cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Medion akoya msn30021446 driver probleem

6 REPLIES 6
Nic1968
New Voice
Message 1 of 7
711 Views
Message 1 of 7
711 Views

Medion akoya msn30021446 driver probleem

Hallo ,prachtig forum om hulp te krijgen want ik heb vanalles geprobeerd en niks lijkt te werken..

Mijn akoya heeft laatst een update gedaan van win10 en heeft direct erna een blauw scherm.

Stop code ; DRIVER_OVERRAN_STACK_BUFFER

alles wat er te vinden is al geprobeerd niks werkt .

het toestel start op heeft de naam MEDION en direct erna het blauw scherm , loopt tot 100% en start opnieuw op met dezelfde fout.

Via bios is blijkbaar enkel booten van hd en niks anders , windows herinstalleren lukt dan ook niet.

teneinde raad richt ik mij tot het forum.

groetjes 

6 REPLIES 6
Paul2023
Mentor
Message 2 of 7
671 Views
Message 2 of 7
671 Views

Hoi @Nic1968,

 

Probeer eens "load optimized defaults" in het BIOS uit te voeren. Dit kan je als volgt doen:

 

Schakel de notebookin en begin direct, repeterend, te tikken op de F2- of delete toets. Indien correct uitgevoerd, zal het BIOS scherm getoond worden.
In het BIOS scherm kies je voor de optie "Restore Defaults" (vaak terug te vinden in het menu ‘exit’).
Er verschijnt een pop-up met de tekst “Load Optimized Defaults”, bevestig de vraag met de letter Y (Yes). Hierna kies je de optie “Save Changes and Exit” (Bij bepaalde BIOS versies staat hier alleen ‘Save & Exit”).

Als alternatief kan je, wanneer u in het BIOS bent, op de F1 toets drukken en voor ‘Optimized Defaults” kiezen. Vervolgens kiest u voor “Save & Exit setup”.

 

Indien het probleem zich blijft voordoen, kan je proberen om de notebook op te starten in "Veilige modus" via het herstelmenu en daarna een reboot uitvoeren.

Het herstelmenu kan je oproepen door jouw notebook 3 keer achter elkaar hard te onderbreken. Met hard onderbreken wordt bedoeld: apparaat inschakelen en meteen weer uitschakelen zodra het aan-/uitknop oplicht.

 

Mocht bovenstaande adviezen het probleem niet hebben opgelost, kan je overwegen om een schone installatie uit te voeren door middel van de Media creation tool.

De nieuwe installatie-medium kan je op een ander Windows apparaat aanmaken. 

 

Gelieve jouw eigen data eerst veilig te stellen door deze naar station (of een extern medium) te kopiëren. Er is een mogelijkheid dat (een deel) van jouw bestanden gewist worden.

Alvorens jij begint met het uitvoeren van de onderstaande instructies, zorg je ervoor dat je een lege USB-stick heeft van minimaal 8GB.

 

De nieuwe installatie-medium kan je als volgt aanmaken:

 

1. Download het hulpprogramma via.https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 ('Hulpprogramma nu downloaden').
2. Voer het hulpprogramma uit en ga akkoord met de licentievoorwaarden.
3. Kies op de pagina 'Wat wilt u doen?' achtereenvolgens 'Installatiemedia voor een andere pc maken' en 'Volgende'.
4. Kies nu de gewenste taal en selecteer Windows 10 Home 64bit.
5. Kies voor USB-Flashstation.

Nadat het installatiemedium is gemaakt, kan je deze gebruiken op het systeem welke jij opnieuw wilt installeren.

1. Plaats de USB-stick in het systeem. Gebruik hiervoor bij voorkeur een USB 3.x poort, te herkennen aan de blauwe kleur.
2. Schakel deze in en druk repeterend op F8 voor pc's en F10 voor notebooks om het boot menu te laten verschijnen.
3. Kies middels de pijltjestoetsen voor de USB-stick en druk op enter.
4. Het systeem zal nu vanaf de USB-stick opstarten en kan je de installatie van Windows opnieuw uitvoeren.

 

Indien het probleem zich na de nieuw installatie nog steeds voordoet, hoor ik het graag van jou.

 

Groet,

Paul2023

Nic1968
New Voice
Message 3 of 7
653 Views
Message 3 of 7
653 Views

Beste Paul2023

Bedakt voor al de info , maar dit heb ik al allemaal geprobeerd.

