annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MD 18379 Dweilrobot - geen water

24 ANTWOORDEN 24
PetH
Trainee
Bericht 1 van 25
14.071 Weergaven
Bericht 1 van 25
14.071 Weergaven

MD 18379 Dweilrobot - geen water

Onze dweilrobot laat geen water meer door vanuit de schone water tank.
Verder werkt alles prima, maar er komt helemaal geen water meer uit. 
Wat kunnen we hieraan doen?
Met vriendelijke groet, Petra
ps. De garantie is al verlopen. 

24 ANTWOORDEN 24
PetH
Trainee
Bericht 21 van 25
3.231 Weergaven
Bericht 21 van 25
3.231 Weergaven

@Fishtown,

 

We hebben ondertussen de pomp een flinke tijd in azijn laten weken en nu eindelijk de tijd gehad om de robot weer elkaar te zetten.
Helaas lijkt er niets veranderd. We krijgen nu wel de hele tijd de melding: Please check clean water tank. 
Ik heb de clean water tank al verschillende keren flink door gespoeld, ook met een schep zout zoals ik elders op het forum had zien staan.
Maar helaas. 
De robot rijdt een paar meter, sproeit geen water, lijkt wel gewoon te zuigen, keert dan terug, draait een rondje waarbij alles nog één keer doorgeblazen lijkt te worden en stopt dan met de melding 'please, check clean water tank'. 

Nog geen oplossing dus helaas.

Vriendelijke groet, Petra 

daddle
Superuser
Bericht 22 van 25
3.224 Weergaven
Bericht 22 van 25
3.224 Weergaven

@PetH 

 

De pomp mag wel oK zijn, alleen de spoul meten  is te weinig; misschien krijgt die pomp geen elektrik signaal, als die zou moeten beginnen.

Je kunt  langere dunne draadjes aan de kontakte van de pomp bevestigen, zo, dat die niet in de war komen met de borsteltjes, en een meetinstriúmen aansluiten. Dan kun je ernaast meelopen, en als die zou moeten spuiten dann moet je een verzorgingsspanning kunnen meten. Weet niet welke met hoeveel V spanning het  pompje loopt, maar dat zie je dan wel.

Ik denk dat als de spoel van het pompje oK is, de electronic een defect heeft.

 

Groetjes, daddle

Fishtown
Superuser
Bericht 23 van 25
3.181 Weergaven
Bericht 23 van 25
3.181 Weergaven

Hallo @PetH 
Bedankt voor uw feedback, ook al heeft de campagne "azijn water" niet het gewenste succes opgeleverd.
Stuur het naar Medion Support omdat u de pomp of een ander onderdeel niet heeft.

Dat de waterniveausensor in de tank niet werkt is van ondergeschikt belang (er kan een kabel zijn losgeraakt tijdens de remontage!).
of hij merkt dat er geen water wordt gebruikt en daarom verschijnt de foutmelding.
Maar wat heb je aan een volle tank zonder werkende pomp!

 

Gedachte:
Het zou anders zijn als het bericht(Please check clean water tank) er vanaf het begin was (Post1)
en daarom wordt de pomp niet eens geactiveerd (om de pomp te beschermen).
Maar ook daar kun je zelf niet veel doen behalve sensor en tank schoonmaken,

kabels en stekkers controleren en slangen controleren op verstoppingen.
Dag Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
PetH
Trainee
Bericht 24 van 25
3.143 Weergaven
Bericht 24 van 25
3.143 Weergaven

Dank voor alle hulp.
We hebben ondertussen toch maar een nieuwe gekocht en bewaren de oude voor de onderdelen.

 

vriendelijke groet, Petra

EddyDB
Newcomer
Bericht 25 van 25
1.910 Weergaven
Bericht 25 van 25
1.910 Weergaven

Ik hen dit ook. Hij vraagt steeds om tank te vullen. Ik vul met leiding water. Toestel is nieuw. 

Wie kan me helpen?

24 ANTWOORDEN 24