annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MEDION® AKOYA® E62031

5 ANTWOORDEN 5
Anthony
Beginner
Bericht 1 van 6
1.810 Weergaven
Bericht 1 van 6
1.810 Weergaven

MEDION® AKOYA® E62031

Hello,

I recently bought an MEDION® AKOYA® E62031. This pc contains an SSD, but no HDD. 

I thought this was fine, as I was planning to migrate my former HDD to this pc. But apparently there is no rack available in this pc to install it. 

There are power cables and SATA connections, but no rack to position any HDD. I asked this to the support desk and the only answer I got was: we don't sell this rack separately...so this is not really helping a lot. 

Anyone else facing this issue ? How to solve it ?

 

kr

Anthony

5 ANTWOORDEN 5
Fishtown
Superuser
Bericht 2 van 6
1.781 Weergaven
Bericht 2 van 6
1.781 Weergaven

Hello @Anthony  and welcome
you can mount the hdd on the bottom plate, see this post:

https://community.medion.com/t5/Desktop-PC-All-In-One/P66089-3-5-quot-Festplatte-nachr%C3%BCsten/m-p...
you may need to extend the cable.
bye Bye

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Anthony
Beginner
Bericht 3 van 6
1.767 Weergaven
Bericht 3 van 6
1.767 Weergaven

Hi Fishtown, 

 

thanks for the tip, I didn't notice this option at the bottom.

I tried both variants provided in the link you mention. 

Variant 1 seems the most stable setup, I was able to fix the HDD flat to the bottom. However, after that, my pc freezes and I guess this is linked to the fact that the HDD gets too hot (no air circulation at the bottom). 

So now I went for Variant 2, but the screw positions don't fit properly so I had to fix the HDD with 1 screw only (HDD2-1 and HDD2-2 in the picture are not at the right distance for this. I also tried combination of HDD2-1 and HDD2-3, but this positioning seems to neglect the need to connect cables to it, doesn't fit in the box). 

However, the pc doesn't freeze with this setup, so I think I will go for that setup right now and try it out some more.

Still, this looks like a very poor construction (of which support desk was even not aware ?), bad design. I can forget about my initial idea to add 2 HDD's into the box, this is not possible (unless I start drilling additional holes). 

I don't understand why a simple rack is not available in the pc box, cost for this seems neglectable. I've never encountered this in the past (and already seen quite some pc's).

Long time Medion fan, now a bit disappointed.

 

daddle
Superuser
Bericht 4 van 6
1.758 Weergaven
Bericht 4 van 6
1.758 Weergaven

@Anthony 

 

I can not follow you . Ik heb dezelfde PC housing, a BB 38, en Ik heb twee SSDs (voor  MB B460).  MB B560 kan alleen maar een M.2 SSD opnehmen, en twee 3.5 HDD ingebauwd; een horizontaal op de bodem, en een in de slee van  plus een 2.5" HDD gemonteerd op de  plaatstalen behuizing van de verwisselbare lade.

Ik heb er nooit probleemen met de temperatuur gehad, en ook niet met de kracht van de ingebouwde 250 W voeding.

 

In de andere PC van mijn echtgenoot, in hetzelfe pc-behuizing, maar zonder de verwisselbare lade, heb ik een 3.5" HDD er vertikaal ingebouwd. En de gaatjes zijn congruent met  twee schroefgaatjes op de zijkant van de HDD. En je kunt de HDD in twee richtingen inbouwen, dann is er steeds nog genoeg plaats voor de aansluitingen:

 

HDD_mounting.PNG

 Je krijgt altijd 2 schroefgaten die, de HDD  dwars erop gezet, die congruent zijn met de gaatjes in het montagegebied.

 

 

 

 

 

 

 

:

 

Zoals  ik het ook in deze Post beschreven heb:

https://community.medion.com/t5/Desktop-PC-All-In-One/P66089-3-5-quot-Festplatte-nachr%C3%BCsten/m-p...

 

MvG, daddle

Anthony
Beginner
Bericht 5 van 6
1.689 Weergaven
Bericht 5 van 6
1.689 Weergaven

Hi Daddle,

Ik heb er eens de meetlat bij genomen. 

Voor een 3,5inch HDD zijn de schroeven aan de zijkant op een afstand van 4,3 en 6 cm. Aan de onderkant is de afstand tussen de schroeven 4,5 cm en 9,5 cm. (toch voor de schijven die ik hier heb liggen)

Als ik kijk naar de Medion pc, zijn de afstanden tussen de voorziene gaten ook exact 4,5 en 9,5 cm. Vandaar dat het plat schroeven geen probleem is, het verticaal schroeven wel. 

Tussen HDD1-1 en HDD1-2 meet ik wel 4 cm, maar hier zijn in de originele staat geen gaten voorzien. 

Maar goed, er is nog een en ander fout met die pc - start eens wel, start eens niet (en dan heb ik het over een zwart scherm, waar zelfs de harde reset nu geen oplossing meer biedt) - deze gaat terug naar Medion. 

Toch bedankt voor het proberen te assisteren.

mvg

 

Anthony

 

 

 

daddle
Superuser
Bericht 6 van 6
1.685 Weergaven
Bericht 6 van 6
1.685 Weergaven

@Anthony 

 


@Anthony  schrieb:

Hi Daddle,

Ik heb er eens de meetlat bij genomen. 

Voor een 3,5inch HDD zijn de schroeven aan de zijkant op een afstand van 4,3 en 6 cm. Aan de onderkant is de afstand tussen de schroeven 4,5 cm en 9,5 cm. 


Bij mijn "meetlat" zijn de korte afstanden van twee gaatjes op de bovenkant en op de zijkant gelijk in de range van ~ 4.5 cm  

En bij mijn PC kon ik een 3.5 HDD op de zijkant met twee schroefjes onder benutting van de gaatjes in het bodem vastzetten.

En als je eerst de aansluitingen maakt, en pas daaarna de HDD op de zijkant vastschroeft,  kun je de HDD horizontaal in twee richtingen inbouwen

 

Sorry, meer weet ik niet. Maar ook een schroefje zou voldoende zijn, als je  de PC niet voortdurend naar LAN parties mee neemt, en deze stationary  blijft.

 

MvG daddle

 

 

5 ANTWOORDEN 5