De F10 om naar boot menu te gaan lukt maar er staat enkel EFI boot device windows boot manager

Ik kan niet van USB of van Netwerk booten .

Alles wat ik al geprobeert heb werkt NIET enkel het blauw scherm .

Volgen MENNO moet windows starten want het blauw scherm komt van windows .

Ik vind het jammer dat het een perfect toesttel was die enkel gebruikt werd voor kalibratie en dit max. 10 maal per jaar 

die amper gebruikt is en door een update onbruikbaar is 

groeten

Nic

Paul2023
Mentor
Message 4 of 7
649 Views
Message 4 of 7
649 Views

Hoi @Nic1968,

 

Je zou in het BIOS eerst de "load optimized defaults" bewerking kunnen uitvoeren. Daarna kan onder het tabblad "BOOT" controleren of je daar wel de USB-optie ziet.

Indien je de USB-optie ziet, kan je deze als 1st priority instellen en opnieuw proberen om Windows opnieuw te installeren.

 

Om de "load optimized defaults" bewerking uit te voeren, kan je als volgt te werk gaan:

 

Schakel de notebook in en begin direct, repeterend, te tikken op de F2- of delete toets. Indien correct uitgevoerd, zal het BIOS scherm getoond worden.
In het BIOS scherm kiest u voor de optie "Restore Defaults" (vaak terug te vinden in het menu ‘exit’).
Er verschijnt een pop-up met de tekst “Load Optimized Defaults”, bevestig de vraag met de letter Y (Yes). Hierna kiest u de optie “Save Changes and Exit” (Bij bepaalde BIOS versies staat hier alleen ‘Save & Exit”).

Als alternatief kunt u, wanneer u in het BIOS bent, op de F1 toets drukken en voor ‘Optimized Defaults” kiezen. Vervolgens kiest u voor “Save & Exit setup”.

 

Groet,

Paul2023

 

 

 

 

Nic1968
New Voice
Message 5 of 7
634 Views
Message 5 of 7
634 Views

hoi Paul20223

load optimized defaults reeds gedaan jammergenoeg geen verandering

Ik krijg deze week een DELL van het bedrijf om de kalibraties uit te voeren.

De medion zal afgeschreven worden ( dit was wel mijn persoonlijk toestel)

De medion is van 2017 is al van ouderdom

 

groeten

Nic

daddle
Superuser
Message 6 of 7
606 Views
Message 6 of 7
606 Views

@Nic1968 

 


@Nic1968  schrieb:

 

het toestel start op heeft de naam MEDION en direct erna het blauw scherm , loopt tot 100% en start opnieuw op met dezelfde fout.

Via bios is blijkbaar enkel booten van hd en niks anders , windows herinstalleren lukt dan ook niet. 


Natuurlijk kin je met hßje notebook van een USB stick starten. Maar eer zijn twee dingen voor optelettten.

1. De USB stick moet bevoor je de noteboook inschakeld al in de USB port zitten.

2. het moet een UEFI bootbare stick zijn, dus van Microsoft een certifivicate hebben.

Probeer het met een stick, die je met de MediaCreationTool herstelt.

(tweede para graaf: " Installatiemedia voor Windows 10 maken"  (Voor Win 11, in plaats van Win 10   Win11 schrijven)

De stick moet min 8 GB hebben, kies voor Windows 64 -bit en "voor een ander PC" opzetten

Met deze stick kun je definitief booten;. En met de F10 toets  als je al zij, zal deze stick in het lijstje te zien zijn. En je kunt kiezen daar van te booten

Als je een oude niet van  Microsoft certificeerde stick benut (zoals zelfs vandaag nog vele sticks uitgevoerd zijn), dann moet je van tevoren Secure Boot in het Bios uitschakelen (deactivate).

 

Groetjes, daddle

Nic1968
New Voice
Message 7 of 7
566 Views
Message 7 of 7
566 Views

@Paul2023 

@Daddle

 

Thanks voor al de info 

Blijkbaar was mijn boot USB stick van WIN10 dan toch niet bootable Alhoewel ik deze al gebruikt heb om win10 te installeren.

Ik heb geluisterd en met windows creation tool een andere stick gemaakt 

En je raad het nooit maar na 3 x harde start met telkens F10 staat deze nu wel in de lijst ..

Een herstelling was niet mogelijk wel een nieuwe installatie , die nu bezig is.

Bedankt voor al de info .

groeten

Nic

6 REPLIES 6