annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Lifecloud NAS 2X 2TB Medion Life P89634 MD86783 start niet meer op

OPGELOST
13 ANTWOORDEN 13
Stena
Trainee
Bericht 1 van 14
11.004 Weergaven
Bericht 1 van 14
11.004 Weergaven

Lifecloud NAS 2X 2TB Medion Life P89634 MD86783 start niet meer op

Help!

Tijdens het bijschrijven van bestanden van pc naar de box ging de Nas in  hardware(?) alarm (rode led en signaal) om dan vervolgens zichzelf uit te schakelen.

Bestaat er een mogelijkheid om mijn foto's / filmpjes op 1 of andere manier van de schijven op te halen.
San opnieuw inschakelen geeft na enkele minuten steeds dezelfde alarmtoestand.  Geen mogelijkheid om mij te connecteren 

13 ANTWOORDEN 13
Iks-Jott
Superuser
Bericht 11 van 14
12.120 Weergaven
Bericht 11 van 14
12.120 Weergaven

@Stena

 

Wat fijn zeg. Het probleem is dus opgelost.

Ik wens je nog veel plezier met jouw NAS en ook hier in de community.

 

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Noidem
Beginner
Bericht 12 van 14
3.185 Weergaven
Bericht 12 van 14
3.185 Weergaven

Ik zit met een vergelijkbaar probleem. Had de NAS gereset en kan nu niet meer bij mijn oude backup. Ik log in met een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord. Zie 2 schijven die bijna tot 1 TB zijn opgeslagen, maar verder enkel lege mappen te zien. Uit de oplossing hiervoor begreep ik dat na herconfiguratie er weer toegang is tot de oude backup? Qua configuratie krijg ik alleen de optie format of keuze de 2 schijven als 1 schijf te gebruiken danwel als 1 schijf. Is dit de herconfiguratie die wordt bedoeld?

Stena
Trainee
Bericht 13 van 14
3.174 Weergaven
Bericht 13 van 14
3.174 Weergaven

Als ik mij niet vergis werden toen de schijven van plaats gewisseld en startte de san wel op, waardoor ik opnieuw toegang had tot mijn gegevens. Later werd alles er afgehaald en werden de schijven geherformatteerd tot 1 schijf (alle data werd op dat moment dus gewist) 

Noidem
Beginner
Bericht 14 van 14
3.154 Weergaven
Bericht 14 van 14
3.154 Weergaven

Bedankt voor de reactie, ik ga proberen met een docking station te kijken naar de schijven en op die manier weer hopelijk normale toegang te hebben tot de nas waar de backup files gewoon zichtbaar zijn. Ik vermoed dat de opgeslagen backup gelinked waren aan de initiele gebruikersnaam en wachtwoord en dat de harde reset, waarbij ik nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord heb aangemaakt geen autorisatie heeft om te tonen in de zogenaamde nieuwe omgeving. In een dockingstation zou  ik weer alles moeten kunnen zien, maar in de NAS omgeving zal ik niets zien, omdat de oude backup versleuteld is met de initiele gebruikersnaam en wachtwoord. Ik heb inmiddels de initiele gebruikersnaam en wachtwoord kunnen achterhalen, dus ik zou door weer een harde reset te kunnen uitvoeren de initiele gebruikersnaam en wachtwoord op de NAS kunnen zetten, maar vermoed dat dit niet gaat lukken. Indien iemand nog ideen heeft.... 

13 ANTWOORDEN 13