abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

kan geen satellieten meer zoeken op MD21406 TV

GELÖST
4 ANTWORTEN 4
Eekie
Trainee
Nachricht 1 von 5
3.044 Aufrufe
Nachricht 1 von 5
3.044 Aufrufe

kan geen satellieten meer zoeken op MD21406 TV

Toestel overgezet van 1 kops- naar 2 kopssysteem en zag toen signaal op Astra 1, 2 en 3 terwijl alleen op 1 en 3 was gericht. Toen heb ik Astra 2 uit de lijst verwijderd en trachtte toen te scannen, nu bleek alleen "sat0" er nog in te zitten. Als ik wilde switchen naar andere satelliet kwam er opeens een lichtblauw scherm met diagonale gele strepen met blauwe en rode puntjes op de streepranden en schakelde de tv in 5 sec uit. Ook bij rechtstreeks satelliet zoeken gebeurde dit.

Ik heb gebeld met de dure helpdesk omdat ik vermoedde dat er iets met de software in het ongerede was geraakt. Er bleek geen firmware beschikbaar te zijn, omdat er nooit een update was uitgekomen, terwijl ik zeker weet dat ik een keer de firmware heb geupdated met een usb stick.

Heeft nog iemand firmwarebestanden van dit toestel, de MD21406, MSN 30020541, beschikbaar?

 

strepenpatroon bij satellietkiezenstrepenpatroon bij satellietkiezen

1 AKZEPTIERTE LÖSUNG

Akzeptierte Lösungen
Eekie
Trainee
Nachricht 5 von 5
2.959 Aufrufe
Nachricht 5 von 5
2.959 Aufrufe

Hallo Snortax,

Bedankt voor je bericht. Ik had er al niet meer op gerekend en al een ander medion toestel besteld. Toestel en msn nummer kloppen. Ik heb de exe file gedownload, uitgepakt en op een stickie gezet. De firmwareupdate is volledig gelukt. Alles werkt weer, geen streepjesscherm meer. Helaas moet ik voor canal digitaal wel weer veel transponders bijwerken. Het zij zo! Nu proberen de nieuwe medion tv te retourneren. 

Nogmaals dank

Johan

Lösung in ursprünglichem Beitrag anzeigen

4 ANTWORTEN 4
Snorlax
Tutor
Nachricht 2 von 5
3.030 Aufrufe
Nachricht 2 von 5
3.030 Aufrufe

Hallo @Eekie,

 

Helaas heeft MEDION voor deze TV geen losse firmware beschikbaar.

Wanneer er softwarematig iets niet in orde is, kun je altijd de fabrieksinstellingen herstellen van deze TV.

Dit kun je gemakkelijk doen via het menu Configuratie -> Eerste keer installeren.

 

Groet,

Snorlax

Eekie
Trainee
Nachricht 3 von 5
2.984 Aufrufe
Nachricht 3 von 5
2.984 Aufrufe

Hallo Snorlax,

De fabrieksinstellingen terugzetten helpt niet. De TV is niet stuk want bij het laden kan ik nog wel enkele satellieten zoals de Astra 1E,1G,3A  bereiken. Daarop vind ik meer dan 500 DTV, en radiozenders. Een beperkt aantal daarvan geeft echt signaal, meest Duitse zenders. Het probleem met het streepjesscherm komt als ik naar de satellietconfiguratie ga of als ik wil bladeren naar rechts in de satelliet lijst. Mijn gevoel is toch, dat de firmware niet meer helemaal goed is. Als iemand nog zijn of haar firmware van dit toestel heeft bewaard houd ik me aanbevolen.

Merkwaardig dat Medion niet meer op de proppen komt met de firmware bestanden van een toestel dat tot voor kort nog werd verkocht.

Snorlax
Tutor
Nachricht 4 von 5
2.974 Aufrufe
Nachricht 4 von 5
2.974 Aufrufe

Hallo @Eekie,

 

Ik heb het nogmaals voor je nagekeken, er is wel een firmware upgrade voor deze TV beschikbaar op onze Duitse website:

ttp://cdn.medion.com/downloads/software/fwup_md21406eu.exe

Let wel dat de instructies Duitstalig zijn en dat je TV het juiste MSN-nummer moet hebben (MSN 30020541).

Het updaten van een firmware is wel geheel op eigen risico. Let hierbij op dat de stroom tijdens het updaten niet onderbroken wordt.

 

Groet,

Snorlax

Eekie
Trainee
Nachricht 5 von 5
2.960 Aufrufe
Nachricht 5 von 5
2.960 Aufrufe

Hallo Snortax,

Bedankt voor je bericht. Ik had er al niet meer op gerekend en al een ander medion toestel besteld. Toestel en msn nummer kloppen. Ik heb de exe file gedownload, uitgepakt en op een stickie gezet. De firmwareupdate is volledig gelukt. Alles werkt weer, geen streepjesscherm meer. Helaas moet ik voor canal digitaal wel weer veel transponders bijwerken. Het zij zo! Nu proberen de nieuwe medion tv te retourneren. 

Nogmaals dank

Johan

4 ANTWORTEN 4