annuler
Affichage des résultats de 
Rechercher plutôt 
Vouliez-vous dire : 

medion tv 65 inch zwart beeld

3 RÉPONSES 3
sabing
Newcomer
Message 1 sur 4
319 Visites
Message 1 sur 4
319 Visites

medion tv 65 inch zwart beeld

Hallo,

 

Mijn tv is gisteren plots tijdens het kijken uitgevallen.

Nu compleet geen beeld meer. Ook geen medion logo bij opstart. Gewoon niets.

blauw lichtje gaat wel van rood naar blauw  als we op de afstandsbediening drukken maar scherm blijft volledig zwart.

 

Enig idee?

3 RÉPONSES 3
Giraffe_200
Explorer
Message 2 sur 4
250 Visites
Message 2 sur 4
250 Visites

Hi @sabing ,

 

Kan je de TV eens loskoppelen van de stroom en ook alle randapparatuur daarbij? Laat zit zo ongeveer een uurtje en daarna alles weer aansluiten.

Wellicht kan dat helpen!

 

Groetjes Giraffe

 

 

Edwin12345
New Voice
Message 3 sur 4
153 Visites
Message 3 sur 4
153 Visites

In het donker met een zaklamp over het beeld schijnen en kijken of je ergens iets op het scherm ziet, mocht je dan wel iets zien dan is waarschijnlijk je backlight kapot.

Paul2023
Mentor
Message 4 sur 4
113 Visites
Message 4 sur 4
113 Visites

Hoi @sabing,

 

Als aanvulling op het advies van @Giraffe_200 , wil ik jou het volgende adviseren: 

 

Verwijder alle aangesloten apparaten (decoder, soundbar, dvd speler) en verwijder hierna de stekker voor minimaal 1 uur uit het stopcontact. Sluit na minimaal 1 uur de tv weer aan op het netstroom en open hierna het menu op de tv. Is de klacht op dat moment nog aanwezig, raad ik je aan de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

 

Je kan de tv terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de volgende instructies:

 

- Druk op de menutoets van de afstandsbediening
- Ga naar de instellingen
- Kies hier voor "Installatie"
- Kies voor "Eerste installatie"

 

De tv zal hierna herstarten. Hierna test u de tv uit met enkel een app bijvoorbeeld Netflix of Youtube of in het menu van de tv.

 

Is het probleem hierna niet meer aanwezig, raad ik je aan om de tv weer in te stellen en de eerdere aangesloten apparatuur één voor één weer aan te sluiten. Op deze wijze kan nagegaan worden of het probleem mogelijk door andere apparatuur of door een defecte aansluiting veroorzaakt wordt.

 

Mocht het probleem zich wél nog voordoen, raad ik je aan om te controleren of er mogelijk een software-update beschikbaar is voor uw tv en deze uit te voeren.

 

In het geval het probleem zich hierna nog steeds voordoet, kan geconcludeerd worden dat er sprake is van een defect aan jouw televisie.

 

Als jouw televisie nog onder garantie is, kan je dit defect melden via het contactformulier op de Medion website. Deze kan je bereiken door te klikken op: https://www.medion.com/nl/service/contact-form/general?supportq1=2&supportq2=21F&supportid=21F10

 

Indien er geen garantie meer is op jouw televisie, raad ik je aan om na te gaan bij een lokale televisie-reparateur, of jouw televisie (nog) gerepareerd kan worden.
De reden waarom ik jou dat aanraad, is vanwege de afmeting van jouw televisie. Vanwege de afmeting kunnen deze televisies niet opgestuurd worden voor reparatie, waardoor deze televisies aan huis gerepareerd dienen te worden. Zo een reparatie buiten garantie, gaat namelijk gepaard met uitzonderlijke hoge kosten vanwege de voorrijkosten.

 

Groet,

Paul2023

3 RÉPONSES 3