annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Niet herstelde herstelling

20 ANTWOORDEN 20
vtx
Apprentice
Bericht 1 van 21
7.174 Weergaven
Bericht 1 van 21
7.174 Weergaven

Niet herstelde herstelling

Hoi,

 

Mijn 6 maanden oude Akoya portable had twee hardwareproblemen gekregen de voorbije maanden. Eentje dat vervelend was (de luidsprekers), en eentje dat de portable volkomen onbruikbaar maakte (toetsenbord). Probleem gemeld via de klantendienst, en portable mocht teruggestuurd worden. Op 14 januari teruggestuurd, en vandaag 25/11 blij toen ik de portable reeds hersteld terugkreeg.

 

Maar... hoewel het probleem met de luidsprekers opgelost is (zijn vervangen volgens de werkbon), is dat probleem met het toetsenbord niet, waardoor ik vrijwel niets kan aanvangen met die portable want ik kan zelfs mijn draadloos netwerk niet op, omdat als ik het juiste wachtwoord invul, dit anders wordt ingevoerd dan zoals ik het invoer. Laat staan dat het mogelijk zou zijn een e-mail of brief te schrijven.

 

Hoe los je zo iets op? Opnieuw de Medion hotline vragen opnieuw een RMA toe te kennen. Het is maar dat we zo even bezig kunnen blijven. Had nochtans een zéér gedetailleerde brief toegevoegd bij die portable waarin het probleem uitgelegd stond.

 

20 ANTWOORDEN 20
vtx
Apprentice
Bericht 11 van 21
4.297 Weergaven
Bericht 11 van 21
4.297 Weergaven

En de saga gaat verder.

 

Heb ondertussen ook klacht ingediend bij Aldi waar ik de betreffende notebook gekocht heb.

 

Ondertussen heb ik ook van Medion hun verontschuldigingen ontvangen omdat ze mij de verkeerde specs hebben doorgestuurd (waar ik vervolgens akkoord mee was gegaan), en dat ik notebook helaas nogmaals zal moeten terugsturen, om dan opnieuw naar een andere oplossing te kijken.

 

Ik heb daarop dan ook het antwoord gestuurd dat ik eergisteren bij Aldi België klacht ingediend heb, en dat ze het nu maar onderling zelf moeten uitvechten hoe er een oplossing moet komen. Ik heb veel geduld gehad, maar het is op.

 

We zijn ondertussen een dag verder, en ik heb mijn terugstuur-voucher nog niet ontvangen van Medion. Van Aldi weet ik wel dat ze een dossier opgestart hebben, en dat ze er mee bezig zijn. Zucht.

 

vtx
Apprentice
Bericht 12 van 21
4.287 Weergaven
Bericht 12 van 21
4.287 Weergaven

waarschuwing voor gevoelige lezers: gefrustreerde modus ingeschakeld 😉

 

En alweer een dag later, krijg je de melding dat er opnieuw een verzendlabel zal opgestuurd worden. Dat komt via e-mail... en typisch duurt dat ook een dag. Dan zijn we alweer zaterdag. Dan duurt het nog tot maandag waarschijnlijk alvorens het pakketje onderweg is vanaf het DPD ophaalpunt tot het delivery point van Medion. Dan gaat er ook nog een paar dagen overheen alvorens het bij de juiste dienst terecht komt. Dan komt dat daar ook in een wachtrij terecht van een paar dagen. Dan wordt er een paar dagen over gedaan om een belissing te nemen wat ze gaan doen, wie weet wat dat gaat zijn.

 

Ben benieuwd hoe lang dit uiteindelijk nog gaat duren.

 

Zo lang de notebook goed werkte, was ik er best tevreden over. Maar als er iets aan is. O jee.

 

Wordt vervolgd Gefrustreerde smiley

 

vtx
Apprentice
Bericht 13 van 21
4.285 Weergaven
Bericht 13 van 21
4.285 Weergaven

Heb het gevoel dat Medion meeleest. 2 minuten nadat ik dit schreef viel het verzendlabel in mijn mailbox. We zullen die eens zo snel als mogelijk afdrukken, op de doos kleven en afgeven bij een DPD ophaalpunt. Voor de vierde maal dit jaar.

vtx
Apprentice
Bericht 14 van 21
4.274 Weergaven
Bericht 14 van 21
4.274 Weergaven

Afgegeven in DPD ophaalpuntt op 10 maart. Afgehaald door DPD op 11 maart. Algeleverd bij Medion op 14 maart.

Geen verdere communicatie ontvangen van Medion noch Aldi.

