annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

URL van Radiostation toevoegen

OPGELOST
33 ANTWOORDEN 33
Snoopy
Contributor
Bericht 1 van 34
16.618 Weergaven
Bericht 1 van 34
16.618 Weergaven

URL van Radiostation toevoegen

Hallo 

Ik ben weer op zoek naar een goede URL van het australische radiostation SmoothFM 95.3Sydney   Tot vorig jaar werkte deze verbinding met Smooth FM Melbourne http://18503.live.streamtheworld.com/SMOOTH915_AAC48.aac#AACP%22  maar daar is helaas de link mee verbroken 

Ik heb intussen begrepen dat Medion alleen mp3 ondersteunt en ik daarom de link via frontier niet kan gebruiken 

Wie o wie kan helpen?

Bedankt alvast 

Groetjes Snoopy 

 

33 ANTWOORDEN 33
Iks-Jott
Superuser
Bericht 21 van 34
5.599 Weergaven
Bericht 21 van 34
5.599 Weergaven


@DJdeWit  schrieb:

 

De tweede optie was via http://medion.vtuner.com/setupapp/medion/asp/AuthLogin/signin.asp?Lngy=dututf8

Echter, deze link/site herkend mijn ID niet.

Volgens de site moet je daarvoor je ID ophalen.

Men zegt hierover het volgende:

 

1. 	Uw ID # ophalen
  	 
1. U kunt het Internetradio menu doorzoeken en klikken op de rechter pijl.
2. U kunt naar het Hulp menu gaan en klikken op de rechter pijl.
3. Het tweede onderwerp dat vermeld staat, is uw ID-nummer.
  	  	 
  	  	 
2. 	Log nu in bij de medion.vtuner.com website..
  	 
Voer uw ID # in bij 'Sign in with your ID #' (aanmelden met uw Unieke Gebruikersnaam) veld, klik vervolgens op de ‘Zooeken' toets.

Echter, gelijk bij stap 1 gaat het hier al fout, want ik heb geen rechterpijl.

Ook heb ik geen hulp menu.

 

Wel heb ik een "info" optie, met daarin Spotify gegevens, en daarin ook een Radio ID.

Echter, voer ik deze radio ID op de site in, dan word die niet herkend.

 

 


Hoi @DJdeWit

 

welkom bij de community.

Dat hebben andere users en ik ook al geprobeerd, maar het lukte niet. Echt teleurstellend!

Groetjes

Iks-Jott

 

Net nog een keer gedaan en mislukt.

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
DJdeWit
New Voice
Bericht 22 van 34
5.589 Weergaven
Bericht 22 van 34
5.589 Weergaven

Hoi @Snoopy,

 

Ik was er al iets bang voor...dat er geen oplossing zou komen.

Ik heb mijn radio ooit bij Conrad gekocht, en in die tijd kon ik ook nog zelf stations toevoegen.

Iets waar ik toen ook veel gebruik van heb gemaakt.

Echter, ik vrees dat mijn radio te oud is om daar nu nog geld voor terug te vragen.

 

Omdat ik zelf in de media werk, was ik dus al bekend met vtuner.

Ik, en mijn collega's hebben menigmaal (nieuwe) stations moeten toevoegen, maar het snelste was na 6 maanden....de langste wachttijd was zelfs pas na een jaar.

Bij andere directories zoals iTunes duurde het meestal hooguit 1 week.

Dus tja, dat is nogal een enorm verschil voordat je naar je favoriete station(s) kan luisteren.

 

Maar goed, nu kan dat door het verdwijnen van Medion's eigen portaal dus zo goed als helemaal niet meer.

 

Groeten,

 

DJdeWit

 

DJdeWit
New Voice
Bericht 23 van 34
5.586 Weergaven
Bericht 23 van 34
5.586 Weergaven

Hoi @Iks-Jott ,

 

Dank je voor het welkom.

Ik was er al bang voor dat ik niet de enige zou zijn.

Ook heb ik al een paar maanden geleden daarover een bericht gestuurd naar vtuner...maar je voelt 'm denk ik al...tot op heden nog geen enkel woord van ze ontvangen.

Echt gigantisch waardeloos dus.

Medion is dan ook geen radio welke ik ooit nog aan andere mensen zou aanraden...verre van zelfs....

Ondanks het apparaat zelf fantastisch werkt en klinkt.

 

Groeten,

 

DJdeWit

 

 

DJdeWit
New Voice
Bericht 24 van 34
5.575 Weergaven
Bericht 24 van 34
5.575 Weergaven


@Captain_Obvious  schreef:

Mij is het wel gelukt om de Internet Radio bij Frontier te registreren. De timing van het opvragen van een code in het apparaat en het registreren op http://www.wifiradio-frontier.com is belangrijk. Daar mag niet teveel tijd tussen steken. Zie ook de screenshots die ik hiervan gemaakt heb.

Maar de functies om eigen stations naar de radio te synchroniseren lukt niet, zoals het op de medion Internetradio portal wel werkte.

Ik heb ook eens een poging gewaagd op Frontier, maar krijg mijn radio daar niet geregistreerd.

In mijn geval word er steeds weer een verkeerde Radio ID weer gegeven....waardoor er niets gesynced word denk ik.

