abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Welke docking voor Medion Akoya E16423

3 ANTWORTEN 3
SilviaK
Beginner
Nachricht 1 von 4
696 Aufrufe
Nachricht 1 von 4
696 Aufrufe

Welke docking voor Medion Akoya E16423

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een Medion laptop (E16423). Nu wil ik graag meerdere externe harde schijven koppelen, ook heb ik een muis eraan hangen, maar ik heb niet genoeg poorten, blijkt. Ik vroeg me af of ik dan een docking nodig heb en zo ja, welke is geschikt voor mijn laptop?

Alvast bedankt voor de reacties.

groeten,

Silvia

3 ANTWORTEN 3
Paul2023
Tutor
Nachricht 2 von 4
681 Aufrufe
Nachricht 2 von 4
681 Aufrufe

Hoi @SilviaK ,

 

Indien je de mogelijkheid wilt hebben om meerdere USB apparaten aan te sluiten, kan je overwegen om een USB hub 3.2 aan te schaffen. Je bent dan in ieder geval goedkoper uit. In het geval je behalve USB apparaten, ook meer dat 1 extra monitor wilt aansluiten op jouw laptop, adviseer ik jou een docking station met USB 3.2 aansluiting aan te schaffen.

 

Een hub is puur voor het dupliceren van de USB poorten. Een docking station is 'multifunctioneel'. Met ander woorden, hierop kunt je ook bv een monitor en eventueel de power supply aansluiten (mits dit ook via de USB3.2 gaat ). Tevens heb je bij een dockingstation (in de meeste gevallen) maar één kabel die je moet loskoppelen bij het meenemen van de laptop, en bij een hub minimaal 2 (hub en power supply). Bij een docking station kun je meerdere schermen aansluiten aangezien de docking station meestal zijn eigen HDMI poorten heeft, die doorlinken naar de (mini) USB3.2. 

 

Groet,

Paul2023

SilviaK
Beginner
Nachricht 3 von 4
631 Aufrufe
Nachricht 3 von 4
631 Aufrufe

Hoi @Paul2023 

 

Bedankt voor je snelle en duidelijk uitleg.

Ik wil inderdaad meerdere apparaten aansluiten en ook een monitor, aangezien ik foto's bewerk en dan werkt dat prettiger.

Ik ga dus voor een docking. Bedankt voor je advies, ik ga ermee aan de slag.

 

hartelijke groeten,

Silvia

Paul2023
Tutor
Nachricht 4 von 4
598 Aufrufe
Nachricht 4 von 4
598 Aufrufe

Hoi @SilviaK .

 

Graag gedaan!

 

Groet,

Paul2023

3 ANTWORTEN 3