cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

APP

10 REPLIES 10
Hoornaert
Beginner
Message 1 of 11
4,465 Views
Message 1 of 11
4,465 Views

APP

Heb 2 weken geleden een tablet gekocht ( E10802 ) en had graag de App van mijn bank ( BNP Fortis ) geplaatst .De App is niet compatibel met het toestel word aangegeven bij Android. Heb info gevraagd bij mijn bank en volgens hen zijn de veiligheidsnormen niet in orde bij Medion . Kunnen jullie daar iets aan verhelpen , want het was de bedoeling om te bankieren zonder die kaartlezer ?

10 REPLIES 10
Iks-Jott
Superuser
Message 2 of 11
3,747 Views
Message 2 of 11
3,747 Views

Hoi @Hoornaert 

 

welkom bij de community.

 

Alleen informatie, geen hulp.

Gelijkaardige klachten i.v.m. de E10802 zijn ook in de Duitse sectie te vinden.

https://community.medion.com/t5/Tablet/MD-60364-E10802-inkompatible-zu-zahlreichen-Apps-im-Play-Stor... 

https://community.medion.com/t5/Tablet/Tablet-E10802/m-p/103614 

Groetjes
Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Hoornaert
Beginner
Message 3 of 11
3,743 Views
Message 3 of 11
3,743 Views

Kunt u mij dan de weg wijzen waar ik met mijn probleem terecht kan, lijkt me niet zo simpel bij Medion !!

Iks-Jott
Superuser
Message 4 of 11
3,739 Views
Message 4 of 11
3,739 Views

@Hoornaert 

 

Misschien kan @Snelleschildpad , dat is een medewerker van Medion en door het @ voor zijn naam nu gewaarschuwd, jou helpen.

 

Groetjes

 

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Iks-Jott
Superuser
Message 5 of 11
3,738 Views
Message 5 of 11
3,738 Views

@Hoornaert 

 

Of via deze contactmogelijkheden:

https://www.medion.com/nl/service/contact 

 


Maandag tot en met vrijdag:
08.30 - 21.00 uur
Zaterdag:
10.00 - 18.00 uur
Feestdagen:
10.00 - 14.00 uur
Buiten deze uren kunt u gebruik maken van onze voicemaildienst met terugbeloptie.

Telefoonnummer hotline:
0900 - 2352534 (Lokaal tarief, plus eventuele kosten van uw provider)
Fax: 0900 - 3292534

Heeft u een vraag over een artikel dat buiten de garantie is, dan helpen wij u vanzelfsprekend ook graag verder.

Maandag tot en met vrijdag:
08.30 - 17.00 uur

Telefoonnummer buiten de garantie hotline:
0900-5433833 (€0,70 per minuut)

 

 

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
WZwijger
Tutor
Message 6 of 11
3,726 Views
Message 6 of 11
3,726 Views

Beste,

 

Heeft u voordat u de App heeft geïnstalleerd uw tablet beveiligd met een toegangscode, dan wel patroon, of vingerafdruk (wanneer dit wordt ondersteund).

De tablet draait op Android 10, dat is een recente android versie.

Verder zie ik bij uw bank geen eisen met betrekking tot merk of andere veilgheidseisen die aan een Android apparaat worden gesteld.

Heeft u zich aangemeld met een Google account tijdens de installatie van de tablet, om te kunnen telebankieren moet u namelijk volledig gebruik kunnen maken van de Google Play Store en daar heeft u een account voor nodig.

Heeft u al geprobeerd de tablet te resetten naar fabrieksinstellingen en daarna de setup nogmaals helemaal opnieuw uit te voeren.

Tijdens de eerste installatie worden belangrijke zaken op uw tablet geïnstalleerd, die ervoor zorg dragen dat uw tablet veilig is.

 

Ik kan verder geen reden bedenken wanneer u een google account heeft en deze is geactiveerd, u alle updates heeft binnengehaald en uw tablet heeft beveiligd met een code, telebankieren niet mogelijk zou zijn. Uw Android versie is echt recent genoeg.