Dus tja, hoe je die registratie code daar wel goed kunt timen ?

 

Martjan
Beginner
Bericht 25 van 34
5.261 Weergaven
Bericht 25 van 34
5.261 Weergaven

Heb ik dus ook. De radioID klopt niet na registratie op Frontier.

DJdeWit
New Voice
Bericht 26 van 34
4.989 Weergaven
Bericht 26 van 34
4.989 Weergaven

Voor mensen waarbij Frontier nog wel werkte is er een nieuw probleem vrees ik.

Op de Frontier site staat letterlijk:

 

On 1st May 2019 we experienced a major outage of the Internet Radio & Podcast service used by our customers’ Internet Radio devices. This was caused by issues with a third-party service provider that were outside our control.  The service provider has also informed us that they are unable to ensure service provision beyond week commencing 6th May.  Any such failure to provide the service would have caused the Internet Radio functionality on all our customers’ devices to stop working unless we had taken this remedial action.

 

As a result, we have made some changes to the way the service is delivered, and you may notice the following changes:

  1. We have deployed a replacement service, and configured all devices to use it.  It may take several hours for your device to see the new service.  Older devices may need to be powered off and back on again to force them to see the new service.
  2. We are using a new provider for the Internet Radio and Podcast directory.  You may discover some new stations and podcasts that were not previously available, and you may find some stations and podcasts are missing.  If you notice a station or podcast that you think is missing from the database then please raise a support ticket and we will aim to get it added within 2 business days.
  3. You may see some slight changes to the menu structure on your devices due to the change of provider.
  4. The previous customer portal is no longer available, and so you can no longer use it to add your own stations.  If you would like a station adding to the database then please raise a support ticket and we will aim to get it added within 2 business days.
  5. It is no longer possible to recall Favourites.  Depending on your device, we recommend using the Device Presets or Last Listened functionality to recall your favourite stations instead.
  6. Any Device Presets that you have previously saved will no longer work and so you will need to resave them.

We apologise for any inconvenience caused as a result of these changes, which we have made in order to provide continuity of service for customers and users.  This is a large and complex migration and whilst we have tested and rehearsed this scenario in advance there may be an initial period of reduced service stability.  We will be monitoring the service closely during this time and will communicate any issues via the status page at https://status.frontiersmart.com/.

 

Kortom, het nu ook niet meer mogelijk om zelf stations aan je presets/voorkeuzes toe te voegen.

Het enige wat hier nu nog werkt is de (vaste) lijst uit de database van Frontier, waar een hoop stations waar ik naar luisterde niet meer in staan.

Hetgene mijn Medion Life P85035 (MD 87090) momenteel bijna een waardeloze prul maakt.

 

Uiteraard heb ik een al een support ticket ingedient, maar na 4 dagen inmiddels nog geen antwoord gehad.

Ook staat de lijst stations die ik ze heb door gegegeven nog niet in hun lijst.

 

Iks-Jott
Superuser
Bericht 27 van 34
4.986 Weergaven
Bericht 27 van 34
4.986 Weergaven

@DJdeWit 

 

Zie ook
https://community.medion.com/t5/FAQs/Why-is-my-internet-radio-silent/ta-p/76355

https://community.medion.com/t5/FAQs/Warum-bleibt-mein-Internetradio-stumm/ta-p/76312

 


@DJdeWit  schrieb:

 

Het enige wat hier nu nog werkt is de (vaste) lijst uit de database van Frontier, waar een hoop stations waar ik naar luisterde niet meer in staan.

 

Dat heb ik ook vastgesteld.

Groetjes

Iks-Jott

 

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Converted
Trainee
Bericht 28 van 34
4.928 Weergaven
Bericht 28 van 34
4.928 Weergaven

Goed nieuws!

 

“Based on customer feedback we are working to add Favourites and Personal Streams into the new service.  Please bear with us for a few weeks while we develop and test this functionality.”

 

Wil dit zeggen dat we met onze medion radios ook binnenkort weer favorieten kunnen opslaan? Vermits hun radioportaal vorig jaar is dichtgegaan...

Iks-Jott
Superuser
Bericht 29 van 34
4.924 Weergaven
Bericht 29 van 34
4.924 Weergaven


@Converted  schrieb:

Goed nieuws!

 

Wil dit zeggen dat we met onze medion radios ook binnenkort weer favorieten kunnen opslaan? Vermits hun radioportaal vorig jaar is dichtgegaan...


@Converted 

 

Ik vrees van niet. Want nadat hun radioportaal is dichtgegaan was het niet mogelijk om bij Frontier Radio te registreren.

Maar ik hoop nog steeds dat ze een overeenkomst sluiten.

Groetjes

Iks-Jott

____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Converted
Trainee
Bericht 30 van 34
4.913 Weergaven
Bericht 30 van 34
4.913 Weergaven

Dat klopt toch niet?

Ik kon via het menu op men medion voor ze stopte met vtuner nog favorieten toevoegen. Of wil je zeggen dat je het toestel via het portal dat gaat komen niet meer kan registreren?

Als frontier het slim speelt, gebruiken ze wireless MAC address authenticatie. Dan heb je medion toch niet nodig? Vermits alles verloopt via het ingeladen menu op je medion? Of ben ik compleet verkeerd?

33 ANTWOORDEN 33