annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

AKOYA E4241 (MD 60997) geheugen omzetten

OPGELOST
7 ANTWOORDEN 7
panterzwart
New Voice
Bericht 1 van 8
1.883 Weergaven
Bericht 1 van 8
1.883 Weergaven

AKOYA E4241 (MD 60997) geheugen omzetten

Hoi,

 

Van een Medion Akoya (MSN: 3002 4420) is na een val de bevestiging van de beeldscherm scharnieren gesneuveld en is er een stukje uit de bodemplaat.
De schroefjes kunnen niet meer vastgeschroefd worden. Laptop werkt wel nog maar beeldscherm hangt los.

Nu heb ik een gebruikte Akoya kunnen vinden (MSN: 3002 4169) met als eerste bedoeling de bodemplaat om te zetten. Dat gaat dus niet lukken.
Nu heeft de gevallen laptop een geheugen van 4GB (niet conform beschrijving Medion) en de nieuwe laptop 2GB. Dat wou ik dus omzetten.
Er zit op de achterkant nergens een klepje, dus heb het vermoeden dat het geheugen vastgesoldeerd zit op het moederbord.

Klopt dat en kan ik het geheugen dus niet omzetten?

Alvast bedankt

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Fishtown
Superuser
Bericht 8 van 8
1.810 Weergaven
Bericht 8 van 8
1.810 Weergaven

Hallo @panterzwart 
Op je foto is de printplaat met de witte sticker de hoofdprintplaat.

Dit omvat het gesoldeerde RAM en de gesoldeerde eMMC 64 GB harde schijf.
Ik weet niet wat tegen overstappen spreekt, al het andere ziet er op beide computers hetzelfde uit.

doei Fishtown

E4241Bild.png

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
EastClintwood
Moderator
Bericht 2 van 8
1.864 Weergaven
Bericht 2 van 8
1.864 Weergaven

Hallo @panterzwart, en welkom bij de gemeenschap.

 

Werkt de laptop nog?
In onze documenten is het geheugen opgeslagen op 2 GB voor beide MSN's. Een screenshot van het apparaatbeheer met de geheugengegevens zou nuttig zijn om u een correct antwoord te geven.

 

Groeten,
EastClintwood


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
panterzwart
New Voice
Bericht 3 van 8
1.859 Weergaven
Bericht 3 van 8
1.859 Weergaven

De laptop werkt nog prima.
Geen idee of ze bij de produktie een foutje hebben gemaakt en er teveel geheugen ingestopt hebben.

laptop.jpg

Luke
Community Manager
Bericht 4 van 8
1.854 Weergaven
Bericht 4 van 8
1.854 Weergaven

Hello @panterzwart,

 

Maak de product-ID in de afbeelding onherkenbaar en upload de afbeelding opnieuw a.u.b.

 

 

Bedankt,

Luke


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
panterzwart
New Voice
Bericht 5 van 8
1.846 Weergaven
Bericht 5 van 8
1.846 Weergaven

laptop.jpg

Fishtown
Superuser
Bericht 6 van 8
1.831 Weergaven
Bericht 6 van 8
1.831 Weergaven

Hallo @panterzwart  en welkom
Er was een 30024200 het had 4 GB (K4E6E304EB-EGCF)!!
je hebt gelijk, Je kunt het geheugen niet verwisselen, het zit gesoldeerd.

S4241.png

Als je ruilt, dan alleen het hele bord.

Doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
panterzwart
New Voice
Bericht 7 van 8
1.822 Weergaven
Bericht 7 van 8
1.822 Weergaven

Bedankt voor je antwoord.
De HDD zal dan ook wel vast gesoldeerd zijn.

Ik ga ervan uit dat het die printplaat rechtsboven is.
Als ik die eruit gepeuterd krijg, kan ik die dan probleemloos onderling verwisselen?

Het gaat zich eigenlijk alleen om het geheugen. 2GB is wat weinig.

Mogelijk dat Windows Readyboost ook een oplossing kan zijn.
laptop2.jpg

Fishtown
Superuser
Bericht 8 van 8
1.811 Weergaven
Bericht 8 van 8
1.811 Weergaven

Hallo @panterzwart 
Op je foto is de printplaat met de witte sticker de hoofdprintplaat.

Dit omvat het gesoldeerde RAM en de gesoldeerde eMMC 64 GB harde schijf.
Ik weet niet wat tegen overstappen spreekt, al het andere ziet er op beide computers hetzelfde uit.

doei Fishtown

E4241Bild.png

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
7 ANTWOORDEN 7