annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Akoya E63007 MSN 10023710

OPGELOST
11 ANTWOORDEN 11
Janvandervliet
New Voice
Bericht 1 van 12
3.358 Weergaven
Bericht 1 van 12
3.358 Weergaven

Akoya E63007 MSN 10023710

Ben sinds einde 2020 in bezit van deze PC.

Bij het uitpakken moest ik boos worden op mezelf omdat er geen ingebouwde CD/DVD lezer inzit, maar goed daar ben ik over.

Ik heb meteen een HDD in de removable slede voorzien.  Nu gebruik ik die removable niet echt als removable tot onlangs maar er ging wat mis de HDD wou niet starten, dan bleek dat de connector welke in de PC vastgeschroefd is stuk is gegaan. Dat wil zeggen een lijmnaad is gelost waardoor de pinnetjes vd connector verbogen, verder moeilijk uit te leggen maar kortom die connector is stuk.

Heeft iemand dit ook voorgehad ?    En hoe heb je dat opgelost ?   

Blijkbaar heet Medion zijn service punt in Gent (B) gesloten en zit het nu in NL voor beide landen, het is echter enkele rit 100 km.

Dat servicepunt stuurde me van kastje naar de muur eerst allerlei vragen en me het verkeerde stuk voorstellen, en als dan blijkt dat de garantie voorbij is moet ik heel de procedure opnieuw beginnen.

Ik hoopte dit chassisdeel met connector en bekabeling elders te vinden (dacht Lenovo) maar het zou zeer specifiek Medion zijn.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Fishtown
Superuser
Bericht 8 van 12
2.449 Weergaven
Bericht 8 van 12
2.449 Weergaven

Hallo @Janvandervliet  en welkom
Aan de hand van de foto heb ik rondgekeken en deze toren gevonden die ook een afneembaar frame heeft,

https://www.ebay.de/itm/265376397796?hash=item3dc9aa79e4:g:3eYAAOSwkvBhpeRy

maar je kunt hem ook los bestellen.

https://www.ebay.de/itm/254384116368?hash=item3b3a799290:g:EKIAAOSwLw5dneH6

de stekker ziet er goed uit.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
EastClintwood
Moderator
Bericht 2 van 12
2.531 Weergaven
Bericht 2 van 12
2.531 Weergaven

Hallo @Janvandervliet, en welkom bij de community.

 

Als u het onderdeelnummer van de kapotte connector kunt vinden, kan ik controleren of het onderdeel nog beschikbaar is.

Anders kunt u contact opnemen met MEDION Service om een ophaling van uw apparaat te regelen.

 

Groeten,
EastClintwood

 


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Janvandervliet
New Voice
Bericht 3 van 12
2.527 Weergaven
Bericht 3 van 12
2.527 Weergaven

Hallo Clint,  🙂  

Op het onderdeel kon ik geen part-number vinden.

Ik kan er wel een foto van doorsturen. (de vraag is hoe ik dat hier moet doen)

De herstelling doe ik zelf wel heb daar 30 jaar ervaring mee.

Groeten  Jan

EastClintwood
Moderator
Bericht 4 van 12
2.521 Weergaven
Bericht 4 van 12
2.521 Weergaven

Hallo @Janvandervliet,

 

Er zijn twee mogelijkheden: stuur me de foto als privébericht of post hem hier in deze thread door op de camera te klikken en de gewenste foto te selecteren.

 

Zonder onderdeelnummer kan het echter moeilijk zijn om het bijbehorende onderdeel te vinden.

 

Groeten
EastClintwood


MEDION. LÄUFT BEI MIR.
• Web: www.medion.de • Community: community.medion.com • Facebook: MEDIONDeutschland • Instagram: @medion.de


Bitte belohne hilfreiche Antworten mit Kudos und markiere die beste Antwort/Lösung mit Als Lösung akzeptieren.
Janvandervliet
New Voice
Bericht 5 van 12
2.515 Weergaven
Bericht 5 van 12
2.515 Weergaven

IMG_2366.JPGIMG_2365.JPG

Janvandervliet
New Voice
Bericht 6 van 12
2.510 Weergaven
Bericht 6 van 12
2.510 Weergaven

Hallo Clint,   Mogelijk zit dezelfde connector ook in een Akoya P63018, is een kleine gok hoor.

Janvandervliet
New Voice
Bericht 7 van 12
2.458 Weergaven
Bericht 7 van 12
2.458 Weergaven

Goede middag Clint,    Heb je iets kunnen vinden ?

Mvgr     Jan

Fishtown
Superuser
Bericht 8 van 12
2.450 Weergaven
Bericht 8 van 12
2.450 Weergaven

Hallo @Janvandervliet  en welkom
Aan de hand van de foto heb ik rondgekeken en deze toren gevonden die ook een afneembaar frame heeft,

https://www.ebay.de/itm/265376397796?hash=item3dc9aa79e4:g:3eYAAOSwkvBhpeRy

maar je kunt hem ook los bestellen.

https://www.ebay.de/itm/254384116368?hash=item3b3a799290:g:EKIAAOSwLw5dneH6

de stekker ziet er goed uit.

doei Fishtown

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alles was man lange genug, konsequent mit System durchführt, führt zwangsläufig zum Erfolg.
Janvandervliet
New Voice
Bericht 9 van 12
2.442 Weergaven
Bericht 9 van 12
2.442 Weergaven

Hallo beste Fishtown,

Ik ben even gaan kijken bij Ebay.de en kon inzomen op de foto's, dit is inderdaad de oplossing. Echter de verzendkosten bedragen 28 euro in totaal zou dit dus 50 euro kosten, 28 € is echt overdreven. Maar je hebt me wel op de goede weg gezet, ik zoek nu verder op Ebay.be en anderen.

Beste groet / Jan

Janvandervliet
New Voice
Bericht 10 van 12
2.385 Weergaven
Bericht 10 van 12
2.385 Weergaven

ter attentie van Clint of collega's 

 

De connector waarvan ik eerder enkele foto's met jullie deelde draagt geen part nummer (kan ook bijna niet want daar is dit te klein voor).

Ik heb enkele opzoekingen gedaan en heb zelfs bij 'allekabels.nl' een bestelling gedaan, helaas 25€ weg gegooid geld want het past niet in het chassis (kast) van de PC. Mijn enige oplossing zou zijn de ganse PC over te bouwen naar een nieuwe kast waardoor ik een nieuwe slede voor de hot swapable HDD zou in dienen te plaatsen, dit is echter een oplossing die me rond € 110 zou kosten en dat terwijl jullie dit stuk wel in voorraad zullen hebben. 

Ik moet dan ook met zeer sterke aandrang vragen nogmaals dit probleem te bekijken.

 

met vriendelijke groet

Jan

11 ANTWOORDEN 11