abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

M2 SSD voor Medion B360H4-EM

2 ANTWORTEN 2
uesugi1989
Beginner
Nachricht 1 von 3
607 Aufrufe
Nachricht 1 von 3
607 Aufrufe

M2 SSD voor Medion B360H4-EM

Hi Allemaal, 

In de pc van mijn partner zit een Medion B360H4-EM moederbord; dit is de eerste keer dat ik zelf ergens een M2 SSD in wil ga zetten (hij heeft nu alleen een normale HDD) en voor zover ik kan zien zitten er twee M2 slots op dit moederbord. 

Ik heb deze op het oog: https://azerty.nl/product/intenso-m-2-ssd-pcie-premium-2tb-gen-3x4-nvme-1-3-retail/5048160?channable...

Nu is mijn vraag: 
- Ik overwoog eerst gewoon een SATA M2 te nemen, maar weet dat PCIe/NVM vele malen sneller is. Heb ik hier een heatsink voor nodig? Ik heb mij laten vertellen dat PCI 3.0 geen heatsink nodig heeft, maar 4.0 en 5.0 wel. 

- Klopt het dat er in sommige gevallen niet geboot kan worden vanaf een M2 SSD? Waar moet ik op letten om er zeker van te zijn dat dit wel kan, of moet ik alleen iets aanpassen in de Bios?

2 ANTWORTEN 2
Paul2023
Tutor
Nachricht 2 von 3
597 Aufrufe
Nachricht 2 von 3
597 Aufrufe

Hoi @uesugi1989 ,

Als antwoord op jouw eerste vraag, adviseer ik jou om de specificaties van de SSD die jij wilt aanschaffen, te raadplegen. Als daarvoor een heatsink nodig is, zal dit in de specificaties vermeld worden.

Op jouw tweede vraag, kan ik je melden dat normaal gesproken, je vanaf elke medium (SSD /HDD) zou kunnen booten, maar dat moet je dan wel instellen in de BIOS.

 

groetjes

Paul

daddle
Superuser
Nachricht 3 von 3
585 Aufrufe
Nachricht 3 von 3
585 Aufrufe

@uesugi1989 

 


@uesugi1989  schrieb:


In de pc van mijn partner zit een Medion B360H4-EM moederbord; dit is de eerste keer dat ik zelf ergens een M2 SSD in wil ga zetten (hij heeft nu alleen een normale HDD) en voor zover ik kan zien zitten er twee M2 slots op dit moederbord. 


Dit kan ik haast niet geloven. In der B360 H4-EM zitten er drie M.2 slots.

De ene  is voor de WiFi Card (2230)en er zijn twee andere (2280 size) voor M.2 SSDs: een daarvan moet een SATA Interface heben en de tweede heeft een PCIe (NVME) Interface.

En normalerwijze zijn deze PCs die dit boord hebben met een PCIe M.2 SSD als booting device uitgerust. Hier is enn layout van jullie B360 H4-EM:

 

B360H4-EM.png

 

Deze is normalerwijze een PCIe M.2 SSD,

b.v deze: SSD M.2 (2280) 512GB Phision PS5012-E12 B16A PCIE

 

Maar noem aub het eerst de MSN nummer van het PC, dann kan ik precies zeggen welke schijf er ingebouwd is.

Dit nummer kan onderaan de PC op een stikker staan. Even de PC optillen! 😐

 

Groetjes, daddle

 

 

 

 

 

 

x

2 ANTWORTEN 2