cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Alle lichtjes branden maar laptop start niet op

3 REPLIES 3
Hensyr
New Voice
Message 1 of 4
1,022 Views
Message 1 of 4
1,022 Views

Alle lichtjes branden maar laptop start niet op

Op mijn Medion MD96640 MSN: 30008019 zijn er problemen.
Als ik de laptop opstart gaan alle lichtjes branden maar na twee seconden gaat het lichtje van de processor uit terwijl de andere lichtjes blijven branden.
De laptop komt zelfs niet in de POST (Power On Self Test) en ook geen beep geluiden en dus heb ik geen beeld.
Het blijft zwart en ik kan niet in het BIOS.
Weet er iemand of dit al voorgekomen is bij Medion laptops of weet er iemand wat precies het probleem is.
De processor werkt gewoon niet.

Ik hou van Linux meer bepaald Zorin OS als mijn besturingssysteem.
3 REPLIES 3
Paul2023
Tutor
Message 2 of 4
1,001 Views
Message 2 of 4
1,001 Views

@Hensyr Mogelijk bevindt er zich restspanning op het systeem.
Dit kan je verwijderen door de notebook uit te schakelen en vervolgens de adapter af te koppelen. Verwijder de accu uit de notebook.
Druk nu 10 tot 20 keer op de aan/uit knop met een tussentijd van ongeveer 1 seconde. Wanneer je dit gedaan hebt, kan je de accu terugplaatsen en de adapter weer aansluiten en het apparaat proberen in te schakelen. Hopelijk lost dit het probleem op.

Hensyr
New Voice
Message 3 of 4
988 Views
Message 3 of 4
988 Views

@Paul2023 
Ik heb het zonet gedaan, helaas heeft dit niet gewerkt.
Ik krijg geen POST
Als ik de aan knop indruk branden er verschillende lichtjes maar de processor led gaat een paar seconden branden en dan gaat het uit, de andere lichtjes blijven branden.
Ik heb alle F1 tot F12, Del en Esc functie toetsen geprobeerd maar geen POST en geen Bios
Ik heb er nu een ssd ingezet in de plaats van de hdd, maar geen POST
Foto 1
Foto 2
Ik zeg lichtjes blijven branden maar dat zijn niet de lichtjes van het systeem, die zijn allemaal uit.
Alleen de startknop en de bediening lichtjes van de cd-rom blijven branden.
Ik gekeken of er nog een cd in zat maar die is leeg.


 

Ik hou van Linux meer bepaald Zorin OS als mijn besturingssysteem.
Paul2023
Tutor
Message 4 of 4
937 Views
Message 4 of 4
937 Views

@Hensyr Het lijkt er sterk op, dat dit een hardware issue betreft. In dit geval zou je de notebook voor reparatie moeten opsturen, maar gezien de productiejaar van de notebook (medio 2008), is de kans groot dat Medion voor dit apparaat geen onderdelen meer op voorraad heeft. Helaas zal Medion jou hiermee niet verder kunnen helpen.

3 REPLIES 3