annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Medion Erazer Engineer X10 start niet op

1 ANTWOORD 1
Emp
Newcomer
Bericht 1 van 2
617 Weergaven
Bericht 1 van 2
617 Weergaven

Medion Erazer Engineer X10 start niet op

Hi, sinds een week heb ik een Medion Erazer Engineer X10 (MD34865). De eerste 3 dagen van gebruik ging vlekkeloos tot een paar dagen geleden. De situatie is visueel als volgt: Wanneer ik de pc opstart begint het opstarten, je ziet dat streepje linksboven in het scherm, dan Medion in het midden en na 1 seconden het draaiende laad icoontje. Deze begint kort te haperen na 2 seconden en het scherm blijft zwart. Na gemiddeld 20 pogingen aan/uit start hij wel eens goed op (2x gelukt) en zijn er geen problemen tot de volgende keer dat ik hem probeer op te starten.

 

Wat ik al heb getest:

- verschillende hdmi kabels en hdmi poorten in de tv

- tv werkt wel met andere apparaten zoals een ps5

- zelfde probleem met andere monitor

- de discharge van de pc heb ik ook meerdere keren gedaan

 

Andere observaties was nog wanneer het scherm op zwart gaat, switcht mijn tv na 10 seconden naar het default scherm wat betekent dat hij geen hdmi signaal krijgt. Maar wanneer ik een toetsenbord toets klik of de pc probeer uit te doen via de fysieke knop, dan springt het scherm weer op zwart alsof de pc wel een soort signaal afgeeft via de hdmi (en na 10 seconden gaat de tv weer naar het default scherm).

1 ANTWOORD 1
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 2
596 Weergaven
Bericht 2 van 2
596 Weergaven

Hoi @Emp ,

 

Heel vervelend dat dat je jouw pc niet opgestart krijgt.

Ik wil je allereerst adviseren, om eerst de geoptimaliseerde standaardwaarden voor uw notebook, in het BIOS opnieuw te laden en daarna de pc terug te zetten naar de fabrieksinstelling.  Het laden van de geoptimaliseerde standaardwaarden kan je in het BIOS als volgt doen:

 

Schakel de notebook in en begin direct te tikken op de F2- of delete toets. Indien correct uitgevoerd, zal het BIOS scherm getoond worden.
In het BIOS scherm kies je voor de optie "Load default settings" (vaak terug te vinden in het menu save & exit) en bevestigt u de vraag met de letter Y (Yes).
Vervolgens druk je op F10 en bevestigt je “Save to CMOS and exit” wederom met de letter Y (Yes).

 

Vervolgens kan je opnieuw proberen om de notebook terug te zetten naar de fabrieksinstelling. Het terugzetten naar fabrieksinstelling kan je als volgt doen:

 

Bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen, worden alle gegevens van station C: gewist. Gelieve uw eigen data eerst veilig te stellen door deze naar station  D (of een extern medium) te kopiëren.

Je kan jouw systeem op de volgende wijze terugzetten naar de fabrieksinstellingen:
Begin direct vanaf het inschakelen van het systeem repeterend te tikken op de toets F11. Indien correct uitgevoerd, zal het systeem niet in Windows opstarten maar het Power Recovery scherm tonen.
Volg hierna de instructies op het scherm.

Na het terugzetten van de fabrieksinstellingen zou uw systeem weer normaal moeten functioneren.

Groetjes,

Paul

1 ANTWOORD 1