annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Beeldscherm blijft zwart bij nieuwe Akoya E3222

3 ANTWOORDEN 3
Barotti
Beginner
Bericht 1 van 4
4.014 Weergaven
Bericht 1 van 4
4.014 Weergaven

Beeldscherm blijft zwart bij nieuwe Akoya E3222

Op 4 oktober kocht ik een mooi uitgevoerde twee-in-één notebook Medion Akoya E3222 bij de plaatselijke Aldi. Bij ingebruikname ging alles goed en ik was zeer tevreden. De volgende morgen echter bleef het beeldscherm zwart, ook geen Medion-logo verscheen, alleen de groene led knipperde en bleef daarna branden. Uit- en weer aanzetten, met of zonder adapter, hielp niet. De notebook bleef 'dood'. Na telefonisch contact ruilde ik de notebook om voor een nieuw exemplaar dat gelukkig nog bij Aldi in de vitrine lag. Deze heeft het ruim een week prima gedaan, maar vertoont nu hetzelfde euvel.

Inmiddels heb ik, nu via e-mail, contact gezocht met de service afdeling.

Inmiddels blijkt dat er op het Duitse forum al een lange draad is over dit probleem. De E3222 was daar al iets langer in de handel. De oplossing wordt gezocht in een door de reparatieafdeling uitgevoerde firmware update. Ik ben benieuwd of ook meer Nederlandse gebruikers hier al mee te maken hebben gehad.

3 ANTWOORDEN 3
Anu
Scientist
Bericht 2 van 4
3.921 Weergaven
Bericht 2 van 4
3.921 Weergaven

Hoi @Barotti

 

Ik heb zelf deze notebook niet, dus geen ervaring mee, maar zover ik met mijn beperkte kennis van Duits begrijp, kun je het beste met de support van Medion contact opnemen om inderdaad een reparatie aan te melden. 

 

Groetjes, 

Anu

Barotti
Beginner
Bericht 3 van 4
3.900 Weergaven
Bericht 3 van 4
3.900 Weergaven

Notebook is inderdaad opgestuurd. Nu afwachten maar.
Barotti
Beginner
Bericht 4 van 4
3.888 Weergaven
Bericht 4 van 4
3.888 Weergaven

De notebook is inmiddels terug van reparatie.
Aldus het reparatiedocument:
"Diagnose: Er is een probleem met de software vastgesteld. (Dos)
Maatregelen: De software van het apparaat is bijgewerkt naar de laatste versie. (Dos)
BIOS update uitgevoerd, Winstress-belastingstest 15 zonder problemen uitgevoerd."
Zoals dus al vermoed: het was een bug in de firmware. Wel tamelijk desastreuze bug, lijkt me. Dan betaal ik volgende keer toch liever een paar tientjes meer voor een fatsoenlijk geteste firmware bij aflevering. Afijn, de notebook doet het weer en blijft het hopelijk nu ook doen.
3 ANTWOORDEN 3