annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wie heeft Ik ook gebruikt bij dit onderwerp

ShelLuser
Contributor
6.354 Weergaven
6.354 Weergaven

De oplossing als je laptop audio er ineens mee op is gehouden...

Hi gang!

 

Ik heb al sinds Januari tot volle tevredenheid een Medion "2 in one" laptop. Ofwel: ik kan mijn laptop "dubbelvouwen" zodat het scherm en toetsenbord met de ruggen tegen elkaar aanzitten en vervolgens heb je een fijne tablet-achtige opzet. Dit is een fantastische opzet vind ik: een toetsenbord om berichten als deze te tikken maar ook een tablet om lekker 'savonds op de bank (of je luie stoel) fotos te kijken of Microsoft bingo te spelen.

 

Maar ik dwaal af...  Vorige week kwam er een Windows 10 update voor mijn Intel hardware en het resultaat was dat mijn audio vervolgens niks meer deed. Lekker handig zo! Ik heb uiteraard 'feedback' gegeven maar dat werkt ook maar beperkt en heeft ook niks opgelost. Zoeken op Internet leverde ook bar weinig op want feitelijk praat iedereen elkaar na en ze nemen ook met alle gemak "oplossingen" van elkaar over die niet eens werken!

 

Dus wat te doen als je audio ineens niet meer werkt door een update? Heel simpel:

  • Klik met de rechter muis knop op het start menu en open "apparaat beheer" (ofwel 'device manager')
  • Je zal nu een apparaat met een geel vinkje ervoor zien, de eigenschappen zullen je zeggen dat er geen driver is gevonden; dus dit is de kern van ons probleem.
  • Hou het apparaat geselecteerd, klik op het 'Beeld' menu en selecteer "Aparaten op verbinding", je zal nu het niet werkende apparaat 'onder' een hoofd apparaat zien.
  • Vraag de eigenschappen van dat 'hoofd apparaat' op en in het 'Stuurprogramma' tabje zou je een optie moeten hebben om de vorige versie te installeren. Gebruik die!

Op deze manier heb ik vandaag mijn laptop weer hersteld. Nog beter: Microsoft vraagt je ook een reden op te geven door de wijziging dus als je aangeeft dat je audio het niet meer deed... wie weet herstellen ze hun fout nog wel eens.

 

Hoop dat iemand hier iets aan heeft 🙂

Groetjes, Peter
Wie heeft Ik ook gebruikt bij dit onderwerp