annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Moet ik naar WIndows 10 upgraden of niet?

OPGELOST
10 ANTWOORDEN 10
Captain_Obvious
Apprentice
Bericht 1 van 11
64.739 Weergaven
Bericht 1 van 11
64.739 Weergaven

Moet ik naar WIndows 10 upgraden of niet?

Er staat ook niet meer "raadt aan" maar "maak kennis met" op de webshop. En ik hoor van andere zowel positieve als negatieve geluiden. Zowel op stuurprogramma niveau dat alles direct werkt, maar ook dat van sommige hardware geen drivers zijn. En op werkvlak zijn gebruikers ook blij met de nieuwe layout, maar ook veel gebruikers die zich zorgen maken over hun privacy. Wat is aan te raden?
Tags (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Reaguurder
Trainee
Bericht 2 van 11
71.694 Weergaven
Bericht 2 van 11
71.694 Weergaven

Captain_Obvious, Ik zeg gewoon doen! Vooral als je wilt gamen, Windows 10 kan namelijk meerdere grafische kaarten voor de volle 100% be**beep**n. Dus dan hebben we eindelijk 100% waar voor ons geld. Privacy? Tja niets is gratis in deze wereld, we betalen met onze privacy, Als je dit niet wil zou ik mijn Windows 10 Upgraden naar Pro, dan kun je meer privacy settings tweaken. Verder zou ik bij een eerste installatie/upgrade van windows 10 het volgende doen: 1) Automatische stuurprogramma updates uitschakelen, dan heb je geen last van ongewenste hardware updates die onze vrienden van Microsoft ons opleggen. Dit kun je makkelijk doen door op de windows toets en X tegelijk te drukken. Klik op systeem, klik links op geavanceerde systeeminstellingen, klik op het tabblad hardware, klik op de tweede optie en kies vervolgens voor nee en bevestig dit. 2) Schakel de zinloze energiebesparing van de usb apparaten uit., We willen toch allemaal dat onze triefel naar behoren werkt? Dit kun je doen op de volgende manier: Windows toets en X tegelijk indrukken, ga naar energiebeheer, Selecteer de eigenschappen van het actieve energieschema, selecteer geavanceerde energieinstellingen, ga naar selectieve USB onderbrekingen, klik op het plusje en schakel bij beide opties de onderbreking uit. 3) Als we dan toch in het energiebeheer zijn kijk dan iets omhoog en zet de settings van de draadloze netwerken op maximale prestaties. 4) Laatste tip maar niet de minst belangrijke. Schakel ook de enregiebesparing uit in het apparaatbeheer. Het apparaat beheer is wederom te vinden onder de Windowstoets en X, Pas de volgende zaken aan: De wlan adapter en de USB roothubs. Ga bij deze apparaten naar het tabblad energiebeheer en zorg er voor dat er niets staat aangevinkt. Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips, je kunt altijd even ''gratis'' upgraden op dit moment naar windows 10 om je productcode te activeren. Bevalt het allemaal niet dan kun je binnen 30 dagen terug naar windows 7 of 8.1 en je productcode blijft geldig voor beide besturingssystemen voor de huidige hardware die je bezit. Groetjes, Reaguurder.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
Reaguurder
Trainee
Bericht 2 van 11
71.695 Weergaven
Bericht 2 van 11
71.695 Weergaven

Captain_Obvious, Ik zeg gewoon doen! Vooral als je wilt gamen, Windows 10 kan namelijk meerdere grafische kaarten voor de volle 100% be**beep**n. Dus dan hebben we eindelijk 100% waar voor ons geld. Privacy? Tja niets is gratis in deze wereld, we betalen met onze privacy, Als je dit niet wil zou ik mijn Windows 10 Upgraden naar Pro, dan kun je meer privacy settings tweaken. Verder zou ik bij een eerste installatie/upgrade van windows 10 het volgende doen: 1) Automatische stuurprogramma updates uitschakelen, dan heb je geen last van ongewenste hardware updates die onze vrienden van Microsoft ons opleggen. Dit kun je makkelijk doen door op de windows toets en X tegelijk te drukken. Klik op systeem, klik links op geavanceerde systeeminstellingen, klik op het tabblad hardware, klik op de tweede optie en kies vervolgens voor nee en bevestig dit. 2) Schakel de zinloze energiebesparing van de usb apparaten uit., We willen toch allemaal dat onze triefel naar behoren werkt? Dit kun je doen op de volgende manier: Windows toets en X tegelijk indrukken, ga naar energiebeheer, Selecteer de eigenschappen van het actieve energieschema, selecteer geavanceerde energieinstellingen, ga naar selectieve USB onderbrekingen, klik op het plusje en schakel bij beide opties de onderbreking uit. 3) Als we dan toch in het energiebeheer zijn kijk dan iets omhoog en zet de settings van de draadloze netwerken op maximale prestaties. 4) Laatste tip maar niet de minst belangrijke. Schakel ook de enregiebesparing uit in het apparaatbeheer. Het apparaat beheer is wederom te vinden onder de Windowstoets en X, Pas de volgende zaken aan: De wlan adapter en de USB roothubs. Ga bij deze apparaten naar het tabblad energiebeheer en zorg er voor dat er niets staat aangevinkt. Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips, je kunt altijd even ''gratis'' upgraden op dit moment naar windows 10 om je productcode te activeren. Bevalt het allemaal niet dan kun je binnen 30 dagen terug naar windows 7 of 8.1 en je productcode blijft geldig voor beide besturingssystemen voor de huidige hardware die je bezit. Groetjes, Reaguurder.
Reaguurder
Trainee
Bericht 3 van 11
64.205 Weergaven
Bericht 3 van 11
64.205 Weergaven

