annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

toetsen verschijnen dubbel

OPGELOST
35 ANTWOORDEN 35
zelister
Beginner
Bericht 1 van 36
18.787 Weergaven
Bericht 1 van 36
18.787 Weergaven

toetsen verschijnen dubbel

Hallo, ik heb sinds zo'n drie dagen geleden een probleem met mijn Medion notebook (MSN: 30027364). Wanneer ik typ, verschijnen sommige letters dubbel. Het lijkt niet te gaan om specifieke toetsen, het gebeurt met zowat elke toets op mijn toetsenbord zonder schijnbare  regelmaat. Ik heb geen drank of eten gemorst over de toetsen dus dat kan de oorzaak niet zijn. Ik heb ook de typsnelheid een stuk lager gezet, maar dit lost het probleem ook niet op. Ik heb het een keer eerder meegemaakt enkele maanden terug, en ik denk dat het probleem zichzelf toen heeft opgelost nadat ik de laptop opnieuw heb opgestart. Beide keren dat dit gebbeurde verdween ook het zoekvak van mijn taakbalk en kan ik deze niet opnieuw instellenn, hij is gewoon volledig uit mijn opties verdwenen. Daarbij stonden mijn office programma's plotseling in aanraakmodus hoewel ik dit nooit gebruik. Ik heb voor de zekerheid mijn touchscreen uitgezet omdat  ik dacht dat dit er mogelijk iets mee te maken had maar ook dan werkt het toetsenbord niet meer correect. SSoms heb ik weinig last van de dubbele toetsen, maar op andere momenten gebeurt het verschillende keren binnen één zin. 

 

Ik heb de dubbele letters die tijdenss het typen van dit bericht verschenen gewoon laten staan in de hoop dat het het probleem een beetje zou illustreren. Ik heb de laptop al talloze keren opnieuw opgestart maar er verandert niets. Momenteeel is het wel enorm storend omdaat ik doorheen de week allerlei llessen heb en zeer regelmatig veel moet schrijven, en al de fouten die ik tussendoor moet verbeteren omdat het toetsenbord  dubbel typt nemen nnogal wat tijd in beslag. Weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn en of ik dit misschien zelf kan oplossen? 

Tags (1)
35 ANTWOORDEN 35
Northlander
Trainee
Bericht 11 van 36
4.058 Weergaven
Bericht 11 van 36
4.058 Weergaven

Hetzelfde probleem met mijn laptop MD 62450, en zoals verwacht : TOTAAL geen oplossing/reactie van Medion,

Medion mag hier eindelijk werk van maken !

Outy
Moderator
Bericht 12 van 36
4.025 Weergaven
Bericht 12 van 36
4.025 Weergaven

Je kan ook afhankelijke driver updates uitschakelen of deze terugzetten.

Hebben jullie eventueel al een driver rollback geprobeerd? 

 

How to roll back a device driver on Windows 10 | Windows Central

 

Zo niet, even proberen en kijken of dit het probleem oplost?

 

Groetjes!

Northlander
Trainee
Bericht 13 van 36
4.017 Weergaven
Bericht 13 van 36
4.017 Weergaven

Hallo, probleem is dat dit nu al ongeveer bijna een maand zich stelt, welke update dan te verwijderen? mvg, Alain

WZwijger
Tutor
Bericht 14 van 36
4.009 Weergaven
Bericht 14 van 36
4.009 Weergaven

Ik heb gezocht op internet en iemand anders met een Medion laptop had dit probleem ook.

 

In deze topic stond een oplossing:

 

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-other_settings-winpc/toetsenbord-werkt-...

 

Misschien dat mensen hiermee geholpen zijn.

 

Met vriendelijke groet,

WZwijger.

stevendereus
Trainee
Bericht 15 van 36
3.988 Weergaven
Bericht 15 van 36
3.988 Weergaven

Hallo,

Driver rollback voor het standaard toetsenbord kan niet (optie niet beschikbaar). De driver zelf (van Windows) is er al een van 2006 - is dus niet recentelijk geüpdatet.

Ik heb  wel het toetsenbord via computerbeheer verwijderd, maar dat helpt niet.

Ik zoek weer verder 😉

 

 

Iks-Jott
Superuser
Bericht 16 van 36
3.984 Weergaven
Bericht 16 van 36
3.984 Weergaven

@stevendereus 

 

https://www.bleepingcomputer.com/news/microsoft/microsoft-employees-explain-why-all-windows-drivers-... 

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
WZwijger
Tutor
Bericht 17 van 36
3.976 Weergaven
Bericht 17 van 36
3.976 Weergaven

@stevendereus In de link die ik had gegeven ging het om twee zaken:

1. het verwijderen van de driver van het huidige toetsenbord.

2. het verwijderen van de driver voor je touchpad.

 

Daarna computer helemaal opnieuw opstarten.

 

Conclusie van de link dit ik had gepost: toetsenbord werkt nu wel, na opnieuw opstarten wordt dit schijnbaar vanzelf geregeld. Touchpad werkt niet goed: oude driver terugplaatsen uit de rescue disk die op je schijf staat.

 

Dat was de oplossing uit de link, alleen het toetsenbord verwijderen is schijnbaar niet genoeg...

 

Succes verder.

 

Met vriendelijke groet, WZwijger

Northlander
Trainee
Bericht 18 van 36
3.965 Weergaven
Bericht 18 van 36
3.965 Weergaven

Hallo, allen bedankt voor de vele tips, maar ... ik ben heb weinig ervaring met de voorgestelde oplossingen, kan iemand dit wat duidelijker maken voor een 'leek'? , mvg, Northlander

 

daddle
Superuser
Bericht 19 van 36
12.776 Weergaven
Bericht 19 van 36
12.776 Weergaven

@Northlander 

 

Hi Northländer,

 

het loopt daar op neer dat een verkeerde safety-update voor Win 10 deze fout produceert. En het belangrijkste ist dat de 

Intel® HID Eventtreibers op versie  2.2.1.383 terug gezet moet worden

Er is in de duitse  community een oplossing aan gegeven.

-->  https://community.medion.com/t5/FAQs/Meine-Notebook-Tastatur-schreibt-einige-Zeichen-doppelt-was-kan...

Maar daardoor dat jij niet aangeeft welke  PC jij hebt  weet ik niet precies of het ook voor jouw PC past- 

Welk is  MSN nummer heeft jouw PC Staat op een Stikker onder aan de Laptop of PC.

 

MVG, daddle

 

 

stevendereus
Trainee
Bericht 20 van 36
3.939 Weergaven
Bericht 20 van 36
3.939 Weergaven

@Northlander @WZwijger @daddle 

 

Ik heb de instructies in de link die Daddle gedeeld had gevolgd en met enige reserve kan ik zeggen dat 't tot nu toe weer goed gaat...

Ben benieuwd hoe lang het zo blijft. Deze zinnen heb ik in ieder geval probleemloos kunnen typen!

 

Bedankt!

35 ANTWOORDEN 35