 

Succes verder met de oplossing.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger

Hoornaert
Beginner
Message 7 of 11
3,671 Views
Message 7 of 11
3,671 Views

Het probleem zou moeten opgelost worden door Medion zelf in samenwerking met  Fortis !! Ik ben er al uren mee bezig geweest , bij Medion kan je niet echt in contact komen , vind het triestig dat we via deze site moeten ons probleem aangeven. Het is geweten bij Fortis dat hun App voor Easybanking NIET kan geplaatst worden op een recent aangekocht aangekocht tablet omdat ZIJ vinden dat het toestel niet veilig genoeg is !! Zij raden mij aan om het toestel in te leveren en een ander merk te kopen ! DAT IS TOCH niet meer logisch. De App van BEO bank stond na 1 minuut op mijn tablet .

 

Dus Fortis vraagt aan mij dat Medion iets zou moeten wijzigen aan hun software maar ik kan niet echt rechtstreeks mijn probleem uitleggen bij Medion en langs beide kanten is er niemand die echt er iets aan doet .

Snelleschildpad
Moderator
Message 8 of 11
3,628 Views
Message 8 of 11
3,628 Views

hallo @Hoornaert 

 

Zijn de laatste update's al geinstalleerd van je tablet? welke versie draai je momenteel en welke versie heeft deze software nodig. 

Medion geeft geen garantie / ondersteuning op applicaties van derde. 

 

Iks-Jott heeft al contact gegevens doorgestuurd om eventueel de helpdesk te informeren hierover. en per e-mail is Medion altijd te bereiken. 

 

Groet

Snelle. 



Beloon helpende antwoorden met Kudos en markeer het beste antwoord/de beste oplossing met als oplossing accepteren.


Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.
Hoornaert
Beginner
Message 9 of 11
3,622 Views
Message 9 of 11
3,622 Views

Ik moet in herhaling vallen : Het toestel is een paar weken geleden aangekocht ( 200 € ), draait op Android 10 ( laatste versie en is geupdate )!!  Het is een toestel aangekocht voor het lezen van digitale krant en af en toe eens te bankieren met de App van Fortis ( met pincode ) .De App voor het bankieren bij Fortis word geweigerd omdat het toestel zogezegd niet compactibel is voor deze App! Ik heb al uren gebeld met Foris , maar een oplossing kwam er niet , ze weigeren de app er te laten opzetten omdat ze zeggen dat het toestel niet veilig genoeg is .Ze gaan zelfs verder met HUN oplossing : ruil het toestel in en koopt een duurder versie bij een ander merk !!! Ik hoopte via deze weg dat Medion zou reageren naar Fortis toe om het probleem opgelost te krijgen want bij Samsung tablet  ( 4 jaar oud ) geen probleem ! Ook GSM  ( Xiaomi ) geen probleem . Hopelijk geraakt dit bericht eens bij de gepaste persoon bij Medion voor de service en een oplossing , want ik kan persoonlijk niks aan de software bij Medion of Fortis veranderen . Toch heel frustrerend dat je een simpel App voor internet bankieren na reeds veel uren zoekwerk niet geplaatst krijgt en de tips niet werken !

WZwijger
Tutor
Message 10 of 11
3,615 Views
Message 10 of 11
3,615 Views

@Hoornaert 

Beste,

Dit forum bestaat uit tot zover ik weet uit vrijwilligers die andere mensen willen helpen.

Ik ben dan ook niet werkzaam bij Medion, op geen enkele wijze of op een andere manier bij hen betrokken.

Ik kan uw probleem dan ook niet oplossen.

Het is een goed bedoeld advies, waarbij ik u probeer te helpen.

 

In dit geval zou ik u toch adviseren om contact op te nemen met de "echte servicedesk".

Geen idee of hier ook medewerkers van Medion zelf actief zijn, die uw klacht opmerken, maar dat kan misschien wel eens heel lang duren en tot die tijd bent u niet geholpen.

 

Als ik u was en nu gaat u merken dat ik niet werkzaam bij Medion, zou ik het volgende doen:

Een lijst opvragen bij uw huidige bank van tablets die zij ondersteunen, deze tablet retourneren, u heeft dacht ik 14 dagen bedenktijd en een andere tablet aanschaffen wanneer het kunnen bankieren op een tablet echt voor u van belang is.

 

Gezien het feit dat u alle oplossingen al heeft uitgevoerd die zijn aangedragen is dat mijn advies.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger.

 

 

10 REPLIES 10