annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

Hoe cyberlink powerrecover melding te verwijderen

12 RÉPONSES 12
Rdub
New Voice
Message 1 sur 13
2 862 Visites
Message 1 sur 13
2 862 Visites

Hoe cyberlink powerrecover melding te verwijderen

Na opstarten laptop na slaapstand verschijnt het Cyberlink Powerrecover scherm. Dat is niet weg te klikken maar een reboot of iets dergelijks wil ik ook niet. Wat te doen om deze melding weg te krijgen zonder iets uit te voeren? Betreft een nieuwe Laptop E15415 met Windows 11 die ik onlangs heb aangeschaft

12 RÉPONSES 12
daddle
Superuser
Message 2 sur 13
2 064 Visites
Message 2 sur 13
2 064 Visites

@Rdub 

 

Hi gewoon wegkrijgen? Reboot zo als het onderaan staat. Dan zou die in Windows booten.

Als het voortdurend bij elke opstart  gebeurt, dan zit er iets mis me de bootloader.

Die kun je wel op de een of andere manier repareren met BCD Edit. Maar of het helpt weet ik niet.

Ik denk je moet je Win 11 met Power Recover een keer op de uitleverinstoestand terug zetten, dan moet dit ophouden.

Of een cmpleet schone neiuwe installatie met een USB Win installatie stik, die je met de Media Creation Tool kunt maken --> https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows11
Hadd jij iets gedaan? Probeert Linux te installeren? Of een dubbele Win Installatie?V an alleen gebeurt dit algemeen eigenlijk niet.

 

Groetjes, daddle

 

Rdub
New Voice
Message 3 sur 13
2 052 Visites
Message 3 sur 13
2 052 Visites

Dank voor je reactie maar iets te technisch voor mij. Ik krijg als ik opstart een powerrecover scherm waar ik een taal kan kiezen met de keuze Shutdown, Reboot en next. Wat gebeurt er met mijn data als ik een reboot doe? Bij iedere o postart kom ik in het powerrecover scherm dus veel keuze heb ik niet

daddle
Superuser
Message 4 sur 13
2 032 Visites
Message 4 sur 13
2 032 Visites

@Rdub 

 

Er gebeurt een Reboot. Zonder data loss. Of Windows word gestart,  of je kommt in een bootloop, en altijd kom je weer in Power Recover terecht. Meld je als dit gebeurt.

 

Groetjes, daddle

Paul2023
Tutor
Message 5 sur 13
1 978 Visites
Message 5 sur 13
1 978 Visites

@Rdub Je kunt voor de zekerheid ook "load optimized defaults" uitvoeren in de BIOS, zodat Windows vanaf de juiste partitie opgestart wordt.

 

Dit kan je als volgt doen:

 

Schakel de notebook in en begin direct te tikken op de F2- of delete toets. Indien correct uitgevoerd, zal het BIOS scherm getoond worden.
In het BIOS scherm kiest je voor de optie "Load default settings" (vaak terug te vinden in het menu save & exit) en bevestig je de vraag met de letter Y (Yes).
Vervolgens druk je op F10 en bevestig je “Save to CMOS and exit” wederom met de letter Y (Yes).

 

 

 

 

 

 

Rdub
New Voice
Message 6 sur 13
1 969 Visites
Message 6 sur 13
1 969 Visites

Dank voor de suggesties maar de melding blijft verschijnen. Als ik doorklik dan kan je kiezen om een Restauration uit te voeren maar daarbij wo rddt aangegeven dat alle data van de C dir dan verloren gaat. Dat is uiteraard niet de bedoeling.

Paul2023
Tutor
Message 7 sur 13
1 922 Visites
Message 7 sur 13
1 922 Visites

@Rdub Misschien een goed idee om de boot "priority" te controleren in de BIOS. Het is belangrijk dat "Windows Boot manager" op de eerste plaatst staat in de boot priority. Daarmee stel je het systeem zodanig in, dat het vanaf de c-schijf (waar Windows op staat) opstart. 

Rdub
New Voice
Message 8 sur 13
1 882 Visites
Message 8 sur 13
1 882 Visites

Dank voor de adviezen maar niets heeft geholpen. Ook het advies van medion zelf om 10 tot 20 keer op de opstart knop te drukken? Heeft niet geholpen. Apart dat zelfs zij het niet weten....Ik laat nu een nieuwe Windows plaatsen en laat alle "extras" van Medion verwijderen. Hoop nog wat data te kunnen herstellen.

daddle
Superuser
Message 9 sur 13
1 876 Visites
Message 9 sur 13
1 876 Visites

@Rdub 

 

Als niet, en bevoor je opnieuw installeert kun je noch dit probeeren.

Kijk in de map Tools op D- of E. Is daar een map met PowerRecover?

 

Als ja, dann start de setup.exe, misschien  corrigeert dat de fout in de boot manager.

 

Maar bevoor je Windows opnieuw installeert, zou je alle bestanden uit de map downloads  zover en veel als mogelijk naar een externe schijf overzetten. En voor  je mail programma (outlook) kun je alle mails en instellingen exporteren naar een pst bestand.

 

groetjes, daddle

Paul2023
Tutor
Message 10 sur 13
1 808 Visites
Message 10 sur 13
1 808 Visites

@Rdub Om er zeker van te zijn dat het geen issue is met uw C-schijf, zou het wel handig zijn als u in de BIOS (main) controleert of de c-schijf gezien wordt. Ik kan me voorstellen dat als de c-schijf niet gezien wordt, de volgende partitie wordt aangedaan. 

 

Controleer dus of u iets van HDD of SSD ziet onder "Main" in de BIOS. Als je niks daarvan ziet, zou het kunnen wijzen op een issue met jouw c-schijf.

12 RÉPONSES 12