annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

medion E69143 MD 43142

8 RÉPONSES 8
henrijak
New Voice
Message 1 sur 9
579 Visites
Message 1 sur 9
579 Visites

medion E69143 MD 43142

Bij het digitaliseren van de audio cassette op de USB-stick loopt het telkens snel mis, na enkele seconden of een minuut al, dan stopt de cassette en beëindigt de  REC-opname, op de dispaly verschijnt dan TS (of is het T5?) en de REC wordt onderbroken en beëindigd (END). In de map Record van de USB-stick verschijnt dan de digitalisering van die enkele seconden tot minuut. Wat doe ik verkeerd? Waarom stopt de opname snel?

8 RÉPONSES 8
Fishtown
Superuser
Message 2 sur 9
561 Visites
Message 2 sur 9
561 Visites

Hi @henrijak 

Siehe deutschen Beitrag.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Paul2023
Tutor
Message 3 sur 9
540 Visites
Message 3 sur 9
540 Visites

Hoi @henrijak,

 

Het kan zijn dat het probleem veroorzaakt wordt door de automatische/handmatige indeling in tracks. Je zou onderstaande stappen kunnen doorlopen en controleren of er iets verandert aan de opnames.

 

Het apparaat herkent automatisch wanneer een track eindigt en een nieuwe track begint. Wanneer je een medium met meerdere tracks wilt opnemen, kan elke afzonderlijke track automatisch als een apart bestand op het opslagmedium worden ingedeeld. Deze automatische indeling is voor elke opname ingeschakeld. Als u de automatische indeling wilt in- of uitschakelen, stelt u dit vóór de opname als volgt in:

− Druk indien nodig meermaals keren op de toets FUNCTION totdat op het display de modus PHON verschijnt.
− Kies door een- of meermaals te drukken op MODE/CLOCK de instelling T-OF (automatische indeling uit) of T-ON (automatische indeling aan).

Wanneer u de indeling in tracks hebt uitgeschakeld, kunt u de tracks ook handmatig indelen:

− Druk hiervoor tijdens de opname op de toets MODE/CLOCK. Het afspeelmedium stopt kort, voegt een nieuwe track toe en gaat verder met de opname. Externe afspeelmedia die worden aangesloten via de AUX IN-ingang (bijv. een MP3-speler), stoppen niet automatisch. Hier moet je het afspelen handmatig onderbreken en voortzetten.

 

Graag hoor ik van jou of hiermee het probleem opgelost is.

 

Groet,

Paul2023

 

 

henrijak
New Voice
Message 4 sur 9
524 Visites
Message 4 sur 9
524 Visites

Hallo Paul2023,

 

Hartelijk dank voor uw suggesties. Ik had de T-OF-modus al ingesteld.

Wat ik nu merk is dat de cassette na een paar seconden of maximaal een minuut ook in de afspeelmodus niet meer afspeelt maar stopt,  dus ook zonder REC. Ik heb het met meerdere cassettes geprobeerd. Is er een manier om daaraan te verhelpen?

Paul2023
Tutor
Message 5 sur 9
517 Visites
Message 5 sur 9
517 Visites

Hoi @henrijak ,

 

Heel vervelend dat het probleem zich nog steeds voordoet ondanks de aangedragen suggesties.

 

Mogelijk bevindt er zich restspanning in jouw platendigitaliseerder, die jij op de volgende wijze kunt verwijderen:

 

1. Schakel het apparaat uit.
2. Haal de stekker van de stroomtoevoer uit het stopcontact.
3. Druk 10 maal op de powerknop van het apparaaat.
4. Verwijder de back-upbatterij en plaats deze weer terug.
5. Bevestig de stekker van de stroomtoevoer weer in het stopcontact.
6. Schakel het apparaat weer in en controleer of het probleem verholpen is.

 

Het apparaat wordt op deze manier gereset. Hopelijk wordt hiermee het probleem verholpen.

 

Groet,

Paul2023

henrijak
New Voice
Message 6 sur 9
504 Visites
Message 6 sur 9
504 Visites

Hallo Paul 2023,

 

Bezit dit toestel een back-upbatterij? Ik zie er geen

Paul2023
Tutor
Message 7 sur 9
464 Visites
Message 7 sur 9
464 Visites

Hoi @henrijak,

 

Voor zover ik het kan natrekken is de enige batterij die bij dit apparaat hoort, een knoopcel-batterij die in de afstandsbediening zit. Deze informatie haal ik uit de handleiding.

Ik ga daarom er vanuit dat het om deze batterij gaat. Graag stel ik voor om het tóch te proberen met het voorgaande advies. 

 

Groet,

Paul2023

henrijak
New Voice
Message 8 sur 9
444 Visites
Message 8 sur 9
444 Visites

Beste Paul2023,

 

Ook dat helpt niet, het afspelen stopt nog steeds snel, telkens weer (de batterij van de afstandsbediening heb ik niet kunnen verwijderen, heb die afstandsbediening dan weggestopt, dus daaraan zal het niet liggen, vermoed ik. Het toestel zelf heeft geen batterij).

Kan ik nog iets uitproberen?

Paul2023
Tutor
Message 9 sur 9
281 Visites
Message 9 sur 9
281 Visites

Hoi @henrijak ,

 

Ik heb jou een privé bericht gestuurd. graag het advies daarin opvolgen.

 

Groet,

Paul2023

8 RÉPONSES 8