Goede morgen beste Modjes, Als ik enters geef worden deze niet weergegeven. Ik heb daarnet een lap tekst gepost netjes met enters, maar nu is de tekst onleesbaar geworden. 😞 Willen jullie hier iets aan doen? Groetjes Reaguurder
Iks-Jott
Superuser
Bericht 4 van 11
64.198 Weergaven
Bericht 4 van 11
64.198 Weergaven

Citaat: "Ik heb daarnet een lap tekst gepost netjes met enters, maar nu is de tekst onleesbaar geworden" Hoi @Reaguurder, heb ik gisteren via privébericht ook doorgegeven. Er wordt aan gewerkt zeggen de mensen van Medion. Tekst met opmaak, aanhalen, macro´s enz. Groetjes Iks-Jott
____________________________________________________
Auch ein Maulwurfn findet mal ein Huhn!
Reaguurder
Trainee
Bericht 5 van 11
64.195 Weergaven
Bericht 5 van 11
64.195 Weergaven

Goed bezig Iks-Jott! We wachten het rustig af. Groetjes, Reaguurder
Contessa
Explorer
Bericht 6 van 11
64.188 Weergaven
Bericht 6 van 11
64.188 Weergaven

Hallo @Captain_Obvious, Hartelijk welkom en veel plezier in de Community! Groeten von Contessa.
Captain_Obvious
Apprentice
Bericht 7 van 11
64.179 Weergaven
Bericht 7 van 11
64.179 Weergaven

Ik ga die instellingen dan eens proberen op mijn netbook. Had hem in de kast gelegd omdat Windows 7 Starter gewoon niet werkt. Misschien dat het beter gaat met Windows 10 en de instellingen die je schrijft. Geef je inderdaad gelijk dat het lastig lezen is, kan er niet uit halen wat je bedoelt met be**beep**n.
RS13
Master NL
Bericht 8 van 11
64.171 Weergaven
Bericht 8 van 11
64.171 Weergaven

Be**beep**en was een gevolg van een iets te enthousiast scheldwoordenfilter, dit is inmiddels opgelost waardoor we het woord benutten weer kunnen benutten :).
De problemen met het opmaken van tekst wordt hard aan gewerkt, dit zal ook zo snel mogelijk opgelost worden.
rmall77
New Voice
Bericht 9 van 11
32.858 Weergaven
Bericht 9 van 11
32.858 Weergaven

Hallo Captain_Obvious,

 

Win10 werkt fijn, maar houdt er rekening mee dat Medion alleen ondersteuning biedt op apparaten met de geleverde software. Dus heb je vanuit de aankoop Win8 erop gekregen en heb je Windows 10 erop gezet en ga je veel problemen krijgen - denk hierbij aan de beruchte blauwe schermen (BSOD) dan ga je o.a. geadviseerd worden om te downgraden.

 

Iets wat ik je (iedereen) wil adviseren is om in iedergeval de driverupdate instelling van Win10 uit te zetten. Ik heb er zelf al twee moederborden mee verprutst, omdat Win10 mijn Medion moederbord aan zag voor een Lenovo bord en daardoor dacht dat ik een verouderde firmware had... Medion heeft mijn moederborden niet vergoed omdat de computer niet met Win10 geleverd is.

 

Om de updatefunctie uit te zetten doe je het volgende:

  1. Druk de Windows-toets + X tegelijk in
  2. Kies Systeem
  3. Kies Geavanceerde systeeminstellingen
  4. Druk op de Hardware-tab
  5. Druk op Instellingen voor apparaatinstallatie
  6. En selecteer de radio-button 'Nee (uw apparaat werkt mogelijk niet zoals verwacht)'
  7. Druk op Wijzigingen opslaan

Succes!

If I've helped please press the Kudos star button

'Take a deep breath. It's just a bad day, not a bad life'
ShelLuser
Contributor
Bericht 10 van 11
7.375 Weergaven
Bericht 10 van 11
7.375 Weergaven

Disclaimer: Ik weet dat ik op een (ver?)oudere thread reageer en ik ben ook bekend met "necro posting" maar in dit geval heb ik een relevante bijdrage te bieden dus denk ik dat dit moet kunnen.

 

2 dingen...  @rmall77 heeft volkomen gelijk wanneer hij zegt dat je een beetje moet uitkijken met oudere hardware, maar de Windows 10 installatie procedure neemt dit aspect ook goed mee. Als je hardware niet helemaal mee kan dan wordt je hier duidelijk voor gewaarschuwd. Als er geen waarschuwingen komen dan hoef je je geen grote zorgen te maken omdat Windows 10 op dit moment een hele grote hoeveelheid hardware ondersteund. Hou me ten goede: dit is nu, tig jaar later.

 

Als tweede... Op dit moment krijg je Windows 10 niet meer doorgestuurd via je updates van XP, Windows 7 of 8. Maar je kan nog altijd, volledig legaal, een upgrade doen. Als je naar deze website gaat (zal de hele URL even posten ivm transparantie v/d link):

 

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10

 

Dan kan je een tool downloaden ('MediaCreationTool1809.exe') waarmee je zowel je actieve computer kunt upgraden (van Windows 7 naar Windows 10 b.v.) of je kan installatie media maken (denk aan een installatie DVD) waarmee je een andere PC kunt upgraden.

 

Ikzelf werk nu een goede 4 dagen met Windows 10 (voorheen Windows 7) en ik moet zeggen dat het mij uitstekend bevalt. Privacy? Wel.. je kan nagenoeg alles instellen op dat gebied en eerlijk gezegd vind ik Microsoft aanzienlijk betrouwbaarder dan Google, om even een voorbeeld te noemen.

 

 

Hoop dat iemand hier ook iets mee kan 🙂

Groetjes, Peter
10 ANTWOORDEN 10