 

vtx
Apprentice
Bericht 15 van 21
4.264 Weergaven
Bericht 15 van 21
4.264 Weergaven

Excuseer... blijkbaar afgeleverd bij de logistieke partner van Medion gisteren en niet Medion zelf... wat dus nog niet wil zeggen dat Medion hem vandaag al had. En we wachten maar. Ik hoop dat ik rap van de ellende af ben, en mijn geld terug krijg.

 

vtx
Apprentice
Bericht 16 van 21
4.254 Weergaven
Bericht 16 van 21
4.254 Weergaven

Mogelijk zal hij terugbetaald worden... na 70 dagen ellende. Maar weet nog niet of dit het volledige bedrag zal zijn, of gedeeltelijk (waarmee ik vervolgens ook alweer niet akkoord ga gaan). En ook niet wanneer.

 

Weet iemand hoe lang die terugbetaling typisch duurt uit eigen ervaring?

 

vtx
Apprentice
Bericht 17 van 21
4.232 Weergaven
Bericht 17 van 21
4.232 Weergaven

Medion heeft me gebeld, en er is me effectief mondeling beloofd dat hij volledig zal terugebetaald worden. We zijn een weekje verder, en nog steeds niets op mijn rekening te zien.

 

Oorzaak van het probleem: vals intermiterend contact van rechter shifttoets. Wellicht oplosbaar door diafragma onder toets schoon te maken met ipa. Zeker oplosbaar door toetsenbord te vervangen, maar misschien waren er geen meer voor dit model. Vreemd. Mits servicehandleiding mij te bezorgen had ik dit zelf kunnen oplossen binnen een half uur. Effectieve oplossing: portable drie keer opgestuurd, en niet naar gekeken, en dan maar vernietigd. Vervolgens mislukte poging tot vervanging door een minderwaardig toestel. Vervolgens terugbetaling die nog moet komen. Gezien de track-record acht ik de kans klein dat het effectief helemaal in orde komt, maar ik houd nog twee stokken achter de deur.

Als het uiteindelijk niet opgelost geraakt kan de directeur van Aldi NV Erpe-Mere het komen uitleggen voor de rechtbank. Ben er tamelijk zeker van dat ik aan het langste eind ga trekken, en bovendien zal daar ook een schadevergoeding gevraagd worden, want ik kan schade bewijzen. Dan kunnen Aldi en Medion het onderling maar gaan uitvechten.

 

Resultaat: klant zéér ontevreden. Uren en uren tijd verloren. Medion medewerkers werk bezorgd. Medion op kosten gejaagd, want dit heeft uren werk gekost. De enige winnaar van dit verhaal is DPD.

 

Benieuwd wat er met mijn oorspronkelijk MD99850 is gebeurd. Was op dit zeer kleine defectje, met een grote impact helaas, na, een perfect werkend toestel. Zou me eigenlijk niet gek veel verbazen dat mijn eigendom - want wettelijk gezien is het dat nog steeds - ondertussen bij een andere klant zit met een andere toetsenbord-layout.

 

vtx
Apprentice
Bericht 18 van 21
4.225 Weergaven
Bericht 18 van 21
4.225 Weergaven

Ofwel toeval ofwel indruk gemaakt want mijn bank geeft aan dat er een lopende inkomende transactie is met precies het aankoopbedrag, dus het lijkt er op dat het morgen op mijn rekening zal staan.

 

Alleen hebben ze zó lang gewacht dat in de Aldi om de hoek de notebook die nog in de glazenkast stond aan iemand anders verkocht is, dus ik zal nu moeten wachten tot de volgende aanbieding. Ofwel moet ik er eentje bestellen via Medion zelf, maar dat lijkt me deze ervaring in gedachten niet zo een super goed idee.

 

Case closed.

vtx
Apprentice
Bericht 19 van 21
4.207 Weergaven
Bericht 19 van 21
4.207 Weergaven

Man. Man. Man. Miserie. Miserie.

 

Medion heeft me terugbetaald. In afwachting van een betere notebook heb ik me dan meer een E2218T pseudo-notebook gekocht. 64 dead pixels, netjes op een rij, elke keer met eentje tussen die wel nog werkt, waardoor er in de linkerbovenhoek een zwarte verticale streep staat van 4 cm.

 

Deze gaat onmiddellijk terug naar de Aldi waar ik hem aangekocht heb, en ik denk dat ik Medion volledig links ga laten liggen voor de komende jaren, want dit bewijst dat Lenovo geen werkende kwaliteitscontrole uitoefent bij de productie, en Medion bij de herstelling.

 

 

Anu
Scientist
Bericht 20 van 21
4.182 Weergaven
Bericht 20 van 21
4.182 Weergaven

Het zit je niet bepaald mee 😞

20 ANTWOORDEN 20