annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gloednieuwe Erazer p10 start op in bios na een maand.

1 ANTWOORD 1
Maikeldolphijn
Beginner
Bericht 1 van 2
542 Weergaven
Bericht 1 van 2
542 Weergaven

Gloednieuwe Erazer p10 start op in bios na een maand.

Hallo, ik heb onlangs een erazer p10 gekocht en een maandje heel fijn kunnen gamen. Tot dat pc ineens herstart in de bios en na 4x herstarten weer normaal in Windows zonder enige aanleiding. Verder niet meer aangedacht tot dat vanochtend mijn pc weer opstarten in de bios. Waar ik nu geen enkele mogelijkheid meer kan vinden om dit te herstellen en ook niet echt weet wat er nou aan de hand is. Ik maak gebruik van een externe schijf waar ik alle data op zet dus ik heb geen flauw idee meer, hopelijk kan iemand hier helpen.

1 ANTWOORD 1
daddle
Superuser
Bericht 2 van 2
514 Weergaven
Bericht 2 van 2
514 Weergaven

@Maikeldolphijn 

 

Als uw pc het BIOS opstart in plaats van Windows op te starten, betekent dit dat er een vluchtige fout op de harde schijf zit.
U kunt proberen het opstartgedrag te herstellen door Windows RE op te starten.

Dit kan werken als U Windows drie keer opnieuw opstart door de computer af te sluiten terwijl Windows wordt geladen.

Schakel de stroom op de desktop-pc uit; op de laptop door de Power schakelaar 5 seconden ingedrukt te houden zodra de computer Windows begint te laden. 


In Windows RE, dat wordt geladen wanneer u  de PC voor de derde keer uitschakelt, en weer wilt booten, kunt u proberen het opstartgedrag te herstellen.
Met de MediaCreationTool kunt u ook een opstartbare USB-stick maken, waarop deze Windows RE ook als reparatieoptie kan worden geladen.

 

Hiermee kunt u ook een tijdelijke opstart fout corrigeren als er geen  hardwarefout van de harde schijf aanwezig is.

 

Of u kunt de pc in de oorspronkelijke staat herstellen met PowerRecover. Hiermee kunt u ook een tijdelijke opstartvertragingsfout corrigeren als er geen hardwarefout op de harde schijf aanwezig is.

 

Groetjes, daddle

1 ANTWOORD 1