abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

SSD van het type NVME.

GELÖST
13 ANTWORTEN 13
Coenen
Apprentice
Nachricht 1 von 14
5.732 Aufrufe
Nachricht 1 von 14
5.732 Aufrufe

SSD van het type NVME.

Ik heb een medion computer met een Moederbord: MD34065/2533 moedrbord en wil de SSD schijf vervangen door een van het type NVME. Ondrsteunt het moederbord NVME?

Tags (1)
13 ANTWORTEN 13
daddle
Superuser
Nachricht 11 von 14
1.548 Aufrufe
Nachricht 11 von 14
1.548 Aufrufe

@Hetbelangrijkste is dat na hat kloonen bevor je een Reboot doet die originale M2 SSD eruit gehaald word; anders komt Windows in de war.

 

daddle

Coenen
Apprentice
Nachricht 12 von 14
1.541 Aufrufe
Nachricht 12 von 14
1.541 Aufrufe

Door jullie hulp is het gelukt en heb ik nu een pijlsnel systeem. Was nog wel een gehannes om die oude schijf in de USB adapter te formatteren maar Ik had er nog een liggen met b+m en toen lukte het wel.

Rest me nog iedereen van harte te bedanken voor de hulp, Zonder jullie hulp was het heel misschien ook wel gelukt maar daar had een behoorlijke tijd overheen gegaan.

Wat kudos zijn weet ik niet maar voor mij verdienen jullie de eeuwige roem.

Nogmaals dank

Groeten

Jan

daddle
Superuser
Nachricht 13 von 14
1.536 Aufrufe
Nachricht 13 von 14
1.536 Aufrufe

@Coenen 

 

Dit met de Kudos is vrij eenvoudig. Hat betekent Dank je wel voor jouw hulp, an je moet gewoon onderaan van mijn hulprijke posts (of als het zijn moet ook van anderen 😉) het duim omhoog icon 

aanklikken!

 

Met het formateren van je oude SATA M2, dit hat je na de tweede Boot ook in de ingebouwde M2 poort kunnen doen als de PC zeker van de  niuewe kloon ssd.geboot ha

Veel plezier groetjes, daddle

 

freyr
Apprentice
Nachricht 14 von 14
1.183 Aufrufe
Nachricht 14 von 14
1.183 Aufrufe

Hello ik heb daar ook problemen mee gehad

1. Om te klonen, enz gebruik macrium free - je hebt dan de mogelijkheid te klonen - dan copieer je de disk (in principe) sector per sector, wat problemen kan geven als die niet identiek zijn. Er bestaat ook zoiets als "imaging" - dan neemt men een globaal beeld van de partitie - als men die terugplaatst blijven (opnieuw in principe) de andere partities behouden.

2. Om het moeilijk te maken hebben die medions verscheidene USB-poorten - sommige zitten op het moederbord - anderen zijn via een"interne" USBkabel binnenin de computer aangesloten. Idem voor je toetsenbord en muis die dus met een kabel moeten aangesloten worden en bv niet draadloos - bij mijn computer is dat met een USB-connector achteraan de computer, direct op het moederbord. Het UEFI-startprogramma kun je wel onderbreken met de del-toets ingedrukt te houden maar blijkbaar vindt de UEFI niet al de opstartmogelijkheden als je niet de moederbord-connectoren gebruikt.

3. Windows 11 - Ik ben teruggegaan naar windows 10 en op andere "professionele" computers XP7 ... Heel wat hardware werkt niet meer onder windows 10 - en onder windows 11 werkt ook een groot deel van de software niet meer ! 

OPGELET .... downgraden van 11 naar 10 kun je slechts gedurende een paar dagen ! Dus tijd om grondig te testen krijg je niet (na een maand - 30 dagen is het dus te laat !!!). Starten van je gekloonde disk werkt ook niet, je gaat in de knoei want tijdens de testen zijn een aantal zaken genoteerd in je MS-account !!!    

Ik dacht dat de gecloonde externe USB schijf terug naar de oorspronkelijke interne NVME-Phison SSD kon gecloond worden ... maar dan blijft de machine moedwillig booten van de externe schijf. Dus een opstartUSB aangemaakt van de externe schijf. Internet loskoppelen !  Externe schijf losgekoppeld ... booten van de recovery-USBstick, en daar kon ik de Phisonkaart terugvinden.

4. ALDI en/of MEDION zou moeten stoppen met hun reclame of minstens een folder toevoegen met verwitttigingen, dat bij microsoft niets nog "gratis" is, zelfs NIET om iets gedurende een maand te testen (vooral niet windows 11). Ondertussen zouden wel een aantal zaken aangepast zijn ??? 

Als voorbeeld als je mail test ... dus ik denk in het nederlands "courrier" ... vraagt windows bij het opstarten of je een gebruikersaccount hebt ... antwoord vooral niet ja ( MS vraagt tweemaal je paswoord in te geven) en als voordien je account "lokaal" was, zal MS dat dubbel paswoord interpreteren als een akkoord om je lokaal account te migreren naar een microsoft-account ... en dit is dan geldig voor "al" je computers. Je moet dus identificeren via "gebruiker zonder microsoft account toevoegen" ... en anders ???? ben je een vogel voor de kat ... mail werkt niet meer - ook op je andere computers ! Outlook 2007 kan niet meer geconfigureerd worden omdat de MS-server je mailprogramma niet meer ondersteund en je dus op al je computers moet migreren, en dus ook al die nieuwe "brol" moet instuderen.   

Ik heb die computer 1 jaar geleden gekocht en ben nog altijd niet uit al die problemen en nieuwe hardware en software kopen om filmen in te scannen, specifieken schema's en plannen et verwerken, is geen optie.    

 

      

13 ANTWORTEN 13