annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

MD31105 gaat aan maar gaat direct weer uit

OPGELOST
4 ANTWOORDEN 4
arnootje
New Voice
Bericht 1 van 5
634 Weergaven
Bericht 1 van 5
634 Weergaven

MD31105 gaat aan maar gaat direct weer uit

Mijn Full-HD smart tv heeft sinds gisteren problemen. De HDMI kabel was gisteren achterin de TV goed aan gesloten. Toen ik gisteren de andere zijde van deze HDMI kabel in mijn laptop aansloot ging de TV uit. Sindsdien wil de TV wél aan en krijg in een blauw MEDION scherm te zien (zoals gewoonlijk). Probleem is echter dat de TV na 5 a 10 seconden weer uit gaat. 

 

Wat ik tot dusver heb geprobeerd:

  • Alle kabels eruit gehaald, wifi router afgesloten en TV aangezet : TV gaat aan, blauw Medion scherm en vervolgens weer uit
  • Alle kabels eruit, statisch ontlading gedaan dmv stekker eruit + aan/uit knop uitgezet : TV gaat aan, blauw Medion scherm en vervolgens weer uit
  • Alle kabels eruit, met de "Mode" knop aan de zijkant in één van de 2 standen gehouden en TV aan gezet : TV gaat aan, blauw Medion scherm en vervolgens weer uit
  • Alle kabels uit, TV aangezet terwijl ik een knop "menu" of "source" op de afstandsbediening ingedrukt houd : TV gaat aan, blauw Medion scherm en vervolgens weer uit.

Is er een fix voor dit probleem ?

 

 

Alvast enorm bedankt voor jullie input

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerd Solutions
Paul2023
Tutor
Bericht 4 van 5
600 Weergaven
Bericht 4 van 5
600 Weergaven

Hoi @arnootje ,

 

Helaas lijkt het erop, dat er meer aan de hand is dan bv restspanning. Gezien de tijd waarop de TV uitvalt kan er inderdaad niet veel gedaan worden in het menu.
Vanwege de leeftijd van de televisie, ga ik er niet van uit dat de televisie nog in aanmerking kan komen voor er reparatie in de repair-centre van Medion. Ik wil je adviseren om navraag te doen bij een (lokaal) televisie reparateur met betrekking tot een eventuele reparatie.

 

Groetjes,

Paul

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
Paul2023
Tutor
Bericht 2 van 5
615 Weergaven
Bericht 2 van 5
615 Weergaven

Hoi @arnootje ,

 

Heel vervelend dat jouw tv niet meer naar behoren functioneert.

 

Ik wil jou verzoeken de onderstaande stappen door te nemen om hiermee mogelijk het probleem te verhelpen.

Verwijder alle aangesloten apparaten (decoder, soundbar, DVD speler) en verwijder hierna de stekker voor minimaal 1 uur uit het stopcontact. Sluit na minimaal 1 uur de tv weer aan op het netstroom en open hierna het menu op de tv. Is de klacht op dat moment nog aanwezig, raad ik je aan de tv terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Je kan de tv terugzetten naar de fabrieksinstellingen met de volgende instructies:

- Druk op de menutoets van de afstandsbediening
- Ga naar de instellingen
- Kies hier voor "Installatie"
- Kies voor "Eerste installatie"

De tv zal hierna herstarten. Hierna test je de tv uit met enkel een app bijvoorbeeld Netflix of Youtube of in het menu van de tv.

Is het probleem hierna niet meer aanwezig, raad ik je aan om de tv weer in te stellen en de eerdere aangesloten apparatuur één voor één weer aan te sluiten. Op deze wijze kan nagegaan worden of het probleem mogelijk door andere apparatuur of door een defecte aansluiting veroorzaakt wordt.

Mocht het probleem zich wél nog voordoen, raad ik je aan om te controleren of er mogelijk een software-update beschikbaar is voor uw toestel en deze uit te voeren.

Mochten de bovenstaande acties geen oplossing bieden, hoor ik het graag van jou.

 

Groetjes,

Paul

arnootje
New Voice
Bericht 3 van 5
611 Weergaven
Bericht 3 van 5
611 Weergaven

Hey Paul, bedankt voor je uitgebreide antwoord. De stekker heeft er zeker wel 20uur uit gezeten. Ik heb het vanavond geprobeerd, Probleem is echter dat ik niet in het menu kan komen, ik krijg eerst een blauwe medion scherm te zien waarna de tv na een seconde of 7  weer uitgaat. Tijdens het aanzetten druk ik de menu knopje in maar de TV reageert er niet op......

Paul2023
Tutor
Bericht 4 van 5
601 Weergaven
Bericht 4 van 5
601 Weergaven

Hoi @arnootje ,

 

Helaas lijkt het erop, dat er meer aan de hand is dan bv restspanning. Gezien de tijd waarop de TV uitvalt kan er inderdaad niet veel gedaan worden in het menu.
Vanwege de leeftijd van de televisie, ga ik er niet van uit dat de televisie nog in aanmerking kan komen voor er reparatie in de repair-centre van Medion. Ik wil je adviseren om navraag te doen bij een (lokaal) televisie reparateur met betrekking tot een eventuele reparatie.

 

Groetjes,

Paul

arnootje
New Voice
Bericht 5 van 5
586 Weergaven
Bericht 5 van 5
586 Weergaven

Hey Paul, daar was ik al bang voor..... Nieuw kopen is meestal goedkoper dan repareren. Ik heb daarom maar een nieuwe gekocht. De TV ligt inmiddels bij de gemeente stort. In ieder geval bedankt voor je hulp, erg jammer dat t niet werkte.

Gr

Arno

4 ANTWOORDEN 4