abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du 

Lifetab P9702 MD 60201, update naar android 7?

7 ANTWORTEN 7
Daan
Contributor
Nachricht 1 von 8
4.680 Aufrufe
Nachricht 1 von 8
4.680 Aufrufe

Lifetab P9702 MD 60201, update naar android 7?

Komt er voor dit model ook een OTA-update naar 7? Dank!

 

7 ANTWORTEN 7
Anu
Scientist
Nachricht 2 von 8
4.675 Aufrufe
Nachricht 2 von 8
4.675 Aufrufe

Hoi @Daan

 

In het overzicht op het Duitse forum staat dat er tot nu toe 2 OTA updates zijn uitgekomen voor dit toestel, dit zijn echter geen upgrades naar een andere Android versie. Of er wel gewerkt wordt aan een Android 7 upgrade, durf ik je niet te zeggen, daar kon ik helaas niets over vinden met mijn beperkte kennis van Duits. 

 

Groetjes, 

Anu

Replicantje
Beginner
Nachricht 3 von 8
4.377 Aufrufe
Nachricht 3 von 8
4.377 Aufrufe

Kreeg vandaag de melding van een pre-Nougat update, maar die wilt weer niet lukken, geeft fout ... dus ?

Anu
Scientist
Nachricht 4 von 8
4.365 Aufrufe
Nachricht 4 von 8
4.365 Aufrufe

Hoi @Replicantje

 

Wat voor fout krijg je, en wat heb je al allemaal geprobeerd? Met wat meer info kunnen we je hier misschien nog proberen verder te helpen.

 

Groetjes, 

Anu

 

daddle
Superuser
Nachricht 5 von 8
4.359 Aufrufe
Nachricht 5 von 8
4.359 Aufrufe

@Replicantje

 

De Pre-Update is Update #4, bereid je toestel voor de upgrade naar Nougat 7.1 .

En de dan folgende Update #5 maakt de Upgrade naar Nougat 7.1 .

 

[ -> Auslieferung mit Marshmallow 

    -> Update #4 bereitet das Geräte auf Android 7.1 (Nougat) vor.

    -> Update #5 führt das eigentliche Update des Betriebssystems durch.]

 

Heb jij je sdcard voor de update eruit gehaald? En als je die als internal memory geformateerd had, krijg je een probleem. Het ligt aan een oude updater.apk, die eerst een update moet hebben, en daarna opnieuw handmatig naar updates zoeken en doorvoeren.

 

1. Instellingen - > Beveiligingen > Onbekende Bronnen op actief zetten 

2. De file  MedionUpdater_1.5.1.apk downloaden, direct met Chrome op the Tablet

3. Click the downloaded apk.file, zal de apk meteen installeren

4. Veiligheid-questions confirmeren, er mag geen (certificat-)fout optreden

5. Onbekende bronnen weer deactiveren

6. Opnieuw handmatig naar updates online zoeken  -> en doorvoeren

 

groetjes, daddle

Replicantje
Beginner
Nachricht 6 von 8
4.353 Aufrufe
Nachricht 6 von 8
4.353 Aufrufe

Wel was even niet duidelijk maar las ergens in een forum dat het wel lukte na het terugzetten naar fabrieksinstellingen, wat ik deed en Update #4 installeerde keurig, maar Update #5 mislukte dan weer helemaal, melding in beide gevallen wat "OTA Failed ...." onderaan het bootloader/recovery/power-menu daar.

Dit natuurlijk omdat tussendoor Google alle programma's herinstalleerde die er toen aanwezig waren.

Aldus deze morgen tablet meegenomen naar het werk en daar alles herstart, maar nu zonder iets toe te voegen aan de tablet tussen Update#4 en Update#5 behalve die ene Google-account. Tegen mijn eerste pauze stond Nougat 7.1.2 er volledig op!! Hup 😉

Nu nog zoeken hoe al die content er terug op krijg, of moet ik toch 1 per 1 mijn apps herinstalleren via de Play Store? Ben wel al bezig, misschien gewoon verder doen, een fresh install is altijd goed dacht ik?

 

mvg 

daddle
Superuser
Nachricht 7 von 8
4.346 Aufrufe
Nachricht 7 von 8
4.346 Aufrufe

@Replicantje

 

Mooi zo. Alleen Ik wilde jouw besparen jouw data en installaties te verliezen. En een werksreset neemt natuurlijk de sdcard weg en je krijgt weer gewoon de interne geheugen door Android opgezet, en is dan niet meer op de sdcard (als jij zo eentje benut heeft).

 

daddle

 

 

Replicantje
Beginner
Nachricht 8 von 8
4.342 Aufrufe
Nachricht 8 von 8
4.342 Aufrufe

SD card wegnemen had ik eerst gedaan, maar was inderdaad geconfigureerd als intern geheugen..... Dus dat werkte niet.
7 ANTWORTEN 7