annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Lifecloud NAS 2X 2TB Medion Life P89634 MD86783 start niet meer op

OPGELOST
13 ANTWOORDEN 13
Stena
Trainee
Bericht 1 van 14
10.786 Weergaven
Bericht 1 van 14
10.786 Weergaven

Lifecloud NAS 2X 2TB Medion Life P89634 MD86783 start niet meer op

Help!

Tijdens het bijschrijven van bestanden van pc naar de box ging de Nas in  hardware(?) alarm (rode led en signaal) om dan vervolgens zichzelf uit te schakelen.

Bestaat er een mogelijkheid om mijn foto's / filmpjes op 1 of andere manier van de schijven op te halen.
San opnieuw inschakelen geeft na enkele minuten steeds dezelfde alarmtoestand.  Geen mogelijkheid om mij te connecteren 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Iks-Jott
Superuser
Bericht 11 van 14
11.902 Weergaven
Bericht 11 van 14
11.902 Weergaven

@Stena

 

Wat fijn zeg. Het probleem is dus opgelost.

Ik wens je nog veel plezier met jouw NAS en ook hier in de community.

 

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 ANTWOORDEN 13
Iks-Jott
Superuser
Bericht 2 van 14
8.478 Weergaven
Bericht 2 van 14
8.478 Weergaven

Hoi @Stena

 

Misschien is alleen de printplaat van de NAS stuk.


Jij kunt de twee harde schijven uit de behuizing halen en ze dan middels b.v. een docking station met jouw pc verbinden. Als er niets mis is met de schijven kun je vervolgens jouw  foto´s  en filmpjes ophalen.


Aan de onderkant van de NAS zitten 4 rubbers. Onder die rubbers zitten de schroeven om de NAS te openen. Ik heb zo´n ding pas een keer geopend. Dat is meer dan een jaar geleden. Als ik mij niet vergis, moet jij de behuizing naar boven trekken.

 

NAS Schrauben.JPG
Veel succes!

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Stena
Trainee
Bericht 3 van 14
8.465 Weergaven
Bericht 3 van 14
8.465 Weergaven

Hartelijk dank Iks-Jott , dat geeft mij opnieuw wat moed. (Lijkt mij wel een ingrijpende operatie) 

Zal eens proberen uitvissen welk dockingstation hiervoor nodig is.   Ik vraag mij wel af welk bestandstype deze boxen opslaan. Ik hoop dat dan minstens 1 schijf te bereiken valt.
vriendelijke groeten 

Iks-Jott
Superuser
Bericht 4 van 14
8.463 Weergaven
Bericht 4 van 14
8.463 Weergaven


Stena schrieb:

Hartelijk dank Iks-Jott , dat geeft mij opnieuw wat moed. (Lijkt mij wel een ingrijpende operatie) 

Zal eens proberen uitvissen welk dockingstation hiervoor nodig is.


@Stena

 

Dat is echt niet moeilijk.

Jij kunt ook een SATA USB adapter gebruiken of wellicht heeft een kennis een hot swap in zijn pc en die kan jou verder helpen.

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Stena
Trainee
Bericht 5 van 14
8.456 Weergaven
Bericht 5 van 14
8.456 Weergaven

heb een docking station op de kop kunnen tikken. 2 schijven er uitgehaald ;  aangesloten op mijn windowspc , de schijven worden herkend en ik krijg een gelijke folderstructuur die totaal niet overeenstemt met wat er zou moeten op staan en bovendien zijn alle folders leeg. 

Iks-Jott
Superuser
Bericht 6 van 14
8.440 Weergaven
Bericht 6 van 14
8.440 Weergaven


Stena schrieb:

heb een docking station op de kop kunnen tikken. 2 schijven er uitgehaald ;  aangesloten op mijn windowspc , de schijven worden herkend ...


@Stena

 

Prima dat tenminste dat gelukt is.Smiley Vrolijk

 

Ik heb echt geen idee wat er an de hand is.
Ik denk het was niet de eerste keer dat je met je NAS gewerkt hebt. Jij had vroeger al bestanden opgeslagen?
Kun je a.u.b. een screenshot van de recente folderstructuur posten en ook beschrijven hoe ze eruitzag voordat de NAS stukging.
Misschien heeft de een of ander user een idee.
Groetjes

Iks-Jott

 

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Stena
Trainee
Bericht 7 van 14
8.436 Weergaven
Bericht 7 van 14
8.436 Weergaven

woeps ; iets slechter . Ik kan de foldernamen niet meer ophalen na install v e programmaatje. 

de foldernamen leken mij zoiets gepreformateerd Alle fotos -  Alle videos ...  

Als ik mij niet vergis had ik ooit eens gelezen dat die Medion boxen in een  Linux omgeving werden beheerd en dus besloot ik van Ext2 Volume manager eens te installeren . Misschien konden er Ext2/3 of 4 filestructuren gevonden worden.

Na installatie van Ext2 Volume manager en reboot pc kan windows explorer niets meer terugvinden.

Via Ext2 Volume Manager zie ik wel DISK 5 Basic Raw , ik kan er een driveletter aan toekennen en dan zie ik deze uiteraard in explorer , maar als ik er naar toe wil vraagt windows of deze moet worden geformateerd.    Ipv Raw file structure verwachtte ik daar een Ext2 of 3 ...  Niet dus!disk5.JPG

 

Stena
Trainee
Bericht 8 van 14
8.435 Weergaven
Bericht 8 van 14
8.435 Weergaven

Ho ja, de Nas bevatte sinds maanden 1,5TB aan bestanden en werd gisteren gewoon aangevuld 

Iks-Jott
Superuser
Bericht 9 van 14
8.428 Weergaven
Bericht 9 van 14
8.428 Weergaven

@Stena

 

Wachten tot morgen. Want jouw foto moet eerst door Medion goedgekeurd worden. Op moment kan niemand anders behalve jij het zien.

Groetjes

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Stena
Trainee
Bericht 10 van 14
8.419 Weergaven
Bericht 10 van 14
8.419 Weergaven

Ongelooflijk maar waar!
k heb de 2 schijven opnieuw in de Nasbox gestopt , maar van plaats verwisseld.
Opstart gebeurt zonder alarmsignaal of rode led en in explorer tref ik de nieuwe naam  'Lifecloud' aan.
Via https://www.lifecloudmedion.com/nl/ kan ik mijn configuratie (her)definiëren na gebruik te maken van de mogelijkheid 'nieuw apparaat installeren' en de knop op de voorkant een 5tal seconden ingedrukt te houden.
Via mijn browser stel ik vast dat alle bestanden intakt lijken.

Nu kan ik ook inloggen via mijn local lifecloud agent .
Momenteel heb ik reeds alles (600giga waarvan ik geen backup had op andere schijven) kunnen recupereren .

De sanbox ga ik hierna niet meer gebruiken.  De schijven vliegen er uit en zal ik ms nog gebruiken na formattage via dockingstation.

 

Hartstikke bedankt om me de weg naar dockingstation te tonen en ook de andere reacties.  

 

 

13 ANTWOORDEN 13