annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wireless display

5 ANTWOORDEN 5
Mathias1
Beginner
Bericht 1 van 6
11.646 Weergaven
Bericht 1 van 6
11.646 Weergaven

Wireless display

Beste,

 

Ik heb onlangs een medion smart tv gekocht (bouwjaar 2018). De wireless display werkt via smarphone maar nie via laptop. Ik heb al van alles geprobeerd. Mijn laptop vindt het medion toestel en maakt verbinding. Ik moet de instructies op tv volgen maar die komen niet. De tv maakt direct verbinding met mijn laptop. Echter kan ik op de tv enkel mijn bureaublad van mijn laptop bekijken. Het beeld is "bevroren" en even later kan ik niet meer van input veranderen op tv noch op standby zetten. Ik ben genoodzaakt de stekker uit te trekken. Mijn laptop geeft nochtans aan de te te vinden en verbinding te maken. Hoe kan ik dit oplossen? Alvast bedankt voor de hulp!

 

5 ANTWOORDEN 5
Anu
Scientist
Bericht 2 van 6
11.618 Weergaven
Bericht 2 van 6
11.618 Weergaven

Hoi @Mathias1

 

Ik kwam dit topic tegen, buiten de gebruikelijke update de drivers etc hebben ze het ook over een firewall of virusscan die de verbinding blokkeerd, misschien is dit bij jou ook het geval? Lijkt me in iedergeval de moeite om eens te proberen. 

 

Groetjes, 

Anu

Mathias1
Beginner
Bericht 3 van 6
11.612 Weergaven
Bericht 3 van 6
11.612 Weergaven

Hallo @Anu,

 

Bedankt voor uw hulp. Ik heb de topic doornomen maar heb helaas het probleem nog niet kunne oplossen.

 

Ik gebruik Windows Defender en heb alle Firewalls eens uitgeschakelt zonder resultaat. Ik heb ook in de instellingen van de firewal zitten zoeken om een programma toe te laten. Via een stappenplan van Windows heb ik all enkele mogelijke poorten in de firewall uitgezet. Dit gaf ook geen resultaat.

 

In de topic sprak men over: "In the Avast Firewall settings when we try to connect we see a new network pop up ("Wireless Adapter 5" or something like that).  If we change this from Public Network to Private Network then it works for us." Als ik dit wil proberen krijg ik niet zo'n "pop up".

 

Volgens mij moet er toch ergens een setting zijn dat de display blokkeert. Beidde toestellen ondersteunen Wirreless display. Mijn laptop gebruikt miracast. Dit zou normaal toch moeten werken met medion. Het is raar dat mijn Medion tv-toestel tussen mijn bluetooth en andere apparten verschijnt en ook verbinding maakt. Echter eens het beeldscherm op de tv staat is het tv scherm bevroren en kan ik enkel op mijn laptop verder werken. mijn laptop zegt om de stappen van uw draadloos beeldscherm te volgen, die komen er niet en toch staat er verbonden op.

 

Ik had gehoopt dat ik met de firewall enkel uit te zetten opgelost zou zijn. Het is toch raar dat het zo omslachtig is om connectie te proberen maken met een recente smart tv. Ik snap niet waarom er zo veel instellingen moeten veranderd worden om dit te kunne laten werken als een functie voor bestaat. Ik hoop toch nog een andere oplossing te vinden/krijgen.

 

Alvast bedankt voor uw reply!

Philippevdd
Trainee
Bericht 4 van 6
2.976 Weergaven
Bericht 4 van 6
2.976 Weergaven

Is opgelost voor het moment, zag iets en stelde vlug in 😉 Toch bedankt.

Merdeper
Beginner
Bericht 5 van 6
395 Weergaven
Bericht 5 van 6
395 Weergaven

5 jaar later heb ik exact hetzelfde probleem. Tv bevriest volledig als ik met mijn laptop (Medion laptop, Windows 11) probeer te casten. Andere apparaten, met zowel Windows 10 als 11 werken wel gewoon. 

 

 

Philippevdd
Trainee
Bericht 6 van 6
381 Weergaven
Bericht 6 van 6
381 Weergaven

Thanks 😉

5 ANTWOORDEN 5