Als er iemand meer weet, betrekkelijk het simutane benutten van TV luidsprekers en headsets, 

graag de informaties hier doorgeven.

 

 

Groetjes, daddle

Kornomaniac
Beginner
Bericht 3 van 3
964 Weergaven
Bericht 3 van 3
964 Weergaven

Dankuwel alvast ! Gaan we eens  proberen 😄

2 ANTWOORDEN 2