annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

recovery

28 ANTWOORDEN 28
mrgreen36
Trainee
Bericht 1 van 29
7.229 Weergaven
Bericht 1 van 29
7.229 Weergaven

recovery

hoi kan mijn laptop niet recoveren 

krijg deze melding : er is geen fabrieksafbeelding neem contact op met klanten service 

wat is dit het is gewoon aanwezig op de recovery partitie heb er niet aan gezeten of iets 

28 ANTWOORDEN 28
daddle
Superuser
Bericht 11 van 29
2.234 Weergaven
Bericht 11 van 29
2.234 Weergaven

@mrgreen36 

 

Maar aan wie behoort dan die PC? De BitLocker moet active opgezet worden. Dit gaat niet zomaar  zonder autorisatie.

 

mrgreen36
Trainee
Bericht 12 van 29
2.231 Weergaven
Bericht 12 van 29
2.231 Weergaven

het is een pc van medion 

en van mij en heb geen sleutel er van gr davy

daddle
Superuser
Bericht 13 van 29
2.228 Weergaven
Bericht 13 van 29
2.228 Weergaven

@mrgreen36 

 

Hoe oud? Was het een B-model? Wanneer en waar gekocht?

Normal  is er geen BitLocker actief, en ook  geen Win Pro versie geinstalleerd, en zeker niet op een Akoya S15449.

Dus hoe weet je dat BitLocker actief is? Dit gaat alleen op een Windows Pro Versie. En waar vandaan weet jij dat de disks door BitLocker vergrendelt is? Dat hij de Recover files niet vind, zegt  niet dat BitLocker er oorzakelijk voor is. Maar de Resetup van Win 10

En als ik al zei, de S15449 werd verkocht met Windows Home, en Win Home kann geen BitLocker.

 

Heb jij op partitie D:\ of E:\ een map tools? Zit er de programma PowerRecover erin?

Als ja, dann mag je deze opnieuw installeren en de setup.exe oproepen. Misschien lukt het dan

 

Maar zeg eens, waarom moet je Recover doorvoeren; je zei toch in Post 6 je had Win 10 al opnieuw geinstalleerd?

 

daddle

 

 

mrgreen36
Trainee
Bericht 14 van 29
2.212 Weergaven
Bericht 14 van 29
2.212 Weergaven

was van alles aan de hand er was een reden om te recoveren

de laptop is splinter nieuw en er staat windows 10 home op 

en ja bitlocker staat standaard aan 

heb de pc opnieuw geinstalleerd

moest daarvoor eerst een partitie verwijderen om opnieuw et kunnen installeren

heb dit gedaan dat was van wegen bitlocker

heb alleen c: schijf verwijder en opnieuw aan gemaakt en geformateerd

na de installatie had ik dus geen toegang meer tot de d: schijf van wegen versleuteling

heb geen idee hoe ik dit kan oplossen 

gr davy

 

daddle
Superuser
Bericht 15 van 29
2.203 Weergaven
Bericht 15 van 29
2.203 Weergaven

@mrgreen36 

 

Sorry, maar een Windows 10 Home heeft geen BitLocker, en in een nieuwe PC/Laptop is deze zeker niet op actief  gezet.

Je zegt ook niet van wie of waar je die gekocht hebt.  

Of de PC was al een keer verkocht en in de shop terug gebracht worden, en diegene heeft een Windows Pro erop geinstalleerd. Of je kocht hem van prive.

Maar hoe had je Windows van een stick hebben kunnen installeren, als je in Post 6 zegt?

Maar Sorry, meer kan ik niet doen. Ben ook geen friendje van BitLocker voor prive.

Misschien is er hier iemand anders die jouw kan verder helpen; misschien een Mod @Gehringer 

 

daddle

 

mrgreen36
Trainee
Bericht 16 van 29
2.195 Weergaven
Bericht 16 van 29
2.195 Weergaven

zal je een screen laten zien Naamloos.jpg

mrgreen36
Trainee
Bericht 17 van 29
2.192 Weergaven
Bericht 17 van 29
2.192 Weergaven

heb de laptop gekocht bij coolblue

het is net een week oud

heb windows via stick geinstalleerd via instructies van medion

en ja bitlocker zit wel op 10 home anders zeg ik dat niet

mrgreen36
Trainee
Bericht 18 van 29
2.189 Weergaven
Bericht 18 van 29
2.189 Weergaven

heb bitlocker al ontgrendeld via mijn windows account daar is de sleutel gr davy

en op de screen is te zien dat bitlocker wel degelijk op windows 10 home zit

mrgreen36
Trainee
Bericht 19 van 29
2.183 Weergaven
Bericht 19 van 29
2.183 Weergaven

het is blijkbaar apperaat versleuteling wat op iedere editie zit

en niet bitlocker raar dat er wel instellingen van zijn  maar goed 

daddle
Superuser
Bericht 20 van 29
2.177 Weergaven
Bericht 20 van 29
2.177 Weergaven

@mrgreen36 

 

Eerst beweer je kunt niet Recovern daardoor dat de Recover partitie versleuteld  is met  BitLocker ( in Post 😎

Wat ik betwijfel, Win 10 Home heeft geen BitLocker. Wat mogelijk is is een apparateversleuteling, maar die is in de meeste Windows OEM edities van Medion niet geintegreert.

Lees hier --> https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/apparaatversleuteling-in-windows-10-ad5dcf4b-dbe0-2331-2... 

Dan zeg je in post 12  je hebt geen sleutel of pin ervoor. Maar die heb je wel, het das is jouw admin account!

Maar nu zeg je je hebt BitLocker (of de apparaatversleuteling dan) ongrendeld, Dus zou je nu kunnen recovern?

 

Maar als ik zei, na een Win 10 nieuwe installatie mit de MediaCreationTool stick functioneert PowerRecover niet meer. Dit heeft niets te maken met de versleuteling, maar daarmee dat er een nieuwe Bootloader geschreven werd.

 

Dus vroeg ik of je een map Tools op de D- of E-partitie hebt, maar geen antwoord. Misschien zit daar de PowerRecover Installatie tool. Dan kun je die met setup.exe opnieuw of beter gezegd  na-installeren.

 

Ik zie net je hebt tussendoor een paar posts en een picture gepostet. Misschien is het niet de standaard BitLocker, maar als ze op de Microsoft  pagina zeggen apparaatversleuteling.

 

Maar er zit ook een Experience package erop, misschien daardoor. 

 

Ik zelf heb 4 PCs met Win 10 Home (2 heel nieuwe) en op geen is er de apparaatversleuteling. Misschien hebben jullie in NL andere license regulations met Microsoft.

 

Gaat nu de recover functie? Dat was toch de basic question.

 

daddle

  

 

 

28 ANTWOORDEN 28