cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

P10505 met Android 7.1.1 onveilig voor ING mobiel bankieren app

10 REPLIES 10
exP93G
Contributor
Message 1 of 11
7,227 Views
Message 1 of 11
7,227 Views

P10505 met Android 7.1.1 onveilig voor ING mobiel bankieren app

Vandaag 28 mei 2019 contact gehad met de IT afdeling van ING. Als je de app installeert opent deze  maar 1 keer en daarna nooit meer! Dit komt volgens IT van ING omdat de chip, lees de aansturing van de chip, door Medion cq Lenovo niet geüpdate wordt. Dus die  ING app zal niet werken. Besteed er geen tijd aan. Zonde van je inspanning. 

Heeft het Medion team hier een verklaring voor?

10 REPLIES 10
Teske
Mentor
Message 2 of 11
6,577 Views
Message 2 of 11
6,577 Views

Goedemorgen, 

 

Wij hebben nog een aantal vragen voor u. 

- Heeft de app voor de laatste update van 13 mei wel gewerkt? 

- Naar welke chip refereert de ING? 

- Zijn er problemen met meerdere apps of enkel met deze app? 

 

Alvast bedankt voor uw antwoorden. 

 

Groetjes Natasja 

exP93G
Contributor
Message 3 of 11
6,531 Views
Message 3 of 11
6,531 Views

-De ING mobiel bankieren app heeft tot een half jaar geleden wel gewerkt.

Off topic: ING heeft de support voor Android lager dan versie 5 begin mei 2019 ook gestopt.

-Naar welke chipset refereert ING? Heb het niet gevraagd. Maar dat zal de Intel® Atom x5-Z8300 processor zijn

die in dit tablet zit. Recent, 12 mrt 2019, heeft Intel hier nog voor ruim 30 OS-systemen firmware voor uitgebracht.

- Er zijn problemen met meerdere apps. Zo doen Word en Excel het ook niet, om maar enkele te noemen.

 

RS13
Master NL
Message 4 of 11
6,521 Views
Message 4 of 11
6,521 Views

Hoi @exP93G , 

 

Onze technische collega's geven aan dat ze enkel de Duitse versie van de App kunnen testen, en dat deze zonder problemen werkt met Firmware versie 3.6 op het tablet. Ze raden aan te controleren of alle OTA updates volledig geinstalleerd zijn en dan een factory reset uit te voeren.

Welke problemen geven de andere apps precies? 

 

Groeten, 

Paul

exP93G
Contributor
Message 5 of 11
6,514 Views
Message 5 of 11
6,514 Views

Mooi dat jullie proberen er wat aan te doen.

Allo OTA's heb ik altijd geinstalleerd zodra ze uitkwamen.

Zie mijn bijdragen op het Duitse gedeelte van dit forum.

Dus alle OTA's t/m build v3.6

Maanden geleden een factory reset uitgevoerd.

Word vandaag geprobeerd en die doet het nu wel!

Echter vandaag bij de ING app gaat de installatie weer prima.

Ik kan vervolgens één keer alle funkties doen, saldi bekijken etc.

Na het sluiten en weer willen openen zie ik mijn saldi in een flits waarna de app zichzelf afsluit.

Misschien dat een van jullie eens wil bellen met ING de IT afdeling om te vragen wat er precies aan de hand is met de chip van tablet Lenovo P1050X ?

020 22 888 88

Misschien is Intel de schuldige dat die niets doen voor de Android gebruikers van deze chip.

In het rijtje van firmware updates  voor 30 verschillende OS sytemen van Intel zie ik nergens een Android versie staan.

 

RS13
Master NL
Message 6 of 11
6,502 Views
Message 6 of 11
6,502 Views

Hoi @exP93G

 

De technische dienst werkt vanuit Duitsland, ze hebben helaas geen mogelijkheid om met ING contact op te nemen hierover. 

Wat men aangeeft is dat uit eerdere informatie bleek dat het probleem niet zo zeer in de firmware van de chip zit, maar in een stukje software waar de ING gebruik van maakt om de app te laten werken met deze chip. 

De app is niet geschreven voor een X86 (Intel) chipset, maar voor de ARM chipset. De app maakt gebruik van stukje software dat als vertaallaag dient om apps die voor ARM gemaakt zijn, toch te kunnen gebruiken op tablets die een X86 chipset hebben. Blijkbaar werkt de nieuwe  versie van de ING app niet met de softwareversie waar ons tablet mee werkt. Het is helaas nog de vraag of dit iets is wat we kunnen oplossen.

 

Groeten, 

Paul

 

exP93G
Contributor
Message 7 of 11
6,477 Views
Message 7 of 11
6,477 Views

Bedankt voor uw toelichting. Het verbaasde me al, dat Intel eigenlijk geen support biedt voor OS Android.

Deze processor wordt door andere fabrikanten blijkbaar weinig of in het geheel niet gekozen voor toepassing in een smartphone of tablet welke op Android draait. Zit aan hun support te zien meer in Linux apparaatjes.

Wie weet komt ING, net als de makers van MS Word en MS Excel welke eerst ook niet werkten, nog met een wel werkende app.

RS13
Master NL
Message 8 of 11
6,474 Views
Message 8 of 11
6,474 Views

Hoi @exP93G , 

 

Kan ik daaruit afleiden dat Word en Excel inmiddels wel weer werken? Dat is dan in iedergeval goed nieuws. 

Met betrekking tot de ING app, dit ligt nog bij onze technische collega's. Zodra ik hier feedback op ontvang laat ik het hier weten!

 

Groeten, 

Paul

 

 

RS13
Master NL
Message 9 of 11
6,457 Views
Message 9 of 11
6,457 Views

Hoi @exP93G,

 

We hebben vanuit de technische dienst de feedback ontvangen dat de betreffende software niet los geupdate kan worden, dit kan enkel als onderdeel van een update van het volledige Android besturingssysteem. 

Een dergelijke update staat niet meer op de planning voor dit toestel, dus ik ben bang wij dit helaas niet voor je kunnen oplossen. 

 

Groeten, 

Paul

 

exP93G
Contributor
Message 10 of 11
6,291 Views
Message 10 of 11
6,291 Views

GOED NIEUWS!

Sinds versie 3.51.00.0 en ook de vandaag 14 augustus 2019 geupdate versie 3.52.00.0 van de ING Bankieren app werkt deze weer op de Medion P10505 tablet. Dus ING heeft toch een oplossing gevonden.

Hopelijk blijft de app werken.

10 REPLIES 10